Reklamácia plastových okien - ako nenaletieť predacovi/výrobcovi -správny postup riešenia reklamácie

Ahojte, poprosím o radu. od overenej a oskúšanej firmy ktorá dodávala plastové okná mnohým v okolí, aj nám v minulosti , sme objednali okná a dvere teraz do novostavby. Objednali sme firmou odporučené okná aj spolu s montážou montáž na pásky. (iny typ ako v minulosti) Popravde, ako človek čo nerobí a neosádza okná, nemali sme presne vedomosti o každom detaily, čo presne u montážnikov treba kontrolovať, alebo, čo skontrolovať pred osadením u okien. Po ukončení montáže, sme si všimli že niektoré okná idu dosť sťažka otvoriť/zavreť a jedno krídlo dverí balkona nejde otvoriť. Tiež spoj rámu jedného krídla je prasknutý. Uvedené sme okamžite aj s fotodokumentáciou písomne reklamovali a zodpovedný predajca bez problému uznal reklamáciu. Ubezpečil nás, že v prípade problému, vždy všetko k spokojnosti vyrieši, a teda, pozitívnu skúsenosti s riešením reklamácie má aj známy a preto padla voľba kúpiť okná práve tu. Predajca nám povedal, že reklamácia sa bude riešiť tak že krídlo s prasknutým spojom sa dá do výroby a ho vymenia a na ostatné okná príde priamo od výrobcu okien prezret a opraviť technik, ktorý sám okná našteluje, prípadne vadu odstráni namieste (napr výmena kovania, nastavenie, atd. ) nakolko riešenie je v procese a technik má čoskoro prísť, máme obavy, aby sme sa nedali ogabať: -sme prekvapený stavom namontovaných okien , očakávali sme perfektný stav, perfekné bezproblémové okná -ako sa riešia takéto reklamácie? je ich postup správny? alebo mali rovno vymenit cele okná ? - ak by technik od výrobcu tvrdil , že chyba nie je v oknách, ale v osadení, ako máme vedieť, že len nehádže vinu zo ,,zlých,, okien na montážnikov? alebo, že naozaj, sú to montážnici ktorí sposobili problem v oknách zlou montážou a nie je to chyba okien? -osadenie okien nám skontroloval sudny znalec a stavebný dozor pre stavby všeobecne, kde nás dodatočne upozornil, že nám nedali montážnici pásky dole do rohov a teda , vieme, že ich tam treba dolepiť, a upozornil nás, na priehyb 2mm dvere na balkon (na vyše 2m vysky), a v priebehu montáže nariadil doplniť kotvy pri asi dvoch oknách. Sam aj s predajcom/dodavatelom okien pri reklamaci komunikoval. -povodne sme chceli iny typ okien, predajca odporučil tento , no, vzhladom na uvedené problémy, ,,oknám akosi nedoverujeme,, . na čo si dať pozor, alebo, čo požadovať pri návšteve technika od výrobcu okien? ako sa postupuje? ak by nevyriešil problem na 100% a okno by nefungovala 100% tne po jeho servise, mám/možem žiadať výmenu komplet okna a v nejakom expres riešení, nakolko su v plane omietky čoskoro? záruku aj ked osadili, dali 2 roky keby sme chceli - kde sa máme obrátiť a žiadať vypracováť odborný sudno znalecky posudok na okná? kolko to stojí? a, keby sme prípadne s navrhnutým riešením technika nesuhlasili, je možné žiadať na ich náklady demontáž okien, a náhradu inými, novými s montážou? výroba bola cca 3 mesiace, aj náhradneho krídla. za rady vopred dakujeme
Odpovedať
Dobrý deň, riešime už dlhodobo problémy s oknami na našej novostavbe a s firmou mame veľmi ťažkú komunikáciu. Už sme chceli rezignovať, ale objavil sa ďalší problem - nejde nám zatvoriť okno. Chcem sa preto opýtať, ako ste nakoniec postupovali a vyriešili Váš problem. Ďakujem.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?