Výber kondenzačného kotla - poradíte, ktorý?

Podla projektu mam mat 14kW kotol na kurenie aj ohrev vody do 120l zasobnika. Kurenar ma tlaci do Viessman 100 ma spodny vykon 4,7kW, vsade citam aby bol najnizsi spodny vykon, tento je asi vysoky, neviem. Kurenar povedal, ze sa da na vykone ubrat v nastaveniach kotla, neviem co je na tom pravdy. Kotol chcem mat okrem ineho tichy. Nasiel som tieto kotle, https://www.atria.sk/geminox-zem-medi... https://www.atria.sk/vaillant-vu-146-... https://www.atria.sk/junkers-cerapurc... https://www.atria.sk/junkers-cerapurc... no hlucnost maju niektore asi dost vysoku 46-50 dB, mate skusenost? Kotol by som chcel najlepsi pomer cena (aj zahrnuty servis)/vykon. Tepelnu stratu domu neviem vycitat z projektu mam tam: Merná tepelná strata prechodom Ht=83,15W/K Merná tepelná strata Hv=6,52W/K Cize ked to zratam 89,67W/K je tepelna strata budovy? To mi nejako nesedi. Dakujem za kazdu odpoved.
Odpovedať
@tzar mi mame ten vaillant,odporucil nam ho kurenar a spokojnost.dostupny servis a nahradne diely.
Odpovedať
@petjo ako je na tom s hlucnostou?
Odpovedať
@tzar aku mas tepelnu stratu domu v projekte? ak je raz spodny vykon 4.7kw uz ho neznizis viac.
Odpovedať
@tzar viessmann 100 vky maju vyšší spodný výkon no treba zohladniť aj objem výmenníka. môžete isť aj do 200 vkovej rady kde je modulácia od 1.9KW. spodný výkon neuberiete jedine mechanicky na plynovej armatúre čo nedoporučujem kvôly neoptimálnemu spalovaniu a možným problémom s ionizačným prúdom. kludne môžete voliť tu 100 vkovu radu bežne ho dodávam do novostavieb a cyklovanie sa neprejavuje.
Odpovedať
@gkrivanek ano 200 je super, no hladam nieco do 2300€. Takze hovorite, ze tej 100 sa nemusim bat. Vie ju riadit aj ekvitermika? Niekde som cital ze ano niekde ze nie. @stokibb tepelnu stratu som v projekte nenasiel, jedine to co som napisal v prvom prispevku. Da sa z toho nejako tepelne strata budovy odvodit?
Odpovedať
@tzar samozrejme ze ide na ekvitermiku
Odpovedať
@tzar spoj sa s projektantom nech ti poskytne tepelnu stratu tvojho domu.bez toho sa tazko rozhoduje aky kotol je pre teba vhodny. 14kw je fajn na ohrav vody ale dolezity je hlavne spodny vykon. priklad ak mas straty 5.6kw tak to je pocitane pri von.teplote -15C ale v prechodnom obdobi mas tep.stratu mozno okolo 2kw.
Odpovedať
@tzar a ako vlastne chces kurit? Podlahovka, radiatory, kombinacia?
Odpovedať
@kejsix podlahovka
Odpovedať
Profilova fotka
Merná tepelná strata prechodom Ht=83,15W/K Merná tepelná strata Hv=6,52W/K Cize ked to zratam 89,67W/K je tepelna strata budovy Co ti na tom nesedi, scitanie dvoch cisiel? H=Ht+Hv, kde Hv je merna tepelna strata vetranim. Za mna by som sa 100kovej rade v tomto pripade vyhol (vysoky spodny vykon) a bud doplatok za 200, alebo Geminox (tichy, neviem o nom), pripadne Baxi (LUNA, Platinum).
