stare auto predane a chcem si kupit troska novsie, kedze nie som v tomto narocny najviac ma z ojazdenych aut oslovila dvojkova octavka alebo obycajna dacia logan ale ta uz nova..obe benzinove, na vybave mi moc nezalezi, najlepsie aj bez nej akurat klima by mohla byt. Chcem benzin, porozmyslam nad vasimi nazormi..
Ak nove auto, tak dacia. Ak ma byt dacia takisto ojazdena, tak Octavia. Tiez sa priklanam, ze trochu mimo stavebneho fora. .-) Takto by som to riesil ja.
dik za rady, no ved tuje viac tem mimo stavebneho fora..sak ale no chlapi, ved to chcem pouzivat aj okolo chalupy, ked budem chciet doviest v kufri dajaky matros..ak daciu tak by som kupil iba logan zrejme combi kvoli kufru
O2 predfl. nekupuj.. mám ju, poznám ich veľa a strašne hnijú.. nekvalitne ošetrené plechy, moja bola už po 2 rokoch od výroby reklamovaná a striekaná kvôli hrdzi.
@ertezet ak neches starosti dacia hadam par rokov pozije bez problemov, kazdopadne oct2 predbehla dobu je to dobre auto. Za cenu dacie s normalnou vybavou mas aj slusnu octu
Ako nové so starým auto asi ťažko porovnávať a keď sa to tak vezme, tie nové dacie nie sú zlé ani na pohľad, ale ani čo sa kvality týka. Mám známeho, ktorý si ju pred nedávnom kúpil a pochvaľuje si
Skus napisat aj rozpocet lebo sa moc nechytam.
O2 kupis od 4000 do 9000.
Neviem kolko stoji nova dacia ale novu daciu za 9000 by som veru nechcel. To radsej najst nejake jazdene novsie auto.
@ertezet
Takže takto ... Veľmi, ale naozaj veľmi záleží, aké máš preferencie ...
Ak nehľadáš nejaké nadšenie z jazdy, ale potrebuješ proste auto, ktoré ťa prevezie z bodu A do bodu B, pokiaľ možno spoľahlivo s čo najmenším množstvom starostí, nemáš čo riešiť a choď do Dacie ... Kvalitovo sa Dacia naozaj veľmi posunula, poznám firmy, kde ich majú desiatky, mi ich máme na firme zopár kusov a veľmi sa u nás uvažuje, že to budú hlavné autá pre technikov ... Okrem nízkej obstarávacej ceny, je bonus aj nízke náklady na servis ... Garančka na Dokera s výmenou oleja stála v autorizáku 86 Eur !!!! Na to pri akejkoľvek inej značke zabudni ... Všetko je v tých autách riešené pomerne jednoducho, diely stoja "pakateľ" ako druhovýroba, dokonca aj originály sú v cenách, v ktorých ich pri konkurencii nenájdeš ... Autá sa nekazia takmer vôbec, mali sme problém s turbami na Dustroch 1.5 dci, všetko však vyriešené k spokojnosti v rámci záruky.
To auta ťa proste odvezie kam treba, minimálne náklady na servis, čo v tom aute je, to funguje (výbava, klíma, atď), lacné havarijné poistky, nikto ti to neukradne ...
V 2 jkovej Octe už zažiješ viacej komfortu, dokonca aj nejaký ten pocit z jazdy ... Určite v nej zoženie lepšie výbavy ... Proste dostaneš sa k lepšiemu "zvezeniu" - to úplne bez debaty ... Ale je to raz jazdenka, nech napíše kto chce čo chce, nové je nové a jazdené je jazdené ... Záleží potom na konkrétnom kuse, na konkrétnom nájazde, ale aj na tvojom nájazde ...
Pri Loganovi MCV sa s najnižšou cenou dostaneš pod 9 litrov v normálne výbave Arctica len s motorom 55 KW (75 ps) ... To by bol u mna jediný problém, je to lenivé ... Na druhej strane, je to hlúpa atmosféra bez turba, na ktorej sa nemá dokopi čo pokaziť ...
