Kúpil som byt s garážovým stojiskom. Developer mi ho ukazoval, keď ešte neboli nakreslené čiary, tak sa to miesto zdalo OK. Po nakreslení čiar a návšteve Stavebného úradu, kde mi ukázali projekt, som zistil, že miesto bolo naprojektované za stĺpom a ak vedľa mňa stojí ďalšie auto, tak sa z vodičovej strany nedá z auta vystúpiť, lebo nie je dosť na otvorenie dverí. Iba s menším autom typu Opel Astra a to tiež musím parkovať "šikmo". Developer samozrejme výmenu odmieta, že som predsa stĺp videl, keď som miesto vyberal. Chcem sa opýtať, existuje nejaká norma ktorá by upravovala vzdialenosti od susedných aút a pod. Našiel som normu STN 73 6058.
https://www.ssc.sk/files/documents/te...
Na strane 15 tam sa spomina ze vzdialenost od prekazky je 0,7m z vodicovej strany a od spolujazdca 0,65, ale neviem či sa to vzťahuje aj na garážové stojisko.
Čo viem minimálna šírka parkovacieho miesta je 2,4m a tipujem že tak to aj na projektoval a bude to č strede stĺpov. Jedno auto predkom a druhé zacúvať a miesto na vystupovanie bude.
Garazove statia s bytovkach su riesene naozaj na limit normy tj. Uzucke…
Inak nechcem byt blbec ale ty byvas v bytovke prvy krat alebo co? Je normalne ze pri uzkych miestach parkuje jeden opacne tak aby bodici vedeli nastupit….
V tomto pripade by si ty mal parkovat predkom ku stene… tym padom sa mozte na seba nalepit v strede co najtesnejsie a zrazu mate obaja kopec miesta na vystupovanie a nastupovanie… 😉
Ani to nieje take zlozite vsak? 🤣 za tuto “featurku” si uctujem 500€ poslem ti fakturku? 🤣
Nejde mi u šírku miesta, ale či existuje vôbec nejaká STN norma, ktorá by upravovala parametre parkovacieho stojiska. Napr. STN 73 6058 hovorí, že vzdialenosť od pevnej prekážky musí byť min. 0,65 resp. 0,7m na strane vodiča. Ale neviem či sa táto norma vzťahuje aj na garážové stojiská.
Áno v bytovke som sa rozhodol bývať po vyše 20 rokoch bývania v dome, takže nemal som skúsenosť načo si dávať pozor pri kúpe bytu. Moja chyba bola, že som si nepozrel projekt na Stavebnom úrade a samozrejme developer mi ho sám od seba neukázal. A navyše čiary boli zakreslené až po kolaudácií, takže som nepredpokladal, že niekto naprojektuje čiaru "za stĺp".
Samozrejme ak bude sused parkovať bližšie pri stĺpe a nechá mi viac miesta, tak teoreticky nebude až taký problém. Ale zatiaľ parkoval, tak že jednoducho s druhým autom nevystúpim (iba s malou Astrou). Vojsť predkom sa nedá jednoducho, iba nacúvať, V každom prípade ešte majú voľné miesta, ktoré sú povedzme normálne, ale nechú vymeniť. Zaplatil som za miesto plnú sumu a dostal najhoršie miesto v garáži. Moja predstava je nechať si vypracovať posudok, že miesto nespĺňa normu (ak taká existuje) a podať žalobu na súd.
Na každé parkovacie miesto (a hlavne ku stene) parkujem zadkom. Lebo ak stojíš medzi dvomi voľnými parkovacími miestami, tak tí dvaja zaparkujú práve tak, že nie vždy dokážeš z toho miesta vycúvať - ani na 5 razy. Takže tak.
K téme sa vyjadriť neviem, ale keď prejdem pántom predných dverí za stĺp, väčšinou vždy viem vpohode vystúpiť. Záleží aj na tom koľko miesta je za autom…
@finchi ,@zipsuliak ,ak by nejaká norma bola pred 20r. dnes o ničom, skús dnes zaparkovať len z trochu väčším na parkovisku kde máš problém tam vôbec vojsť a nie ešte otvoriť dvere ,ani v jednosmerke nezaparkuješ ak tam ideš predom, tam jedine nacúvať, v bytovom dome musí prvý parkovať správnym smerom,aby druhý nacúval čo najbližšie, k jeho pravej strane pre spolujazdca, tam by malo byť značené na každom státí ako má byť otočené