Zdravím mam problém s motorovou pílou čínskej značky Dedra. Dva a pol roka stála ale krásne chytila na starý benzín len na volnobehu točilo reťazou, zrazu zdochla a už nejde, cistil som celý karburátor, sviečku aj palivový filter... Pod plynom občas chytí ale hneď zdochne... Ked na tych pár sekúnd chytí tak ma slabé otáčky. Ďakujem za akékoľvek užitočné rady
Prečo si ju štartoval s 2,5 ročným starým benzínom? Ked som kupoval STIHL-ku, predajca ma upozornil, že ked viem, ze ju dlhsiu dobu nebudem pouzivat, mam z nej vyliat benzin, nastartovat a vyjazdit z nej zvysok benzinu z karburatora.
@prirodokochac kupil som ju tak zo záložne kde stála dva a pol roka... Len som bol zvedavý či chytí a chytila pekne tak som tam dolial novy benzin ale stary som tam nechal, ale ako vravím, neskôr som precistil
celý palivový system...
@michaldunko Tipujem to na karburátor. Ja som mal na krovinoreze rovnaký problém… je tam taká membrána, čo sa predstavila + palivová pumpicka.
Ja som vymenil komplet karburátor a šľape dalej
@prirodokochac Áno, predávači to majú vo zvyku takto odporúčať. Mnohí sa pritom odkazujú aj na "záručnú dobu benzínu", ktorá je momentálne tuším 6 mesiacov. Poviem Ti ale tak, že nikdy som nemal problém napr. s naštartovaním motorového naradia, alebo motorky s rok, či viac starým benzínom.
Čo sa týka rady, že je treba pred dlhšou odstávkou malého benzínového motora vyjazdiť všetok benzín z karburátora, tak to je takisto rada len jednej skupiny "odborníkov". Iná skupina (myslím, že aj väčšia) tvrdí, že je treba nechať karburátor dokonale zaplnený benzínom. Totiž ak je ten suchý, stáva sa, že sa poškodia membrány, tesnenia a v prípade plavákových karburátorov sa môže zaseknúť plavák v spodnej polohe. (Práve toto sa mi už aj stalo.)
@tomcok Tiež si myslím, že hľadanie poruchy by malo v prvom rade začať výmenou sviečky za novú, výrobcom predpísaných parametrov.
@petersd nie som odborník v danej veci s tým benzínom, napísal som len to, čo bolo povedané mne.
Jednu vec si ale pamätám z môjho dospievajúceho veku, kedy ako chlapci sme jazdievali na pinčloch a tam to platilo tiež. Ked sa nechal benzin v karburátore, ktorý počas zimy odtial vyprchal, ostal olej zahustený v kanálikoch a veru na jar sme sa ako chlapci dosť natrápili, kým sa systém prečistil.
Teraz ked pripravujem motorku na zimu, dávam výlučne 100 oktánový benzín a na jar na prvom výjazde na pol nádrže dotankujem.
neviem ci by som doporucoval zrovna 100oktan
ked tak, zakladom rad "100oktanu"
je podiel bio ...klasicka 95 je skoro vsade e10
ak chce clovek lepsie, tak nejaky premiun kde je e5 a nie hned 100oktan
inak v pl je standartne este e5, takze ak to nemam daleko, tak natankovat v pl, nizsia cena oproti premium a 100okt ...
ja mam pilu s rocnym benzinom a olej v tom, nieje stym problem ...
velakrat je to uzivatelsky problem ...naleju to tam aj s nejakou spinou ... a pod ...
do krovinaku isiel vzdy cerstvy e5 a aj tak to chciplo a uz nejde ako ma ...
ale to je china motor s china karbecom a svieckou
takze zalezi aj od motora ...
@petersd
Mám doma v garáži malú reťazovú Stihl. Tiež som z nej nedal preč benzín a o rok už neštartovala. Ani po naliati nového benzínu. Predtým bežala, chytala bez problémov. Neviem čo jej je, neskúmal som viac.
Ale o budúcom víkende bude prvý pokus o štart traktorovej kosačky, kde som tiež nechal benzín od jesene. Tiež je to Stihl (Viking), tak s malou dušičkou dúfam, že bez problémov chytí.
Inak, je aj prísada do benzínu, na jeho konzervaciu... B&S Fuel Fit.
Kedysi som to mal, ževraj až na 3 roky konzervuje benzín... A není to ani drahé, musím znova kúpiť.
Nový benzín má viac bio zložky a teda viac lepí karburátor(benzín životnosť 30 dní), najlepšie 100ka (Slovnaft, OMV) + na zimu prísada na stabilizáciu benzínu fuel fit briggs & stratton). Olej v benzíne ešte skôr degraduje, ideálne benzín zmiešaný s olejom iba do nádržky. U nás máme nekvalitné benzíny, oplatí sa do týchto strojov brať Slovnaft a nepozerať na 6 centov.
Karburátor, sú videá ako ich čistiť, niekto v horúcej vode s octom, väčšina ultrazvukom prípadne čističom na brzdy. Ultrazvuk môže byť aj menší napr. z Lidla, ja som kupoval za 24 a v nádržke ho obracať. Ja som na jar nemohol naštartovať Zipper, benzín som na jeseň vytiahol, ale zostal v karburátore. Karburátor som rozobral len po nádržku a opakovane čistil ultrazvukom. Teraz štartuje na prvý šup. Samozrejme je tam čínsky karburátor. Bio zložka vytvára tvrdý povlak, ktorý ide ťažko odstrániť, len ultrazvuk, alebo čistič bŕzd.
@michaldunko treba ju len nastaviť. pokiaľ sa na to sám necítiš zanes ju do servisu. pokiaľ áno. každá píla ma 3 otvory a v nej buď plochu alebo krížovú skrutku označené T, H, L
T sa nastavuje klapka prívodného vzduchu - priveľa vzduchu točí sa reťaz na voľnobehu
L nastavuje obohatenie zmesi
H akcelerácia, množstvo paliva.
@frantisekca Niekedy sa môže jednať aj o zhluk rôznych iných okolností. Vidíme okolo seba to "zelené šialenstvo", ekoprísady primiešavajú snáď o všetkého, čím degradujú pôvodné vlastnosti výrobkov, tovarov. Plasty, ktoré sa po krátkom čase rozpadávajú,... tesnenia, ktoré tvrdnú nestesnia,... PHL, ktoré zanášajú palivové sústavy,... izolanty, ktoré neizolujú,... motorové sviečky, ktoré neiskria,... a pod...
Niekedy dávno som tiež vždy v jeseni vyjazdil celý karburátor. Keď sa mi kvôli tomu "zasekol" karburátor na motorke, kubatúra 250 ccm (teda aj trysky sú tu už dosť veľké) a na hl. dýze sa vytvorila zatka so stuhnutého oleja a nemohol som v jari naštartovať... prestal som s tým a radšej nechávam benzín v mašinkách.
Ale primiešať tú prísadu na konzerváciu benzínu, si myslím, že v dnešnej dobe asi nebude od veci.
@roman_x zaujimave ze ja nechavam vzdy benzin v kosackach na zimu robim to uz 15+ rokov a ani raz sa mi nestalo nic z toho. A to na ten stary benzin v jari kosacku zahrejem vymenim olej (ak som zabudol v jeseni) dolejem cerstvy benal a ficim dalej. Motory B&S aj čínske OHV. Dokonca ked mi doma stala motorovka (2t) od otca tak som ju nakopol do 3 trhnutia po 2 mesiacoch stania. Btw. 2 kosacky takto stoja na benzine z Jurki dokonca lebo nasi to maju v dedine.