Ktory postup je spravny:
1. vykopat "najst" :) prechody cez zakladove pasy
2. polozit rozvody lezatej kanalizacie
3. zatiahnut vodu a elektrinu na spravne miesto
4. spravit zasyp
5. poriadne uzabovat (zhutnit)
alebo
1. spravit zasyp
2. poriadne uzabovat (zhutnit)
3. vykopat "najst" :) prechody cez zakladove pasy
4. polozit rozvody lezatej kanalizacie
5. zatiahnut vodu a elektrinu na spravne miesto
Pri tej prvej moznosti sa nemoze stat, ze ked sa bude zabovat zasyp, ze by mi praskli resp. nejako sa narusili / poskodili kanalizacne rury???
Popravde si neviem prestavit kopat cez zhutneny makadam 0 - 32, ale moj murar mi to tak odporucil, ze pre istotu.
Ako ste postupovali vy? Najprv hutnili a az potom robili kanalizaciu alebo naopak?
Popripade nejake ine rady?
Este tak na okraj, je lepsie pouzit vibracnu nohu alebo vibracnu dosku - na makadam 0 - 32?
Dakujem.
@purplesticks rozvody lezatej kanalizacie nemozu byt v rovine. Musi tam byt spad - nemusi byt casto uvadzane 2%%, staci aj 1%%, drsnost pri PVC rurach je mala. Zaklad je to vymysliet tak, aby bolo potrubie neustale preplachovane, napr. vanou/sprchacom a potom problem nie je nikdy.
K projektom ktore davaju vystup kanalizacie pod zakladovym pasom nemam komentar. Vacsinou vznikaju od stola, pricom je totalne jendoduche strcit do zakladoveho pasu hocijaku chranicku z DN160-200 a vnutornu ruru DN125/160 dat vo vyske akej potrebujem. Ako pisal kolega, kanalizacia nezamrza, takze kludne aj 30cm pod povrchom
@purplesticks ja som riesil to iste, lebo kanalizacia na ulici je 50 metrov od domu a nevedel som presne v akej hlbke je kanal tak som isiel na minimum/maximum, a teda mam rozvod v doske funguje to bez problemov, ale tiez som tam dal ten mireln ako pisal zefe, 🙂 ked som sa ale pripojil na ulici , tak som zisitl ze som tam mal este rezevru dat to aj pod dosku, presne takych 15 cm bola rezerva 🙂 ale tak kto by to riskoval? 🙂
@jblaze "...a teda mam rozvod v doske, funguje to bez problémov..." Ako to myslíš, že máš rozvod v doske ? Máš ho zaliaty betónom a je súčasťou platne (podkladového betónu) ?
Pretože zvažujem či je možné uložiť začiatok potrubia hneď pod platňu, t.z. nad potrubím už nebude žiaden zásyp (len prípadne mirelon) a následne bude klesať spádom 2-3cm/m.
@mgx súhlasím s tebou. V projekte som mal výstup z domu stanovený na výšku nezamŕzajúcej hodnoty. Zmenil som to a výstup budem mať na -45cm pod terénom.
@jblaze@mgx Ako je to s potrubím nad platňou ? Koľko cm nad platňou by malo presahovať ? Všimol som si, že u niekoho trčí potrubie napr. KG DN110 s prírubou a u niekoho bez príruby (len rovná rúra) Čo je lepšie ?
@jblaze tak to ja som take stastie nemal, vystup mam pod doskou, oproti ulici som trochu utopeny a kanal cca 1.2m hlboko. S odretymi usami a preciznym vypoctom a vykopom som to dal na DN160 1.5 cm/m. Voda tecie krasne, uvidime co z toho bude.