Odpovedať
@stokibb ved pise TS hned v prvom prispevku... @tzar Mal by si na kurenie nahliadat ako na komplexny celok, nezohladnovat len cisla. Ak mas mokru podlahovku, tak je to rozhodne akumulacny sposob vykurovania, co uz samo o sebe vyrazne eliminuje cyklovanie kotla. Ale skusme v cislach ... pri TS 90W/K (nech sa to lepsie pocita) vnutornej teplote 20°C a vonkajsej -15°C budes mat TS okolo 3,2kW. To je ale extrem. V pripade teploty okolo nuly pravdepodobne neprekrocis 2kW. Otazne je, co si od co najmensieho spodneho vykonu kotla slubujes. Ak "nepretrzitu" prevadzku na minimalny vykon a tym padom slubovanu najvyssiu efektivitu vykurovania s najmensim cyklovanim, je to trosku utopicke. Aj keby sa Ti tak podarilo kurenie nastavit a prevadzkovat, bude to velmi nekomfortne. Vodu v podlahovke by si mal mozno na 23-25°C, co je uz na dotyk bosej nohy proste chladne. A kedze od podlahovky vacsinou kazdy ocakava, ze nebude musiet chodit doma v papuciach, tak ci tak budes musiet hladat utlmove casy, kedy budes kotol vypinat. Ziskas tym tak stratu, ktoru potom v pozadovany cas dorovnas vyssou teplotou vykurovacej vody (zjednodusene pustis 32°C do podlahy napr. o 18ej, aby ste vecer po sprche mohli behat po dome bosi... Ja by som sa na ten spodny vykon az tak neupinal. Navyse spomenuta akumulacia poteru zamedzi castemu spinaniu kotla aj s vyssim spodnym vykonom. Minimalne nie tak castemu, aby mu to preukazatelne skodilo. Co sa tyka hluku, ten je vyrobcom uvadzany pri plnom vykone kotla (max otacky ventilatora). Pri kureni na maly vykon je kotol este o dost tichsi... z vyssie uvedeneho dovodu aj tak kotol malokedy, alebo skoro vobec nepobezi v noci..
Odpovedať
@kejsix Paradna odpoved, toto som hladal. Takze z toho mi vyplyva, ze mozem kludne kupit tu 100, alebo mas nejaky iny tip? Dakujem. @mgx 200 nechcem mam urcity rozpocet, ako som pisal. Mne sa paci ten geminox ale ze vraj ma drahy servis neviem co je na tom pravdy.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@tzar ja som len z ineho pohladu rozviedol, preco ma @gkrivanek skusenost, ze ani 100ky zbytocne necykluju. Ja tip nemam, kotly nemontujem, nieje to moja profesia. Mam dobreho znameho, ktory servisuje prothermy a tiez si pochvaluje, ze za posledne roky sla kvalita nahor, v podstate je to uz vaillant. Ja som tiez dal protherm a spoko, ale mam ho kratko.
Odpovedať
@kejsix @mgx asi pojdem do tej 100. Znamy ma presviecal na elektricke rohoze v celom dome, myslite ze pri tejto tepelnej strate by boli naklady rovnake na kurenie a ohrev vody ako za plyn? To tvrdil on. Do celeho domu by ma to vyslo 2300€ komplet.
Odpovedať
@tzar ak máš možnosť plyn choď do plynu... 4 centy plyn 13 centy elektrina za kw.... a aj čo sa týka tuv sú polovičné náklady na výhrev ako elektrinou... značka kotla hlavne aby si mal prístupného technika.. cyklovanie nerieš.. tie kotle sú na to prispôsobené.. ja mám tiež protherm.. sused má tú 100 už 5 rokov a je spokojný... ja s prothermom som tiež spokojný...
Odpovedať
@tzar ja by som do rohozi nesiel uz preto, lebo jediny zdroj tepla je potom elektrina. Na teplovodnu podlahovku mozes napojit hocijaky zdroj tepla v buducnosti. Rohoze by som si dal tak na chatu.
Odpovedať
Profilova fotka
@tzar - ak je drahy servis 70euro rocne za 2h piplacku aj s cestou a dokladom, tak potom neviem.
