Ktorý z týchto dvoch by ste vybrali pre nosnú stenu na ktoú by šlo 25-30cm izolácie? Ako som našiel tak predsa len Heluz má tep.odpor 3,24 a Ytong 1,92
ale pri hrúbke izolácie 25-30cm to asi až tak dôležité nieje však?
samozrejme že pri takej hrubej izoláácii rátame aj s tým že bude rekuperácia a riadenné vetranie kedže výsledný tepelný odpor mi vyšiel pri Heluze s 240mm graf.eps až 11,4
@cvoky8 ..prašť jak uhoď... :-) ...rozdiel v tepelných odporoch a v celkových tepelných stratách je cca 3,5% v neprospech Ytongu...ale ta práca s ním :-D
Pre viacpodlazny? Ytong. Nie som statik, ale porobeton je homogenny, tehla nie. Pri tenkom mure moze mat horizontalna drazka vacsi vplyv, ako pri hrubsom, cize tehla strati prerezanim hrubsej obvodovej vostiny viac nosnosti, ako porobeton. Pre bungalov? Ak sa nestava svojpomocne, tak by som vyberal podla ceny. Svojpomocne porobeton, lahsie sa opracovava.
@cvoky8 Ja som už tehly na domy odpísal (ale predávať sa to musí). Určite ytong, alebo iné lacnejšie tvárnice. Čo hovorí cena? A s tým odporom sa mi to tiež nezdá, ale nechce sa mi to teraz skúmať. A prečo tvárnice? sú homogénne, tvárne, presné, zvyčajne lacnejšie, v mieste P+D nie je tepelný most a pri vŕtaní nezaserú bielu omietku na červeno :-)
@slavoslav@antonmesaros@cache@pr ano je to pre bungalow, cenovo výjde lacnejšie oproti tehle podla rozpočtu o 860euro. Ale čo poviete ohladom akumulácie? Netreba nanu prihliadať? Tiež som bol za ytong. A stavať nebudem svojpomocne, niesom staviteľ a tak budem hladať firmu čo mi postaví na klúč ;-)
@cvoky8 ..akumulácia...zazracna to vec....jeden pán v Dánsku si dal tu enormnu namahu a pracne az krvopotne rátal aký vplyv na spotrebu ma akumulacia jednotlivých st.materialov na obvodove murivo..viete co mu vyslo?ci tehla, alebo beton, alebo porobeton..rozdiel medzi jetnotlivými mat. bol max. 11%..je to málo?...je to moc?
@cvoky8 akumuluj do podlahy, alebo priečok (betón), prípadne si navrhni solárnu akumulačnú stenu (chce to ale presklenú fasádu alebo veľké okná). Nevidím dôvod oslabovať tepelnoizolačné vlastnosti obvodovej steny pre zabezpečenie akumulácie, ktorú osobne považujem za nezanedbateľnú vlastnosť stavby.
11% nie je málo, len mi to príde ako škrabanie sa cez pol hlavy. Najprv si predsa zadefinujem aký dom chcem, ako sa má správať atd. a adekvátne k tomu priraďujem materiály ktoré spĺňajú požadované parametre podľa priority ktorú chcem dosiahnúť. Uvediem príklad: ak chcem čo najviac úsporný dom jediné riešenie je kvalitná obálka, ak požadujem aj akumuláciu ktorá pomôže vyrovnať extrémne výkyvy tepla v lete pridám k tej obálke niečo čo to dokáže zabezpečiť (napr. založím stavbu na "švedskej platni" a mám v podlahe 20cm betónu ktorý zabezpečí čo požadujem) a tak pokračujem ďalej až dosiahnem všetky požadované parametre.
@gashtaan@slavoslav@pr@antonmesaros takže v dnešnej dobe je úúúplne jedno z čoho staviam,??? Je dôležité ako to bude utesnené, zateplené ale s riadením vetraním aby som sa tam neudusil však? Som rád že si už nemusím lámať hlavu nad tým z čoho teda staviať :) :D
@pr myslel som to obrazne, Ved ide hlavne o to dom správne utesniť aby neunikalo teplo, potom je na mieste inštalovať riadené vetranie, určite aj s rekuperáciou aby sa úniki ešte viac minimalizovali a tak mať v dome príjemnú klímu, čerstvý vzduch bez nutnosti otvárať okná a púštať si drahocenné teplo von :)
@cvoky8 hm..pri pasivnom a nulovom dome áno..tam je to nutnost..inak som ja zastancom jednoduchosti, ziadne zlozite systemy v dome..zidne revizie, ziadne opravy
@cvoky8 to zavisi co pod nizkoenegerickym domom chapes. Pri dome ktory planujes moze byt starta vetranim rovnaka ako konstukciami :). Ci je to ekonomicky efektivna investicia bude otazne , ale na papiery to urobi slusny rozdiel.
@majkoj tak chceme taký kde za jeho réžiu ako voda, kúrenie, ohrev TUV, elektrina a pod. budeme platiť od 50-100euro mesačne nie viac. Ale ved pri riadenom vetraní nejde len o straty vetraním o to sa stará rekuperačná jednotka ktorá vracia teplo späť do domu.
@cvoky8 ..ak mi dáte m2 obvodu + skladba....m2 okien -ci trojskla, kolko EPS do podlahy, kolko vlny v strope,kolko EPS v základoch, aka orientacia ...tak Vám to poviem celkom presne
@cvoky8 tak do 100€ by si sa mal zmestiť akýmkoľvek normálne navrhnutým súčasným domom (inak je niekde chyba, alebo je to sklenená kocka, či vila s obrovskou plochou :-) ). Napr. môj ciel je do 20€.
BTW: každý dnes dobre navrhnutý a postavený dom je nízkoenergetický, jedine, žeby si niekto postavil Dčkový, ale to aký šialenec musí byť.
@slavoslav to vážne? 20euro? A to je v tej cene čo? Teraz bývam v 1izbáku, máme všetko úsporné trojAčkové spotrebiče a len elektriku miniem mesačne tak za 14euro. Takže ako sa dá mať za dvacku pri vodnom stočnom, ohreve vmdy, na kúrení a na elektrike???
Ja idem stavať HELUZ FAMILI 30CM +20 EPS GRAFITOVý šedý.Staviam 2 podlažný dom.V pondelok dovezú prví kamión FAMILKY a prídu založiť 1 šiar.
Na začiatku som bol rozhodnutý pre YTONG a po preštudovaní rôznych diskusií idem do tehly.
YTONG má veľkú výhodu že sa s ním dobre robí ....tú ak by nemal, tak sa z neho stavia menej.
Ale je to asi jedno či tehla alebo YTONG. Hrúbku odsúhlasí statik .
@cvoky8 len energie. Bavíme sa o nulovom dome s elektrárňou. Dvacka by mala byť max. pri extrémne nepriaznivých podmienkach. Samozrejme že dane vodné stočné, poplatky za odpad, koncesionárske poplatky si štát vypáli za každých okolností, obávam že tomu sa nevyhnem aj keby som pil dažďovú vodu všetky odpady zrecykloval...od systému sa nedá odpojiť :-)