To vsetko zalezi od danej vody
Aky maju obsah mineralov V akom percente atd.
Su pripady ked anodu staci menit po 3 rokoch a su ked po 2 rokoch.
Treba ju po 24 mesiacoch demontovat a mas jasno v akom je stave.
@peto99 to nema nic s filtrom. Anoda zabranuje aby sa voda "pustila" do bojlera. Laicky povedane voda zacne zrat najmenej uslachtily kov. To je horcik na anode, ked dojde pusti sa do zeleza (samozrejme na mieste, ked je nejake poskodenie emailu). Dvojita znamena, ze su dve :)
@majkoj Ja som anódu v bojlery menil cca po 5-tich rokoch. Miestami to bolo vyžraté ako ementál, ale si myslým, že by bola vydržala ešte zo dva roky. Trochu to drhlo, keď som ju vyťahoval von.
old.vscht.cz/met/stranky/vyuka/labcv/korozni_inzenyrstvi_se/koroze/o_elchem.htm
Horcikova anoda sluzi na ochranu proti korozii no ma vplyv aj na vodny kamen
Ten sa naneho vehementne usadza
je náročné vymeniť anodovú tyč u stacionárneho bojlera po prvých troch rokoch?
keď pofotím el. zapojenie a ponapájam rovnako.....
tesnenie pod prírubu a anodu som kúpil tiež nové
@kejsix povodne som to chcel dat sem, ale nevedl som tuto diskusiu najst :-p
takze to sem skopirujem:
Tak som sa rozhodol po 5tich rokoch skontrolovat magneziovu elektrodu. U Wamaku (dodavatel bojlera) som objednal pre istotu novu. takze
POUCENIE Z KRIZOVEHO VYVOJA:
1. kontrolovat castejsie (raz za 1-2 roky ?), nie preto, zeby tak rychlo zmizla, ale ak sa na zavite ulozi vodny kamen, budete nadavat, ked sa to budete snazit odkrutit. U mna nepomohol elektricky razovy utahovac, ani pneumaticky, az kluc s 1m profilom pomohol a cely cas som trpol co zlomim. Nastastie som dolamal len redukciu s 1/4 na 1/2 orech.
2. VZDY zatvorte ako vstup do bojlera, aj vystup. Lebo ak zatvorite len vstup, moze niekto otvorit bateriu a cez nu zacne pritekat voda do bojlera a odskusa vasu schopnost promte analyzovat situaciu a najst riesenie.
3. majte rozmyslene ako to cele utesnite. Ja som z novej elektrody usudzoval, ze je to bud na paske alebo nejakom znovupozitelnom tesneni, nebolo. Na povodnej je v strede zavitu vyrez, kde bolo sice tesnenie, ale nie znovu pouzitelne, takze som musel znacne improvizovat.
4. z hore uvedenych dovodov to nerobte cez vikend ak budete potrebovat letiet nieco kupit :) Moja elektroda po 5tich rokoch bola takmer cela, neviem ci preto, ze nebolo treba, alebo to bolo tym, ze bola celkom obalena vodnym kamenom a nemohla spravne fungovat. Ja som ju poriadne okefoval a dal naspat.
@majkoj píšeš
,,Na povodnej je v strede zavitu vyrez, kde bolo sice tesnenie, ale nie znovu pouzitelne, takze som musel znacne improvizovat."
Veľa nenaimprovizujem,pretože vo vodárenskom obchode nemajú všetky tesnenia k rôznym typom bojlerov,ja som objednal až z Ćiech anodu a tesnenie pod prírubu podľa čísla,ale tesnenie okolo anody predávali len jeden druh,tak dúfam,že bude pasovať v prípade nepoužiteľnosti starého tesnenia.
Nečakal som,že zohnať konkrétny materiál bude až tak zložité,pretože ten istý výrobca,ten istý objem,rozmery,ale rozdielne súčiastky stacionárne,vodorovné,zvislé, závesné typy.
Asi zavolám vodára,neriskujem.
Potrebujem poradiť. Mám bojler BON-1. Kúpil som si anodovu tyč na výmenu. Po otvorení a vyčistení bojler som nenašiel miesto, kam sa má tyč naskrutkovať. Má niekto skúsenosti s týmto bojlerom? Diky za info
Zdravim, vir mi niekto povedat, ci tato anodova tyc po 2rokoch je este pouzitelna? Dnes som ju vybral kvoli kontrole, ziadna kovova cast na nej nie je.Je to z bojlera vaillant napojeneho na kond.kotol. Nie je mi jasne, ci cela tyc ma byt z kovu alebo nie. Inak vyzera byt neposkodena, ziadne diery ani nic.
@viktor811 Vdaka, skusim pozriet to uemnenie. Kazdopadne uzemnene to je len na ventile, vo vnutri to neviem ako pozriet, vsetko je pod krytom, ktory sa da dat dole len v pripade, ze sa odpoja vsetky aramatury.