@ertezet Problém ľudí ako si ty je, že si predstavíš nejakú odpoveď a potom čakáš, či ti ju tu niekto napíše. Tak to si tu dobre, vždy sa tu niekto taký nájde :). Samozrejme jedna z tvojich volieb je Ochca 2 - systémové myslenie. Existuje celá plejáda lepších jazdeniek, ale ako správny Slovák volím Ochcu! No veľa šťastia, nájsť dobrú jazdenú octávku z druhej ruky, len tak od pása, medzi rečou :)... Daciu tú najzákladnejšiu s atmo benzínom, jedno z posledných normálnych áut na trhu, ceny týchto jazdeniek už budú padať len veľmi pomaly, takže bude sa prípadne dať aj dobre predať. Tipy na jazdenku namiesto tej octy ti dávať nebudem, aj tak by si kúpil tú ochcu, videl som to už x-krát :)
@mcsmekac mal som roomstra 1.6 77kW a pocuval som ako budem s tym motorom stale v servise. Predaval som ho pri 160kkm bez jedineho neplanovaneho servisu motora. Teraz mam 5 rocneho Leona 1.4TSI 110kW dokonca s ACT. Tiez som mal byt stale v servise . Dokonca mi bolo povedane, ze sa mi to pri 60kkm rozpadne. Mam na tacho 98kkm a stale jazdim bez poruchy. Kde asi bude ten zadrhel...
@ertezet naši majú Daciu Sandero Stepway v najvyššej výbave (samozrejme s turbom), to auto nie je vôbec lenivé a je aj vyššie položené, čo sa už nie raz vyplatilo pri slovenských cestách... Na základe ich skúsenosti sme si s manželom kúpili Dacia Logam MCV, máme auto teraz cca polroka, je trochu lenivsie pri rozbehu. Spotreba je však výborná a priestorovo to ani nehovorím - napraceme tam všetko... Chceli sme už niečo väčšie rodinné, pretože máme opel corsa (s ktorou sme tiež veľmi spokojní) ...sestra ma Škoda RS - auto je ozaj výkonnejšie, ale kufor aj priestor je podstatne menší a keď dá dcérke autosedacku, tak im okope sedačky, čo u nás má v aute toľko placu, že ešte dlho nedociahne... Opäť je to auto dvihnuté, čo nám vyhovuje, keďže dedina na ulici, kde ideme stavať dodnes neurobila zazmluvnenú cestu...
@majkoj@mcsmekac
1.6 MPI (77KW) od VW bol absolútne bezproblémový motor ... Keď ti niekto povedal, že s ním budeš stále v servise, tak nevedel o čom hovorí ... Oveľa horšie by si to mal s 1.6 FSI 85 KW, síce to bola stále atmosféra bez turba, ale tých problémov okolo ...
No a k 1.4 TSI - neviem teraz z hlavy, do ktorého roku to bolo až takto problémové ... Ale Majko, ber to tak, že máš naozaj pomerne šťastie ... Sám som bol svedkom odťahu Golfa s týmto motorom po 52 tis. KM ... 98 tis. KM je smiešne číslo a je komické, že na základe toho ideme ten motor hodnotiť ... Tá Dácia s tou atmosférou nagúľa každá jedna 500 tis. km + (kto neverí, sledujte EASY TAXI v BA, sem tam tie Dacie predávajú s nájazdom od 500 až po 800 tis. KM) ...
@majkoj podstatné je, či máš reťaz, alebo remeň. Motorom s reťazou preskakovali rozvody a motor K.O. medzi 40-80 000, je toho plný internet. Tak to vymenili za "spoľahlivý" remeň, ktorý musíš meniť po 120 000km. Výhra. 5 ročné auto so 100 000km musí šlapať ako nové, v rodine máme 10 a 21 ročné japonské benzínové autá a do motora sa ešte nesiahlo. Akurát sa onedlho blíži výmena reťaze, ktorá je do cca 250 000km ;-)
K otázke, sadni si do OII a do Dacie, povoz sa pár desiatok km a uvidíš rozdiel. Pri octavii nebrať TSi ak to má ešte reťaz, inak v pohode. Čo sa týka spracovania určite vyhráva škoda.
@ramzo inak podla "zarucenych informacii" ani remen nie je zaruka, pretoze stieraci kruzok na pieste je zmenseny a zarucne sa zanesie a motor zacne zrat niekolko litrov oleja na 1000km.