@chalupka Nam robili nedavno potery, platili sme okolo 600eur/praca+material/, dom mame do 100m2. Dobra, kvalitna robota, robili to strojom. Ale je to firma z okolia Galanty.
nam robili poter firma MIPO .maju aj web stranku.Ja som zo Zahoria oni myslim z Topolcian,Robia tu hrozne vela zakaziek na zahori.Mozete si dat material sam alebo od nich.Robia zo strojami.Maxilmalna spokojnost,kvalita,
ďakujem za odpovede, my máme tiež dom do 100 m2, ale dostali sme ponuku na 2700 eur. Zdá sa nám to veľa. Chcela som vedieť vaše názory a spokojnosť. Tá firma z Galanty asi do Košíc nepríde, škoda, že sa neozval nikto z východu. Aj tak dík.
@chalupka Neviem či som to prehliadol ale nikde si nenapísal aký poter chceš robiť, či anhydrid alebo cementový. Je to dosť podstatné lebo od toho sa odvíja aj cena. Ja som to tiež zisťoval a tu je výsledok:
anhydrid robený strojom - práca aj s materiálom cca 20EUR za štvorec.
cementový poter robený taktiež strojom a hladený to znamená že nepotrebuješ potom už nivelák ale rovno dávaš podlahu. Cena je za robotu 4EUR za štvorec a materiál si zariadiš sám. Ja som z LM a našiel som firmu zo Žiliny ktorá je ochotná to prísť urobiť.
Prerátal som anhydrid aj cement na moju plochu a vyšlo ma to o cca 1/3 menej v prospech cementu. Takže som sa rozhodol pre klasický cementový poter robený strojom nakoľko si neviem prestaviť chodiť po podlahovke s fúrikom a hore schodami do podkrovia. Plocha poteru je cca 170 štvorcov a táto firma to urobí za jeden deň.
Rád by som vstúpil do tejto debaty, pojem "hladený cementový poter" predznamenáva dosť veľký "prúser" na stavbe, nakoľko hladením klasického cementového poteru vy vlastne dosiahnete vyplavenie "cementového mlieka" na povrch a vytvoríte si tak najmenej súdržnú vrstvu, ktorú, ak chcete ďalej kotviť napr. keramickú dlažbu,..., musíte bezpodmienečne odstrániť, napr. odbrúsením, tak, aby ste sa dostali na pevný podklad.
@chalupka My to mame tiez klasicky cementovy. ;-) .To neviem, ale viem ze chodia po celom Slovensku, maju viac partii chlapov co to robia. Ale za pokus nic nedas :-)
Nakoľko sa 20 rokov živím v odbore a defektných podláh, aj z titulu zle zrealizovaných poterov, som videl naozaj dosť, berte to skôr ako dobre mierenú radu profesionála.
Plastifikátor redukuje množstvo zámesovej vody v poterovej zmesi a PP vlákna sa používajú na zvýšenie pevnostných charakteristík, hlavne pevnosti v ťahu za ohybu. Nič to nemení na fakte, že hladením poterovej zmesi vytvoríte nesúdržnú vrstvu cementového mlieka (vyplavená zmes vody, cementu a jemnej frakcie kameniva), ktorá síce vyzerá výborne (hladký povrch), ale pevnostne je najslabším článkom konštrukcie. Pre zlepšenie vlastností hladenej betónovej dosky sa používa minerálny, príp. korundový vsyp, ktorý sa do povrchu zapracuje hladičkami, vtedy má povrch dostatočnú pevnosť a oteruvzdornosť, toto sa ale nerobí na klasických cem. poteroch.
@peterpb Tak mi prosím ťa napíš ako sa má teda správne urobiť ten strojový cementový poter na podlahovku, aby bol dostatočne pevný a samozrejme aj rovný. Aby som nemusel na to ešte liať nivelák, lebo potom sa dostanem na cenu anhydridu. Ako finálna podlaha bude v časti laminátová plávajúca podlaha určená na podlahovku a v časti dlažba . Ďakujem ti za radu.
