@ivan8569 samozrejme že áno
R v tomto mieste bude aj s omietkou 0,55 m2K/W
nevyhovuje norme
ak bude vonku napr. -2°C a vnútri +22°C, tak nula bude pod povrchom
ak bude vonku -15°C a vnútri +22°C, tak nula bude možno 10 cm od vonkajšieho okraja
a povrchová teplota vnútri bude nízka, dosť možné, že to bude vlhnúť
@ivan8569 v homogennom materiali ti linearne klesa telota. Takze ak si nakreslis v reze tvoj preklad hrubky 30 cm, tak napr pri -10 bude mat vonkajsia strana cca -7 stupnov a vnutorna tipujem cca 13 stupnov (v nakrese je sice 19, ale to by platilo keby to bolo v strede stzeny nie ochladzovany preklad z dvoch stran). Pri zatepleni napr 10 cm EPS bude matz vonkajsia strana cca -9 a na rozhrani EPS a preklad by si uz mohol mat 3 stupne a na vnutornej strane mozno aj 17 stupnov. URCITE ZATEPLIT!!!!
@abobo Ďakujem pekne a 5cm styrodur bude malo ? A ináč všetko idem zatepľovať 20cm polystyrénom len ten preklad by bol 5 cm styrodurom, lebo idu tam vonkajšie žalúzie a tie majú šírku 15 cm
@ivan8569 Ak nechces aby si mal vnutri nad prekladom v zime plesne tak je to malo. Myslim ze daleko lepsie je teda spravit preklad zelezobetonovy 20 cm hruby a licovat ho z vnutornou stranou a zvysnych 10 cm (doplnok do hrubky muriva) dat XPS. Ale nechaj si to posvatit statikom, len mu povedz o co ti ide. Je mi jasne ze bude breptat ze preklad musi byt na stene centricky ale on si s tym iste poradi. Ak by predsa nie a ty chces dat silou mocou len 5 CM, tak siahni po drahsej PIR izolacii.
@sgt to sme na tom rovnako I ked mne by do tych 40 cm vliezol aj kastlik, ale zaluzie sa mi nepacia. Aj ja na zapadnej strane planujem posuvne okenice. :-)
@ivan8569 Ja niesom stavebny fyzik, ale ak nemas inu moznost je to omnoho lepsie ako 5 cm XPS... Vies cim mas barak lepsie zatepleny, tak tym vacsi problem robia miesta ktore su zateplene slabsie. A 5 cm XPS na preklade a 20 cm EPS na fasade by bol sakra rozdiel... Dalsia nemenej dolezita vec je ako budes kastlik do prekladu kotvit. To tiez nieje jedno.
@ivan8569 Ešte na upresnenie: ide o solbeťácke U preklady, do ktorých ste naliali betón, alebo o celopórobetónové preklady v podobe hranolov?
Ak by to aj boli tie lepšie izolujúce - čiže "hranoly", tak pri ich objemovej hmotnosti 650 kg/m3 majú hodnotu lambda = 0,2 W/mK. Čiže pri hrúbke 30 cm je R = 1,5 m2K/W. Na to, aby ste aspoň splnili normu, je potrebné zatepliť takýto preklad 6 cm Styroduru alebo EPS F.
Pokiaľ máte U preklady, tak tam treba viac EPS.
Riešením je buď celkové zväčšenie hrúbky fasádnej izolácie na tej strane domu, kde budú roletové boxy - a tým pádom môžete pridať na preklady tiež, alebo zatepliť preklady znútra pri súčasnej hr. fasádneho EPS 20 cm.
@janvirostko ked som videl na nemeckych strankach tie ceny tak ma skoro odviezli. Urobim si zatial pripravu konzoly s prerusenym mostom do steny a vyvediem napajaci a ovladaci kabel. Ak to do 2 rokov nezlacnie (teraz na blbiny neostanu peniaze), tak to s nejakym sikovnickom dame dokopy a ak to bude vyzerat k svetu, tak to tam aj osadime :-)
@blacksr Dobry den, mam taky isty problem ako ivan8569, az na to ze preklady su ytong, je tam nejaky rozdiel alebo to spravit tak ako ste navrhli vysie?? Dakujem
@janvirostko myslis ze ma vyznam, ked chcem zateplit fasadu 40 cm bieleho EPS, zateplit obvod zelezobetonovej dosky sedym EPS? ZB dosky su totiz v zime zroj tepla a teda budu mat podla pocasia 26-30 stupnov (viac ako obvodove murivo). Tymto miestom by teda siel cez EPS vacsi tepelny tok ako cez stenu z betonovych tvarnic a tak rozmyslam ci nepouzit v tychto miestach malinko lepsi sedy EPS..
@abobo skor by som spravil to, ze by som rozvody netahal blizko obvodovych stien, ale kludne 0,5 m od okraja a tato krajna rurka by bola s chladnejsou vodou, ktora sa vracia do rozdelovaca.