Zdravím,
chcel by som sa poradiť ohľadom správneho zapojenia splyňovacieho kotla a akumulačnej nádrže (ospravedlňujem sa ak už existuje podobná téma ale nenašiel som odpoveď na moju otázku).
Moja predstava fungovania bola taká, že akumulačná nádrž zabezpečí chod kotla na plný výkon do doby, kým sa nenabije AN alebo nedohorí palivo. Po nainštalovaní kotla s termoregulačným ventilom sa ale kotol pravidelne vypína po dosiahnutí maximálnej prevádzkovej teploty. Akumulačná nádrž (800l) je pritom nabitá len čiastočne a ohrieva sa veľmi pomaly (50% akumulačnej nádrže sa nabilo po piatich hodinách s tým, že kotol sa vypína každých cca 20min po dosiahnutí maximálnej teploty. Následne po znížení teploty sa znovu zapína). Podotýkam, že okruh na ohrev domu sa v tomto čase nezapínal.
Momentálne mám dilemu a chcem sa poradiť, či je to takto v poriadku a toto je korektné fungovanie. (Pán, ktorý to zapájal tvrdí, že to takto montuje a spomínal podobný prípad, kde zákazník ktorému montoval kotol pred nejakým časom nabíja 1500l akumulačnú nádrž aj 3 dni.. a že je to v poriadku).
Vopred ďakujem a budem vďačný za každú radu.
Tak ja neviem,ale nam ide kurenar nastavovat akumulacku na 60stupnov,teda,ze pri tejto teplote pojde do radiatorov a plus k tomu obehove cerpadlo,nejak to prepoji s kotlom.
Nie je to v poriadku, mne kotol ide stále, kým nenakuri nadrz na 95stupnov... Potom vypne. Zapne sa až keď akumulacku klesne na 55stupnov a kúri, ak treba tak do systému a potom nabíja akumulacku.
Mate to zle zapojené, či nedostatočná automatika kotla..
@pepo344 Kotol je nastavený na max teplotu 80 stupňov a 50% nabitie som myslel tak, že teplá voja je v tom čase len do polovice zásobníka (spodná polovica je studená). Áno kotol je drevo splyňovací.
Ďakujem za odpovede. Myslím si, že problém bude v robiť ten termoregulačný ventil. Voda cirkuluje do akumulačnej nádrže veľmi pomaly, a preto sa kotol vypne po dosiahnutí max teploty. Regulačný ventil sa ma otvoriť pri 60 stupňov, čo sa pravdepodobne deje nakoľko sa teplá voda dostáva pomaly do AN, ale samotný prietok vody bude nedostatočný. Teraz je otázka či skúsiť ventil s väčším prietokom alebo to nevymeniť za ladomat.
@tborg Ahoj. Vieš dať nejakú schému zapojenia? Podľa mňa máš problém v zlom zapojení alebo je ten termoregulačný ventil nejaký divný - zapojený zle alebo vadný.
Máš to nejako takto?
@toky1 Ahoj, malo by to sedieť s tým nákresom. Ak to zjednoduším, tak je to zapojené ako na priloženom obrázku. Potom je samostatný okruh, ktorý smeruje vodu do radiátorov.
Keď aj ako laik citis, ze to asi nieje normalne, tak to normalne nebude 🙂 Tam nieje dôvod počas nabíjania robiť prestávky. Keď aj, tak určite nie neustale každých 20 min. Kurenár, ktorí tvrdí, že nabíjanie 1500L aku trvajúce tri dni je ok nemôže byť kompletný... Ale ak chceš aspoň radu tu, sprav pár fotiek.
Pridávam foto zapojenia. Je to čerstvá inštalácia, a preto neviem povedať ako sa to správa celkovo a výdrž akumulačnej nádrže. Pri prvom zapnutí sme testovali či sa zapnú čerpadlá a či to v podstate funguje. Zarazilo ma, ale hneď na začiatku, že kotol dosiahol maximálnu teplotu 80stupňov a hneď sa vypol pričom som očakával, že pôjde až do chvíle plného nabitia akumulačnej nádrže alebo kým nedohorí palivo (termostat druhého okruhu bol vypnutý, takže sa dom nevykuroval). Mne sa to nezdalo ale nakoľko nemám žiadne skúsenosti, tak som sa chcel poradiť a doriešiť to čím skôr.
@tborg Skús viac privrieť ventil nad TSV5. Tam by to chcelo nejaký vyvažovací ventil a nie guľák, guľáky majú divnú prierezovú plochu. Mám pocit že teraz ho máš v polohe kedy takmer naplno púšťa z výstupu kotla vodu do TSV5 trojcestného zmiešavača a späť do kotla vodu tak aby tá nebola nižšia ako 60°. A nieje ten ventil náhodou s inou patronou ako 60°? Nemá náhodou patronu 75°? A preto potom máš malý rozdiel medzi najnižšou (75°) a najvyššou (80°) teplotou v kotli a preto ti kotol vypína a nestíha nahrievať akumulačku?
Senzor teploty vody v akumulačke máš nejako prepojený s kotlom?
@toky1 Skúsil som na chvíľu aj úplne zavrieť ten guľák ale žiadnu zmenu som nevidel (kotol sa nahrial a vypol). Nemám žiaden papier od TSV5 na ventile je nálepka 60°. Neviem povedať aká patrola sa nachádza vo vnútri. Kotol nie je prepojený s akumulačkou
@toky1 Presne, zaprve tam chyba vyvažovací ventil (podľa technického listu treba) a za druhe sa to javi, ako keby to cerpadlo na spiatocke neslo a AN sa nabija samotiazou.