@vieronkat Hlavne aby Vám to nekúrilo do zeme. Či anhydrit, či betón, oba sa po určitom čase nahrejú a potom už pekne kúria. U tenšieho anhydritu je nábeh kratší.
Do anhydridu ide sieťovina v každom prípade.Predpokladám že pod poterom máte navrhnutý tvrdený polyester a termo foliu.Bez sieťe to bude časom pod záťažou praskať.Ačo potom,ked záruka skončí?
Čo mám ja poznatky tak do anhydridu kari sieť nejde. Rozprával som sa s človekom čo dlhé roky robí cementové strojové potery a vravel že ani do nich neteba dávať kari sieť, nakoľko do zmesi pridávajú polypropylénové vlákna.
samozrejme, že do anhydridu sa kari nedáva. ako môže sa, ale ten anhydrid ju rozožerie, takže je to vlastne zbytočné.
inak ja som ešte nepočula, že by sa pod poter dával polyester :-D 8-) :-D (ja viem, je to preklep a myslený tým bol určite polystyrén, ale je to dobré :-) )
@maznacik007 šak jasné - preklep, len to znie srandovne. inak do podlahy môže ísť (a aj sa dáva) aj klasický EPS. a vyjde to podstatne lacnejšie. my budeme dávať EPS 150 S, na to fóliu, podlahovku a na to pravdepodobne klasický betónový poter s polypropylénovými vláknami. rozmýšľali sme aj nad anhydridom, ale máme dosť nerovný podkladný betón (dosku), takže by to vyšlo strašne draho ]-(
@blacksr jarka.. takze davame hydroizolaciu potom polystyren do podlahy / berieme to z knaufa vsetko dali nam dobre ceny/ na to ide ta paropriepustna folia a potom anhydrid... a potom podlozka a laminat...
je treba aj do hornej podlahy na poschodi davat tu foliu paropriepustnu?
caka nas to tak o dva tyzdne..
@maznacik007 Paropriepustnosť a paronepriepustnosť fólie v podlahe nie je daná žiadnou normou. Proste na podlahe na zemine sa to nevyžaduje. Dáva sa tam len fólia - aby nezatiekol poter do alebo medzi dosky izolácie. My sme dali parotesnú fóliu, lebo sme si neboli istí, či a do akej miery vstupuje para do podlahovej konštrukcie (prízemie). Vyzerá to tak, že netreba parozábranu, keďže nemôžeme hovoriť o rozdiele atmosférického tlaku (keďže v zemine nič také nie je), ktorý má vplyv na prestup parou cez konštrukcie (napr. steny a strechy). U nás je to špecifické tým, že máme drevostavbu a určite je lepšie, ak žiadna para nevstupuje do podlahy, lebo by sa tlačila von bokmi pri drevenom základovom venci.
Medzi vykurovanými podlažiami určite netreba parozábranu. Je jedno, aká fólia to bude. Môže byť hocijaká záhradkárska, čo najlacnejšia. Ak je však možné, že sa na poschodí nebude kúriť, je prezieravé dať parozábranu, aby nedošlo náhodou ku kondenzácii. Myslím ale, že u novostavby, ktorá má tepelne izolované podkrovie, by nemala ani v nevykurovanom podkroví klesnúť tak, aby sa tam vyskytol rosný bod.
Takže: za normálnych okolností stačí hocijaká lacná fólia.
Na nevýhody anhydridových poterov som reagoval už v inej diskusii, tak len skúsim zhrnúť:
1. V žiadnom prípade anhydrid nie do vlhkého prostredia (kúpeľne,...).
2. Min. doba vyzretia a úbytku vlhkosti 4- 6 týždňov.
3. Na povrchu vzniknutý "šlem" je nutné odbrúsiť.
4. Aplikácia ďaľších vrstiev možná pri zostatkovej vlhkosti 0,5 %, pri podlahovom kúrení max. 0,3 %, potvrdené mera-
ním CM vlhkomerom, nie odporovým príložným.
5. Nutnosť penetrácie prebrúseného, suchého, dôkladne povysávaného poteru disperznou penetráciou (napr. Pri-
mer G) v dvoch vrstvách, následné odvetranie 24 hodín.
K aplikácii cem. poterov som sa vyjadril v diskusii Poter.
my sme dali anhydrit a nevieme si ho vynachvalit - mali sme obrovske nerovnosti na zakladovej takze anhydrit to krasne vyrovnal. Vzhladom na to ze dlazbu aj parkety si pokladame sami neuveritelne nam to ulahcilo pracu. Ale ako pisal peterpb je nutne prebrusenie a natretie - aj ked to prebrusenie sa mi zda treba len pri dlazbe a pri parketach nieje nutne. Takisto pri pokladke dlazby treba pouzivat flexiklebber ktory je drahsi ako klasicky. Co sa tyka kupelne - nikde som necitala ze by sa nemal davat anhydrit -aj tak natierame celu podlahu hydroizolacnym naterom.
Prebrúsenie je nutné vždy (okrem pokládky plávajúcej podlahy), do vlhkého prostredia z dôvodu straty pevnosti, spoji-
vom v anhydride je sádrovec, ktorý vo vlhkom prostredí mäkkne.
ahojte, ja teraz tiez riesim tuto otazku -aky poter.
Dostala som ponuku na anhydrid - do celeho domu cca 190m2 na vysku 4.5cm nam nacenil 1880 eur + 650 eur za pracu. Co si myslite je to dobra cena?
nemam nic na porovnanie, taktiez nie na betonovy poter.
poradte prosim
@red_kika ahoj my sme si davali robit ponuku od dvoch firiem a boli uplne rovnake : mali sme 100 m2 vyska od 3-8 kedze sme mali velmi nerovnu zem a platili sme spolu 1400 (prave kvolitym nerovnostiam ponuka bola 1200)... betonovy sme si ani nenacenovali a sme naozaj radi ze sme si do anhydritu... zem to kraaaasne vyrovnalo (kedze je to vylievane) takze pokladka dlazby/parkiet ide neskutocne rychlo..
Ma tu niekto skusensti s Liatym Cementovym Poterom?Budeme davat dlazbu a to moze byt pri sadrovom anhydrite problem...cementove flexibilne lepidlo a sadra sa nikdy nespoja ani za pomoci brusenia a penetrovania a preto mi pride lepsie dat liaty cementovy poter ako anhydrit-inak cenovo su na tom asi rovnako.Anyhdrit ma asi navrch co sa tyka roztaznosti,pevnosti a vodivosti...poradi mi niekto?
@keduska prečo sa do samonivel. poteru nehodí podlahové? rozdiel medzi samonivel. a obyčajným poterom by mal byť len v obsahu zmáčadiel a skladbe frakcií, tie umožnia roztečenie hmoty, ale pevnosť by nemali ovplyvniť, naviac lepšie oblepia trubky, takže zlepšia prechod tepla do podlahy.