Zdravím, technologický postup aplikácie cementového poteru by najlepšie mali ovládať práve "poterári", ak si nechávate robiť poter od takýchto firiem, je dobré vedieť zopár vecí, na ktoré si treba dávať pozor:
1. Hotový cem. poter vo vreciach je nutné vždy miešať len s množstvom zámesovej vody uvedeným na obale produktu,
majstri poterári si radi pridávajú viac vody kvôli lepšej spracovateľnosti, platí aj pre poterovú zmes zo sila.
2. Cem. poter miešaný na stavbe (cement, kamenivo fr. 0- 4, príp. 0-8 mm, nikdy nie vápencové- brizolit, voda) v pred-
písanom pomere by mal mať max. vodný súčiniteľ 0,5 (pomer cement: voda- 2: 1), min. množstvo cementu na
1m3
poterovej zmesi 250 kg, min. frakcia kameniva 0- 4 mm.
3. Množstvo zámesovej vody môžete obmedziť použitím vhodného plastifikátora (napr. Mapefluid N200) až o 20 %, čo
vám zlepší tepelnú vodivosť (menej porézny poter), pevnostné charakteristiky, oteruvzdornosť poteru.
4. Poter musí po aplikácii vyzrieť min. 28 dní, max. zostatková vlhkosť pred lepením keramickej dlažby 4%, pred le-
pením dreva a krytín nepriepustných pre vodné pary max. 2 %.
5. Po vyzretí poteru (ak je na podlahovom kúrení) musí byť tento prekúrený podľa vykurovacej krivky, ktorú by vám
mal dať kúrenár, ktorý podlahové kúrenie realizoval. Bez prekúrenia poteru by ste nemali aplikovať ďaľšie vrstvy.
To je len pár vecí, ktoré je nutné dodržať, systém dilatačných škár a celkov, obvodových dilatácií a veľa ďaľších vecí
je dobré konzultovať s odborníkmi (nie vždy sú to aj realizátori).
@peterpb Ďakujem za odpoveď.
Jedna firma čo mi robila ponuku na cementový strojový poter bez potreby nivelácie mi na plochu 170 štvorcov vyrátala že potrebujem 120 vriec cementu (325R) + piesok frakcie 0-4 o množstvo 21ton. Ďalšie prísady dodajú oni a to plastifikátor, polypropylénové vlákno. Je teda potrebná tá karisieť pri použití toho vlákna? Cement som prerátal a ten by mal byť na tej minimálnej hodnote ako si uviedol aj ty.
@matkogin Silvo Kovács-Thermopol Ga, vraj nie je najlacnejší, ale kvaliný...
a mám číslo na veľmi šikovných plynárov z okresu Dunajská, ale chodia aj do GA...
Rozhodne by som tento druh podkladu nedával priamo pod podlahovú krytinu, ktorú je nutné lepiť, napr. dlažbu,
parkety, ani pod samonivelačnú stierku, nakoľko samotný betón má primiešaním perlitu výrazne horšie pevnostné charakteristiky. Na takýto podklad by som volil len plávajúcu podlahu, príp. vrstvu samonosného poteru a následné lepenie nášľapnej vrstvy.
@peterpb Ja uvazujem ze dam kari siete...Ale uz u viacerych som videl ze davali PP vlakon a teda kari vypadava...ale zaujimalo by ma ze ci sa to vyrovna tym karisietam????Ved tie poteryy maju 5-6cm a ked mas plochu napr. ako my 40m2 obyvka s kuchynou tak sa mi to nezda...ten podlanovy polystyren ma urciu stlacitelnost a obavam sa ze po case by mohol ten poter praskat...ci?Ako nemam s tym skusenost tak sa preto pytam ze ako to vlastne je.Lebo po financnej stranke sa oplati pridat to vlakno ako kupovat kari-siete ktore vychadzaju niekolko 100 eur.Za odpoved dakujem
Beru 9 € za m2.dodali cement,strk len vodu potrebovali.mali aj vlastny elektricky zdroj.Ak si dodate material tak 4.5€.treba zavolat či to este tak je,ale asi ano,lebo dodnes chodia do našej dediny na stavby.
ahojte.....zhanam majstrov "poterakov" na koniec maja...ak viete o nejakych spolahlivych, posunte mi prosim kontakt na nich...domcek bungalov v okrese Trencin...dakujem :-)