38 Porotherm vs. ? cm ytong

Prosím o radu na alternatívny materiál - v projekte RD z Euroline máme navrhované obvodové murivo z Porotherm Profi 38 + zateplenie 10 EPS. Aká je alternatíva hrúbky pre ytong (25, 30, ... ?) a zateplenia (10, 15, 20 ...?) pri dodržaní navrhovaných tepelno-izolačných vlastností? Chcem si urobiť cenový prieskum medzi rôznymi dodávateľmi – a nechcem porovnávať hrušky s jablkami. Ako to vychádza cenovo? Vďaka.
Odpovedať
@pumarika Tehla typu therm a ytong izolujú podobne. Rozdiel je v pevnosti, útlme zvuku, prácnosti. Prečo 38+10? Prečo nie 30+20? =-)
Odpovedať
Profilova fotka
My budeme robit dvojpodlazny takto:Ytong 300+150EPS --U=0,166W/m2K.Pripadne 200 EPS.V tehle nevidim pozitivum. :-)
Odpovedať
@blacksr tak hovorí katalógový projekt, som prístupná aj alternatívam. ytong 30 + 15 polystyrén je primeraná kombinácia? niekde som čítala, že ytong musí aspoň sezónu stáť kvôli vyššej vlhkosti a nemôže sa hneď zatepľovať. Je to pravda?
Odpovedať
@pumarika mokré murivo je najlepšie nechať vymrznúť ale ak sa dá EPS hr. nad 20 cm, nehrozia plesne - bude síce vlhký vzduch vnútri, ale nebude na vnútornej strane steny kondenzácia ani plesne tuším @mom3 má skúsenosť?
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr A čo tak Heluz Family (brúsená) 30 cm + EPS 20 cm....? Porovnával som tepelno - technické parametre tehál heluz a porothem a tá prvá o 2 konské dĺžky víťazí... Dokonca 30-ka heluz je na tom lepšie ako 38-ka porotherm! Stačí pogoogliť...
Odpovedať
@leonardom to je potom otázka ceny myslím
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr Cenový rozdiel medzi 30-kou heluz a porothem je zanedbateľný.... - doslova centíky ( v neprospech heluzu). Ale netreba pozerať na cenníkové ceny,vycapené v stavebninách resp. na nete, ale aktívne rokovať s regionálnymi poradcami a vyjednať dobú cenu... 8-)
Odpovedať
Pozor potom na rosny bod, v pripade dobre izolujuceho muriva+hrubej izolacie.
Odpovedať
To čo máte všetci s tým rosným bodom? Pokiaľ je dostatočná izolácia, nemá prečo vzniknúť
Odpovedať
@leonardom v projekte Eurolinu je návrh 10 EPS. Na fórach sa všade debatuje o 20 EPS. Je potrebná teda 10 alebo 20 EPS k Porothermu 38, resp. Heluz 30.
Odpovedať
to sa vazne dnes este take projekty predavaju?
Odpovedať
@rillwen práveže pri hrubej izolácii netreba dávať pozor na rosný bod
Odpovedať
Článok sa načítava...
@pumarika ja som dal obycajny porfix 300 mm a na to budem davat 200 mm eps, porfix bol najlacnejsi matros aky som zohnal, dokonca lacnejsie som mal aj v porovnani s polskymi materialmi. Ked zateplovat, tak vsetko a poriadne.
Odpovedať
@pumarika Este tak skusenost, sucastou mojho projektu nebol vypocet materialu t.z. pocty obvodovych tvarnic, priecok, prekladov, do kazdych stavebnin som poslal len projekt a oni mi poslali cenovu ponuku, na toto treba dat pozor, lebo akosi pozabudli napocitat nosne preklady atd... aby cena ktoru vam spravia bola skutocne za vsetko co potrebujete.
Odpovedať
@blacksr @jaro113 jasne myslel som to tak, ze cim viac bude izolovat murivo, tym viac treba pridavat aj izolaciu. Lepsie je nech murivo tepelne izoluje co najmenej.
Odpovedať
Profilova fotka
@pumarika Najprv Ti prezradím, čo možno tušíš a možno ani nie... Tak, ako sú autá biznis, tak ako sú lieky biznis....... - tak sú aj projekty RD obyčajný biznis. Kto vydavateľovi projektov (nebudeme menovať) zaplatí, tak ho tam uvedie, aj keby to bol hneď najhorší výrobok na trhu - čím v žiadnom prípade netvrdím, že porotherm je zlý - ale skrátka je to biznis. Presne tak, ako televízia neskúma (a nemá ani prečo), či šampón, ktorému odvysiela reklamu, je ozaj taký dobrý.... Za seba poviem iba to, že (s čistým svedomím, že robím ten najlepší kompromis kvality, parametrov a ceny) idem dať 30-ku heluz family brúsenú + 20-ku polystyrén. Ale pokojne daj aj pórobetón + 20 cm izolantu. Ja som len povedal, čo si dám ja. 38--ka tehla + 10-ka polystyrén sú už dávno prekonaným riešením. A určite nespraví chybu ten, kto dá aj 25-30cm izolantu. Ale k tej 30+20 treba ešte rekuperáciu (keď aj hneď 2 - 4 lokálne t.j. izbové) a máš o 50% zvýšenú návratnosť investície do izolácie objektu, lebo je prieskumami overené, že najviac tepla z domu uniká vďaka nesprávnym užívateľským návykom (otvorené okná počas vykurovacej sezóny apod.). Rekuperátor totiž vymieňa vzduch takmer bez straty energie...
