architekt mi poradil kupit tehly uz tuto zimu lebo su vraj vyhodnejsie cenny, nezda sa mi to celkom pravda tak sa chcem opytat tu :) , taktiez sa neviem rozhodnut aku znacku brusenych tehal pouzijem, vyberam si medzi madarskym lierplan30n+f U=0,49,,, heluzom plus30 R=3,19,,,, porotherm profi 30 R=2 ,
polystyren 2 vrstvy eps 70f, alebo jedna vrstva greywall tak aby mi vysiel R=6, nemam sa napriklad pri tej heluzke ked dam 100 greywall obavat rosneho bodu? ake su napriklad vyhody sedeho polysterenu oproti 70f?
dom bude postaveny na severnom svahu, 8x12 poschodovy, v polovici bude otvoreny loft ( podkrovie bude len na polovici) kurenie drevom akumulacnou pecou v strede domu,budem sa snazit atakovat nizkoenergeticke hodnoty :)
za prispevky a rady velmi dakujem !
tvoj architekt má zrejme teholovú loby,ak chceš skutočne nízkoenerget. dom pozri si tu príspevky tých čo ich už majú a sú ochotní pomôcť začni s blacksr a mio23
Ja som zvažoval skladbu Heluz Plus 30 a 20 cm grafitový polystyrén ako obvodová stena, ale nakoniec som sa z dôvodu tepelnej vodivosti tehly vo vertikálnom smere rozhodol pre Ytong lambda 30 a 20 cm grafitový polystyrén. Ak z nejakých dôvodov preferujete tehlu (napr. nižšia nasiakavosť), tak by som odporúčal aspoň prvú radu vysypať gulôčkovým polystyrénom. Dôležitejšie však bude ošetrenie potenciálnych tepelných mostov (napr. oddiletovanie terasy od základov XPS, zateplenie základu minimálne 30 cm pod úroveň terénu, zateplenie venca a pomúrnice, prepojenia nosných múrov s vysutými konštrukciami ako balkóny). Určite nepodcente hrúbku izolácie na podlahe prízemia (ja by som pod 15 cm grafitiového EPS100 určite nešiel) a strope poschodia resp. podkrovia (zase by som odporúčal hodnotu tepelného odporu 10 a vyššie). Rozhodne to je na dlhšiu debatu.
Čo sa týka konkrétneho výrobcu, zaujímal by som v prvom rade o cenu a potom hlavne o lámavosť a presnosť tvaroviek. Tepelný odpor nosného muriva, by som až tak neriešil, nakoľko sa to dá dohnať hrúbkou izolácie a celé je to len o pomere cena výkon.
@detvan Rady sú od každého cenné a prospejú každému ale odporučil by som Ti veľa študovať a veľa čítať či už tu alebo cez gúgeľ. Je to na nezaplatenie. Ja som neviem koľko to už je ale cca 2-3 mesiace iba čítal a čítal a čítal a až po nejakých dvoch mesiacoch intenzívneho čítania položil prvú nesmelú otázku. A to iba preto aby som sa v niečom uistil. Ale zas každý máme svoj systém. Na Tvoju otázku je jednoznačná odpoveď. Je to aj v inzercii napr. tej heluze, momentálne 50% cena na stavbu domu. Jeden čas na začiatku môjho štúdia som sa zaoberal hlavne tehlou ale po krátkom čase som ju zavrhol. Ale viem že ceny sa lámu na jar marec apríl a na jeseň september-október. Čiže sezóna a nesezóna. Kto má možnosť uskladnenia tehly má šancu tých 50% ušetriť ale sú borci ktorí si dokážu zľavu vydupať aj počas sezóny, to viem tiež iba z čítania a štúdia.
@detvan ...nedá mi to nedoplniť sa... :-x
...máš ešte jednu ideálnu možnosť výstavby svojho domu ak sa Ti nechce alebo nemáš čas a máš kopu peňazí. "Spoľahni sa na svojho architekta a dôveruj mu, lebo iba On má pravdu a všetkému rozumie". Je tu veľa takých odborníkov ktorí Ti odporučia túto cestu rozhodovania. Aj ich manželky. :-x
Murovacie materiály bývajú najlacnejšie vo februári a marci ,to samé platí o omietkach ,plastových oknách ,polystyréne ,sklennej vate.Škridla a materiály na pokrytie strechy Septeber-október.Naopak sadrokartóny ,farby,rôzne bytové doplnky,vodo.-elektroinštalačné materiály sú viacmenej odolné voči sezónnosti.
Ten "šedý" má oproti klasike len jednu výhodu ,pri menšej hrúbke dosahuje lepšie tepelnoizolačné vlastnosti.Ak nepotrebujete šetriť miestom ,tak ekonomickejší je klasický biely.Nevýhoda šedého je ,že sa s ním vôbec nesmie robiť na priamom slnku .Veľmi rýchlo degraduje.Ak robiť ,tak lešenie musí byť zakryté plachtami ,ktoré aspoň z časti zachytávajú UV žiarenie.
Zámková a keramická dlažba je mimosezónny tovar tam záleží na jednotlivých akciách vyrobcov.Pri tomto tovare skôr zaberú vaše schopnosti vyjednávania s predajcami.
my sme sa rozhodli pre tehlu, tiež sme sa rozhodovali presne medzi tými značkami čo vy.....Leier som zavrhla kvoli tomu že som ich videla naživo, boli do žlta sfarbené a na SK sa nevyrábaju, len v Madarsku. Tak som sa rozhodovala už len medzi Porothermom a Heluzom. Heluz ma lepší tepelný odpor, ale kvoli cene sme sa rozhodli pre Porotherm. Kúpili sme ju za lacno, ale mám pocit že tomu zodpovedala aj kvalita, nosne a obvodove tehly v pohode, ale priečky boli tušim trojfarebné :-( neviem aké su heluzky, ale nabuduce by som brala asi tie.....a čo sa týka cien, cez leto bývaju akcie, aj Porotherm aj Heluz mali tento rok akcie, tak neviem či sa oplati kupovať to cez zimu.
no temu som trochu zjednodusil, v skutocnosti mam daco prestudovane ale nemozem zase o sebe povedat ze som PRO,
dom bude mat jednoduchu konstrukciu, zateplenia budu zodpovedat hodnotam, tepelny mostom sa budem vyhybat napr xpskom pod oknami, ja sam som uprednostnil tehlu,.mam k nej osobnostne blizsie a tiez uprednostnujem akumulacne hodnoty, i ked viem ze isty tym ytongu dosahuje dobru akumulaciu teploty.
cena rozhoduje, ale tiez ako spomenul stevosk ma zaujima aj samotna kvalita tvaroviek.
dakujem za prispevky antonmesaros , stevosk , ac3
a nik mi neodpovedal na ten rosny bod lebo sneho som trochu hlupi:)
Rosný bod sa počíta podľa konkrétnych klimatických podmienok, vykurovacej teploty v dome, vzdušnej vlhkosti. Pre začiatok poslúži tento jednoduchý výpočet http://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-v...
@detvan Rosný bod sa ráta, to sa nedá odpovedať 1 vetou. Iste však k nemu nepríde na vnútornom povrchu steny 30+10. Ale môžem povedať, že pri kúrení drevom sa oplatí biely EPS, dajte na tehlu 30 cm ešte 20 cm EPS a je to. Len v 1 vrstve - bude len 1 robota, 1 lepidlo. Bez hmoždiniek, len celoplošne lepiť buď penou alebo lepidlom. Prípadné fugy medzi platňami vyplniť penou, aby nevznikol tep. most.
Podobne aj iné konštrukcie treba dobre zatepliť.