Kotvenie zarubne bezpecnostnych dveri

Dobry den, dali sme si vyrobit bezpecnostne dvere a zarubnu znamej znacky. Dvere neboli namontovane na mieste povodnych plastovych dveri, ale vystupuju dopredu a sedia na fasade. Najprv som bol v tom, ze ide len o esteticku zalezitost a ze si na to casom zvykneme, ale majster, ktory nam robil stierku mi dal chrobaka do hlavy ohladom kotvenia zarubne. Pre predstavu este par centimetrov za zarubnou smerom dovnutra je polystyren - skratka cela zarubna je zo stran a z hornej casti obklopena len fasadou. Firma tvrdi, ze kotvenie ide smerom dosikma a ze zarubna urcite nie je kotvena len do fasady, ale i keby to bola pravda, obavam sa vzniku tepelnych mostov. Uz po prvom dni od montaze bolo okolie zarubne z vnutornej strany popraskane a bojim sa ako to bude cele vyzerat po zime. Dalsia vec su tesnenia (ale v porovnani s kotvenim ide o detail), ktore podla mna nie su nasadene uplne pekne - som laik, neviem, ci to ma nejaky vplyv na funkcnost dveri, ale esteticky to vyzera strasne amatersky. Od firmy chcem nejake oficialne pisomne vyjadrenie, ze montaz bola vykonana spravne, chcel by som sa opytat ludi, co s tym maju skusenosti, ci sa im takato montaz zda v poriadku (nechcem robit zbytocnu paniku). Dakujem vopred za kazdu dobre mienenu radu. Matus
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od strmat:

Dobry den, dali sme si vyrobit bezpecnostne dvere…
@strmat Nerobila to firma, ktorá skúšala pevnosť svojich dverí osobným autom? Ak hej, tak by to pri tej skúške šlo asi aj s tou fasádou dole v tvojom prípade. Neviem ako je to tam u teba upevnené, ale pocitovo mi to príde ako keby provizórne riešenie. Pri bezpečnostných dverách si predstavujem montáž do betónu, muriva, niečoho pevného, nie do polystyrénu. Ale vychádzam z toho, čo vidím na fotke, takže ťažko povedať. A k tomu "testu", o ktorom som písal na začiatku tohto príspevku. Demonštrovali tam pevnosť svojich dverí tak, že zatvorili vchodové dvere, dierou v dverách prestrčili skrutku, z druhej strany dali maticu a toto celé upevnili na lano. Druhý koniec lana upevnili na auto (na tú, podľa nich, "najpevnejšiu" časť auta), rozbehli sa a samozrejme dvere boli v poriadku a auto sa poškodilo. Lenže oni to upevnili na zadnú nápravu, ktorá navyše (podľa videa) vyzerala byť uvoľnená už pri rozbehu auta, a vyzeralo to, že držala snáď iba na pružinách. Ešte k tomu sa snažili dvere "prekonať" smerom proti zárubni (smerom zatvárania dverí), ktorá bola upevnená v murive (preto som písal, že v tvojom prípade by to šlo asi aj s fasádou). Auto použili tuším akúsi starú fiatku, snáď Uno alebo niečo podobné. Ak si to teda dobre pamätám. Ale ich dvere sú možno kvalitné, netuším. Len ten test bol dosť naivný až smiešny, či okatý.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od strmat:

Dobry den, dali sme si vyrobit bezpecnostne dvere…
@strmat tepelné mosty by tam nemali byť, lebo je to v podstate predsadená montáž (vtedy sa osádzajú pred murivo do zateplenia). Vyzerá to ako kombinácia klasických dverí a obložky, čiže zvonku to zakryje tú vyplnenú medzeru. Vyzerá to byť pod strechou, čiže nemal by tam byť ani problém so zatekaním. Tesnenie takto vidím bežne, lebo keď je to taký typ čo sa dáva do drážky, tak kopírujú to ako ide drážka. Nerobia 45° dorezy. To si človek aj tak za chvíľu ani nebude všímať. Zostáva to kotvenie teda. Ak je to vpredu krytka (obložka), tak je možné že to kotvili šikmo nejak a je to skryté pod tým. Z foto to moc neviem odhadnúť.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?