no, však aké to má podľa vás výhody?
Plyn je super, keď rovno zohrieva panvicu. Nie najprv nejaké sklo a od skla panvicu/hrniec. Na tomto sa nedá poriadne použiť ani wok.
@janullka rozdiel je len ten že sa ohrieva najskôr sklokeramika, jediná výhoda , že vykypené nezhasí plameň, no počkáš si pokiaľ sa doska ohreje, takže má výhody i nevýhody
@igigi
Čo taraš, si skôr myslím že je to lepšie ako priamy kontakt ohňa s hrncom. Horáky pod keramikou ohrievaju rovnomerne miesto pod hrncom, panvicu atď, tak aj varenie bude efektívnejšie. Určite netreba zabudnúť aj na digestor, najlepsie s odsávanim von. To by potom nemohla podľa tvojeho tvrdenia fungovať ani sklokeramicka doska.
@blackomt to je blbosť, práveže efektivita sa znižuje, keď musí nahrievať plyn aj sklo a až od skla sa nahrieva hrniec a od neho jedlo...
A aj regulácia bude mať nejakú zotrvačnosť. Ja v tom nevidím žiadne výhody...
@igigi@janullka
Ja by som si to dal a pochybujem že spotreba bude vyššia ako pri starych horakoch alebo horákov ktoré ohrievaju iba okraj hrncov ( to sa ti zda byt efektívne?). Z hladiska bezpečnosti je to dalsie ➕ Daj si novu dosku a nebudes ľutovať. Max.7€ mesačne ťa bude vychádzať varenie plynom.
@blackomt účinnosť varenia v hrnci je vyššia ked sa priamo ohrieva hrniec, ak ohrievaš plochu sklokeramiky nejde všetko teplo len na plochu hrnca, teplo sa šíri i vedením na ostatné okolie, najvyššiu účinnosť pre varenie má indukcia 60% tepla ide do hrnca, sklokeramika činný ohrev špirálou 50% ,plyn 45%, veľa tepla ide mimo , no i tak je to najlacnejšie varenie, ostatná energia ohrieva vzduch v miestnosti, tak plyn viac vykúri miestnosť ako ohreje hrniec. pozri využitie energie na varenie na tzb. info
a bezpečnosť , nové plynové sporáky uzavrú plyn ak sa zahasí plameň,neuniká tak nespálený do miestnosti, tak sa ti stane len to že ho pod sklokeramikou nezhasí vykypené z hrnca
Pisala som si s pani ktora ma znacku solgaz a je max.spokojna. sporak je vraj inteligentny ze si nahreje teplotu vypne sa a nasledne po poklese teploty sa sam zapne. Spotreba je nizka .uziva ho 2 roky a nenasla na nom co by jej prekazalo
Dajte si prosím pozor na tento nekvalitný spotrebič, zakúpila som si ho do novej kuchyni v domnienke, že splní moje očakávania, dlho sa zohrieva, po necelom pol roku používania som ju prvýkrát reklamovala, kvôli tomu, že sa ho nedalo vyčistiť a pod sklom sa vytvárali nepekné fľaky, navyše sa zadná odparovacia mriežka ošúchala od hrncov, pretože na malých horákoch sa variť nedá je tam malo miesta. Na dvoch veľkých sa nezmesti panvica a veľký hrniec. Priemer väčších je iba 12 cm a panvicu, 14- 16 cm sa neda použiť teda, žiadne pečenie palaciniek. Pripaľujú sa a na okrajoch nedopečú aj keď mám kvalitne riady od Zepteru. Vybrala som si typ GPC-4+1 za 620 EUR. V popise sa uvádza, že sú 4 horáky + 1 zahrievací. Vraj udržiava teplotu, no nie je to pravdou ono sa to nezohrieva ,ale odstavná plocha je tak rozohriata, že sa tam stále vari. Neda sa tu plochu využívať pri varení!
Z reklamáciou je problém, pretože si ju musíte doslova vybojovať sídlo majú v Žiline tak to treba riešiť písomne. Pani mi neodpovedala a ignorovala má ,tak som volala na centrálu do Poľska, tam boli veľmi úslužní a prisľúbili nápravu a predavačka sa ozvala, potom volal technik – medzi nami je to majiteľ firmy Svet Tepla a zároveň servisný technik. Pán prišiel, nedalo sa mu fľaky odstrániť tak vymenil celú dosku. Začal má presviedčať, že to je kvôli tomu, že sme nepoužívali originálne čistiace prostriedky. Tie nám pri kúpe dosky neodporúčali. Doniesol nám sadu ošetrovacej chémie od výrobcu za 25 EUR a problém sa nevyriešil. Po ďalšom používaní opäť pár mesiacov sa problém zopakoval, no zistili sme ďalší problém zo zadnej odvetrávacej mriežky unika nebezpečný oxid uhoľnatý. Máme to potvrdene. Jeden pán na poľskom fórum povedal, že mám si pri varení vždy zapínať digestor. Digestor mám vždy zapnutý, pretože som si u nich kúpila Inteligentný odsávač pár SH-3R za 450 EUR - je to inteligentný digestor, ktorý sám zachytí začiatok varenia, má diaľkové ovládanie a môžem si nastaviť aj vypínanie. / medzi nami digestor je ok , ale klamu, že ma 57 Db, čo nie je pravdou, je veľmi hlučný/ Dosku umývam predraženými prostriedkami zo Solgaz-u, mriežky sú opäť ošúchane a okraje sú biele, hrozné. Doska vyzerá ako 10 ročná. Reklamovala som to opäť a znova sa opakuje problém nikto nereaguje, písala som email, kontaktovala SMS-kami a nič. Tentokrát už do Poľska volať nebudem. Napíšem na SOI a kvôli uniku oxidu požiadam o pomoc Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky. Ak sa chcete vyhnúť problémom nedajte sa naľakať na peknú reklamu. Pozitívne recenzie, ktoré má presvedčili kúpiť nekvalitne spotrebiče za veľké peniaze sú písane určite ľuďmi blízkymi týmto firmám .
Včera mi jeden pán z Poľska poslal objektívny link, negatívnych recenzii: https://www.opineo.pl/opinie-78678-so...
je to v Poľštine no ak si dáte google translate tak sa dočítate pravdu. Čo sa tyká úspory plynu je to ďalšie klamstvo, žiadnu úsporu v ročnom vyúčtovaní sme nezaznamenali. Ak ste z Bratislavy a chceli by ste tento spotrebič vidieť som k dispozícii. Firma je si vedomá, že nemá na Slovenskú konkurenciu a takto neseriózne zaobchádza z klientami, ktorí do nich vložili dôveru. Škoda, že pri kúpe som nečítala tie negatívne recenzie zverejnené na poľských internetových stranách. Solgaz je totiž poľským výrobcom a ako čítam tie recenzie tak ani im nezáleží na spokojnosti klientov, pretože ako jediní na svete majú na to patent a hlavne veľa prostriedkov na marketingovú a reklamnú kampaň.