Dobrý deň. Potrebovala by som poradiť. Ani neviem ci poradiť alebo len vedieť váš názor už som z nervami na dne. Minulý rok som objednávala vchodové Aluminium yawal TM 77HI hliníková výplň 43mm technická vložka 34 mm
9 september a dodanie bolo 8-10 týždňov. Koniec 10 týždňa mi volajú z firmy, že dodanie sa predĺži na začiatok decembra chýba kovanie. Nakoniec dodanie bolo v novom roku v polke januára . Koncom januára reklamácia lebo dvere prepúšťali a plus dekor a madlo neboli také aké som objednala. Prišli vymenili tesnenia nastavili.
Tak donesú aspoň nové madlo a uvidia čo povie výrobca na dekor 😂.
Ok nechajme dizajn. Dvere stále prepúšťali a mrzli. Opäť reklamácia tak prišiel priamo výrobca. A vraj firma dala zlé tesnenie. Tak mi vymenil tesnenie nastavil ich na maximum. Ok... Po mesiaci opäť reklamácia. Prepúšťali. Nakoniec firma sľúbila, že budú žiadať od výrobcu komplet nové dvere aj s rámom. ( rám bol väčší ako dvere alebo dvere menšie ako rám) po dvoch mesiacoch konečne prišli nové dvere. Huraaaaaaaaaaaaaa
Prišli vymenili komplet nastavili a dovi dopo. Opäť reklamácia v septembri (prvé mrazy pod Tatrami) dvere primrzli na stredovom obvode keď som ich otvorila kúsky z tesnenie sa odtrhli. Bývam pod Tatrami dvere na severovýchodnej strane.
Prišiel technik tak vraj rám je hore a dole posunutý o 2-3 mm dovnútra ako stred. Vraj opäť treba zdemolovat steny a vyrovnať 😭 Dnes prišli ešte ich nejako nastavili vraj už nebude primrzat lenže vidieť voľným okom, že je to krivé. Dizajn v prdeli ale vraj dvere budú ok. Mám počkať pokým prídu väčšie mrazy či budú primrzat. Moja otázka keď si kúpite Audi ale nejaké časti z karosérie budú škoda 120 je to pre vás ok?? Môžu byť takéto nekonečné problémy pri dverách?? Alebo ako postupovať ďalej?? Žiadať aby prišiel výrobca alebo?? Fakt už neviem čo ďalej. Cena dverí je tisicova nie sto eurova. Takže ak si zaplatím za Audi chcem Audi nie škodu 120. Ďakujem vopred za odpovede.
@ivakriss mas v zasade 2 moznosti:
1) nechat firmu opravovat, mozes ziadat o participaciu vyrobcu.Vtomto rieseni bud zlava na cene alebo novy bezchybny produkt
alebo
2) sudnoznalecky posudok -> zaplatis zvlastneho vrecka a podla jeho vysledku dalej. Ak ide o odstranitelnu chybu, musis dat firme/vyrobcovi sancu dat chyby odstranit. Krivost/design je tiez chyba=bud vymena alebo zlava. Ak ide o chybu neodstranitelnu, mas narok na odstupenie od zmluvy = ale to znamena sud - pravnik -2-3roky po sudoch. Na konci firma vrati peniaze (ak) a ty im dvere.
ak sa da s firmou dohodnut, pisomne by som ich vyzval na odstranenie vsetkych zistenych nedostatkov (foto, vodovaha...atd), casto nemusi byt posudok vecou sudnoznaleckeho dokazovania (ak ide o veci zrejme=napr. zamrznu, nejdu otvorit, krive=nejdu otvorit). Vyzvu poslat doporucene do vlastnych ruk s dorucenkou. Ked sa nedohodnes, dalej pravnik.
Je vzdy sa lepsie dohodnut, ale ak niet inej cesty, pravnik-sud. Aleje to na 2-3 roky.