Odpovedať
Profilova fotka
@rillwen :-D Prečítaj si ešte raz po sebe 1. vetu.... :-D Napísal si krásny lingvistický nezmysel. :-D Tú 2. vete netreba ani komentovať... :-o
Odpovedať
@leonardom 30 Heluz Family + 20 EPS sa mi celkom páči :). Ako to vychádza tepelne, finančne, staticky (dynamicky :) ) oproti 30 Ytong + 20 EPS, resp. 38 Porotherm + 10 EPS.
Odpovedať
@leonardom je to napisane presne tak ako som to myslel. Cim viac tepelne izoluje samotne murivo, tym hrubsia tepelna izolacia na nom musi zvonku byt, aby sa rosny bod presunul z muriva do izolacie. To je presne problem preco sa tazko zatepluju 44cm a hrubsie muriva. Murivo ma riesit iba nosnost.
Odpovedať
Profilova fotka
Mozem potvrdit, ze sme pred zimou zateplili EPS 250mm a nebol problem. Ziadne pliesne. Ale dom sa susi dlho, takze aj ked uz byvame, vetrame a vetrame rekuperaciou. :-) Staci ju vypnut na 1-2 dni, a uz v niektorych izbach citit omietku.
Odpovedať
Profilova fotka
@rillwen - Nooooo.... - dajme tomu, že teraz som zmysel vety pochopil a teda sa ospravedlňujem za zubaté smajlíky. Ale či je to aj vecne správne ....? - to nemôžem komentovať, lebo v tomto sa až tak neorientujem... Ale... - je to naozaj tak?
Odpovedať
Profilova fotka
@pumarika - oproti 38 porotherm je 30 heluz určite lacnejšia. A navyše ešte buď ušetríš na betóne (menšia platňa), alebo - ak zachováš veľkosť platne - získaš po celom obvode vnútri stavby 8 cm... Ytong je (myslím si) cenovo na úrovni heluzu - ale lepšie sa s ním pracuje. Ale: sieťkuje sa, lebo PUKÁ (ako každý pórobetón!). Ak by si dala miesto Ytongu napr. Porfix, tak ten je cenovo najvýhodnejší, ale je to zase rozmerovo nie až také presné a je to popolček (čo netvrdím, že je na samovraždu, ale treba si to nahlas povedať, že je to popolček). Ale hlavné tajomstvo dobrej ceny tkvie vo vyjednávaní. Treba sa jednať. Bežne sa dá zjednať 30 - 45 %. Takže radšej "vyjednaný" nadpriemer, ako chvatne nakúpený (pod)priemer... 8-)
Odpovedať
Profilova fotka
vsetci tu hadzete nahradit 38-cku tehlu 30-tkou, a nik nepozerate na to, ci to staticky ta stavba unesie.... ja len tolko, ze sme to robili tiez tak, nastastie sme sa potom este pytali statika a ten ostal zhrozeny, ze urcita cast stavby musela byt robena z tehly P15, ktoru inak malokto robi, alebo tam dat betonovy stlp, tak sme potom davali okrem tepelnoizolacnych vlastnosti pozor aj na toto. Vacsina "normalnych" domov podla mna staticky taketo svojvolne zmeny z 38 na 30 zvladne, ale moze sa stat, ze prave ten konkretny nie. Len aby ste neazbudli :-)
Odpovedať
@margarita čiže Váš dom sa ani nedal stavať z ytongu? ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
nedal... teda dal, keby sme v urcitych nosnych bodoch nahradili murivo zelezobetonovymi stlpmi - krizovala sa nam nosna stena na prizemi s nosnou stenou na poschodi, poschodie je totiz na kriz s prizemim, taka moderna "kocka", a v tom bode je ta spodna stena namahana tak, ze potrebuje vysoku pevnost v tlaku. Preto ani nepostacovali "bezne" tehly, tie mali pevnost 6 Mpa, ani Ytong, ktory ma 2-5 Mpa, ale museli sme pouzit Heluz P15 s pevnostou tehly v ttlaku 15 Mpa, teda aspon na tie miesta, kde k tomu dochadzalo.
Odpovedať
@margarita Ale môhly by si dať foto tej tvojej kocky. Na inšpiráciu ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
@margarita .... - ale ja sa tu nebavím o tom, že partia sa stretne a zmení materiál a ide sa murovať inak. 8-) Ja mám PROJEKT s tehlou 30 + zateplenie 20 cm originál od projektanta a s originál statikou od statika s guľatou pečiatkou... Ale inak správna pripomienka - @pumarika by si to mala nechať prepočítať statikovi, ak pôjde do užšej tehly / tvárnice...
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?