Veissmann Vitodens 222-W - pripojenie cez ViCare (chyba E12)

ahojte...snazim sa uz par dni pomocou appky ViCare (iOS) pripojit kotol viessmann na net. ViCare najde kotol, kotol sa pripoji na domacu wifi siet, ale pri snahe pripojit sa na viessmann server mi to stale vyhodi chybu E12 - nie je mozne nadviazat spojenie so serverom...pozeral som uz aj stranky viessmann-u, kde radia mat otvorene porty: 80 - http 123 - Network Time Protocol 443 - https 8883 - Secure MQTT tieto by mali byt otvorene automaticky, jedine co ma napada je mozno ten 8883, ale na telekomackom routery sagemcom 5670 ax jedine viem nastavit port forwarding, ale to mi pride zcestne to nastavovat vo formate *:8883 -> ip kotla:8883 (a aj tak to neslo).... stretol sa s tymto niekto? pisal som aj na oficialny servis viessmann, zatial bez odpovede... pride mi to ako problem skor na strane viessmann-u PS: kotol pripajam na net po cca 2-3r od nakupu (moze byt problem stary firmware?) dakujem za pomoc 🙂
Odpovedať
Profilova fotka
@godric E12 je ze sa nepodarilo nadviazat spojenie zo serverom. Skus nasledovne: 1) aku urovne signalu wifi ti pise Vicare. Verzia appky? Verzia fw? 2) skus pouzit inu wifi siet (napr. urob mobilny hotspot z druheho mobilu) a pripoj sa na ten. Ak to pojde, problem je v tvojom routeri. Sagemcom je dost crep, mas IPv4 alebo uz si na IPv6? 3. ked nic, skus odinstalovat appku, zresetovat vicare (30s) a znovu zaregistrovat. Idealne s inou wifi (mobil hotspot). alternativne, wireshark pozriet na aky server sa snazi pripojit (pripadne dat router s openwrt a pozret ip/iptables) a skontrolovat, ci ten server vidis/zije. fw by malo ist upgradnut cez vicare (ale musi zit pripojenie).
Odpovedať
Len nápad. Či nefunguje Vicare len na 2,4Ghz a ty máš doma 5GHz alebo naopak. Ber to ako pokus o radu niekoh, kto o wifi a kotloch nevie nič. Ale nainštalovali mi svojho času v byte klimu, ktorá keď som ju chcel napichnúť na wifi kvôli ovládaniu na diaľku vyžadovala pripojenie na 2,4GHz a museli mi týpci z UPC prísť nastaviť router na túto frekvenciu pretože som doma mal len 5GHz.
Odpovedať
dakujem za rady...skusim vsetko :) ... a je pravda, ze mam zmiesanu wifinu, takze aj to otestujem
Odpovedať
Profilova fotka
@godric tento typ kotla chce: 2.4ghz wifi, WPS2 (Encryption: mixed WPA/WPA2 PSK (CCMP)) ziadne zbesilosti ala 40mhz sirka kanala a pod. Ak nic, skus localny wifi hotspot na mobile. ked ti bude chodit, vies co je vo veci. Ak ti pojde local hotspot, mozes skusit aj upgrade fw ak vyskoci. Trva to dost dlho. Posledna moznost zavolat :)
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 1 roku
Mne tento typ kotla po cca 2 dňoch prestane komunikovať cez WiFi siete a jediné čo mu pomôže opätovne obnoviť komunikáciu, je reštart (vypnutie a zapnutie kotla). Accesspoint vidí klienta ako pripojeného, ale komunikácia, ani ping nebeží. Na kotli svieti signál 0 percent pričom APčko sa od neho nachádza 3 metre bez prekážok. Iné siete (hotspot z mobilu) kotol ani nenájde, po reštarte kotla zázrakom všetko beží. Mám podozrenie že je za tým nejaký software bug - akoby mu vo firmware po 2 dňoch skolabovala služba networkingu. Alebo mu odišlo interné rádio, len v tomto prípade nerozumiem prečo po reštarte všetko 2 dni beží v pohode. :( Nemáte niekto podobnú skúsenosť? Technik od kotla je perfektný fachman na vykurovanie a reguláciu ale IT nie je pre neho silnou stránkou :)
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od missim:

Mne tento typ kotla po cca 2 dňoch prestane komun…
@missim u mna to bolo rovnake, ze technik bol fachman a aj servisak co ku mne prisiel z BA a ma na starosti cisto tieto komunikacne moduly bol pohodak, len on isiel presne podla ich postupov a nevyznal sa az tak do hlbky v tychto veciach...ja som po vsetkych pokusoch predpokladal, ze nieco bude s wifi modulom a nakoniec aj tak bolo...mam podozrenie, ze preto, ze som dlho nemal kotol na wifi od nakupu kotla (2-3rok), lebo sme nemali u nas dotiahnute ziadne spojenie na net, tak vyrobca medzicasom spravil spatne nekompatibilby update cesty k serverom viessman a moja jednotka to uz nerozchodila nijako...skoncilo to az vymenou za funglac novu jednotku z nemeckej tovarne, kde sa im spatne posielala ta moja nefunkcna, nech to pozru co s tym, ale to uz podla mna dalej neriesili...nastastie novu mi dali bezplatne...to co popisujes tak s tym ja bastastie nemam problem...teda skuste zvazit vymenu tej jednotky...neni to nic tazke, ma to za 10min spravene...aspon vyskusat s nejakou inou, ten servisak z ba mal nejake testovacie co maju oni u seba a ich som mal aj par dni u seba kym mi neposlali novu
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?