Odpovedať
@tzar my mame Baxi luna Platinum a sme spokojný .. Vsetko záleží aj na servise poblizku
Odpovedať
Profilova fotka
@tzar Jak už zde píše kejsix, malý topný výkon je utopie, která v reálu nefunguje. Vždy se najde akumulační hmota, která výkon rozloží a kolísání je nepostřehnutelné. Na obrázcích máš topné výkony s kotlem o spodním výkonu 5,5 kW a s nočním útlumem 22-5 hod.Jednou je venku -10°C, podruhé +5°C. Kotel prostě jen 10x za den zapne na chvíli na minimální výkon. Životnost nekonečná,ekonomika nepřekonatelná :-) Teploty nášlapné vrstvy opravdu vycházejí 23, nejvýš 24°C. Koberečky tam, kde chceš bosou nohou na dlažbu. Jinak ve výpočtu můžeš volit podlahové krytiny a sledovat vliv na ekonomiku provozu. Dům je odhadnutý, můžeš upřesnit.
Odpovedať
@josef_vavra klobuk dolu, naozaj hodnotne informacie @mattyrv @kejsix @mgx Pojdem do tej 100, uz som sa rozhodol. Dakujem za pomoc a informacie, dufam za pomozu aj ostatnym s podobnou dilemou.
Odpovedať
@tzar Ja som kúpil Immergas zeus 26 kw spodný 3kw ... Je v kúpelke za dverami vysoko na stene.Takže žiadne miesto nezaberie. Niekto sa pýta návšteva, kde mám kotolňu ? prípadne zásobník TUV Mám rád jednoduché funkčné riešenia.
Odpovedať
@josef_vavra Len ako takyto rezim vykurovania dosiahnut?
Odpovedať
@tzar vedla je rekuperacia takze pocujem len ju. Myslim ze sa nemusis obavat
Odpovedať
@edulo pozri si jeho stránku vavra kondenzace vyregulovať hlavne systém, výpočet nábehu podlahovky a pôjde to.... pán Vávra je človek, ktorý sa tomu venuje a má všetko podložené faktom.. ja som mal doma problém s nábehom posledného radiátora v dome... vyregulovali sme systém tak že mám spád 75/45 stupňov na radiátoroch a vypočítali tepelné straty objektu a vidím, že je to lepšie všetko ako to kúri...
Odpovedať
@mattyrv len nepovedzte ze mate 75/45 na kondenzacnom kotli
Odpovedať
@gkrivanek pri aktuálnom nastavení mám spád 15 až 20 stupňov na radiátoroch max teplota vo vykurovaní 65 nastavený systém na čerpadlo 22kPa takže mi to zvláda stupeň 1 na mojom kotlovom čerpadle...
Odpovedať
Profilova fotka
@edulo Fyzikální zákony nedovolí regulovat podlahovku běžným termostatem na zdi. Proto se musí použít jakýkoliv termostat s odděleným čidlem a toto oddělené čidlo musí snímat teplotu okraje podlahovky související s příčkou. Další variantou je termostat s PWM řízením. Zde je ale potíž s tím, že řada termostatů umí PWM pouze 10 minut. Aby byl kotel řízen ekonomicky, je nutné PWM kolem jedné až dvou hodin. Já používám centrální řízení a ovládání vytápění mobilem pres toto http://kondenzace.kvalitne.cz/ovladani/ a samozřejmě každý ze šesti teploměrů má svůj archiv teplot. Lze sledovat a archivovat i spotřebu elektřiny, plynu z pulsních snímačů. Desku lze koupit za cca 1000,-Kč (40 €) a čidla po 50 Kč (2€) Jednoduché pospojování čidel sběrnicí 1Wire. Termoelektrické pohony řádově za 350 Kč (14 €). Variant je mnoho, berte to jen jako inspiraci. V pokojích jsou pouze teplotní snímače, vše řídíme přes internet. Samozřejmě to vše funguje i při výpadku internetu, jen nelze přeprogramovávat.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?