@purplesticks no chcel som mat potrubie tesne, aby nepresakoval niekde smrad, tak logicky som nechal trcat samicu, aby som donho napojil potrubie vnutri, trcalo to iba do 5 cm, nech je miesto na regulaciu, akuat geberity trebalo trochu vyregulovat inac vsetko ok 🙂
@purplesticks potrubie ako ide do spadu, tak je v betone, proste podkladovy beton sa straca na K rurach, je to od 0 do hlby dosky,, take cast potrubia nemam pod doskou, to by bolo uple v pohode ale ho mam v doske, ked ma doska 15 cm, tak asi 5 metrov potrubia sa straca v betone a potom uz ide pod doskou 😉
Potreboval by som poradiť . Mám projekt ležatej kanalizácie viz foto . Nepáči sa mi riešenie odvodu z kuchyne vonkajškom . Bolo zabudnuté odpadové potrubie v garáži , v technickej miestnosti ktoré v projekte nie je . Môj návrh bol zhruba taký ako je dokreslený v skicári čo asi celkom možné nebude. Chcel som aj čistiaci kus v šachte v garáži ktorý tiež asi nevyjde podľa sklonu a dlžky potrubí . Vie niekto navrhnúť niečo rozumné a hlavne jednoduché nech to funguje naveky ? Vľavo je kúpelňa , VW , vaňa a sprcháč , napravo je technická miestnosť kde bude práčka a sušička + TČ . V garáži by som chcel jedno umývadlo na špinavá práce a kuchyňa hore je jasná . Ako to najjednoduchšie pospájať , prípadne aj ako riešiť budúci prístup v prípade potreby čistenia ... dakujem
nechcem oponenturu projektu len rozumnú radu ... @jan45 odpad z umývadla v garáži by ste riešili dodatočne ako ? ten je tam akosi zabudnutý
len trošku nerozumiem ako bude vedený ten odpad z kuchyne mimo základovú dosku , to je ok ?
@ms093 dal by som ti ju, ale nebudem otacat obrazky a lustit nelustitelne. Ak to prerobis a oscanujes tak, aby sa to dalo pozriet normalne a nie ako z cirkusu, tak je mozne ze sa ti na to pozriem 🙂
@ms093nebol zabudnutý, ale aká dispozícia, taká kanalizácia. Nikdy netreba ťahať potrubie pod stavbou, treba najkratším smerom výjsť von a ťahať po obvode. Mohol by sa pripojiť niekto , kto sa rozumie feng -šou a napísať ako znečistené vody pretekajúce pod posteľou nepriaznivo ovplyvňujú sexuálny život jej užívateľov.
@jan45 dakujem , logiku to má
v podstate by som potreboval týchto 5 odpadov
kuchyňa , kúpelňa , samostatné WC , technická miestnosť kde chcem práčku aj sušičku a TČ a umývadlo v garáži ... V projekte je to trochu inak , riešiť to nebudem , nemá to cenu , bola o tom reč a aj tak sa spravilo po svojom . Stavbári povedali že to nebude problém urobiť podľa požiadaviek investora . V projekte je práčka aj sušička v kúpelni a tým pádom s odpadom v technickej miestnosti sa neráta , na garáž sa akosi zabudlo . Chcem práve aby to bolo čo najjednoduchšie a hlavne aby to fungovalo naveky , So zle riešenými odpadmi bojujem v dome kde bývam celý život , každoročne nejaký problém preto sa chcem dobrať k niečomu rozumnému aby to fungovalo a prípadne aby sa to dalo aj revidovať . Je tam nakreslená revízna šachta ktorá bude von a berie vetvu z kúpelne ale keď už tak by som chcel aj prístup do tej vetvy z kuchyne ak aj pôjde mimo domu .
@ms093 to sú zdroje, pre návrh treba ešte cieľ, smer. Ak je žumpa, treba ísť pod terénom max 40 cm, ak ja kanalizácia je to iné. V ostrých lomoch a spojoch je dobré dať šachtu, teraz sú už dostupné od 200 mm. Priemer potrubia max 125, teraz sa s obľubou používajú 140-160 ale to je konštrukčne neodôvodnené, priemer 110 mm stačí na 40 WC , to je výpočet z minulého storočia, keď splcahovač obsahoval 15 l vody, dnes má 8.
@jan45 kanalizácia nie je , bude ČOV ktorá bude pokračovať do daždovej kanalizácie na ulici , žumpa je len na stavebné povolenie a tá je práve projektovaná pod prístupovú cestu ku garáži . ČOV tým pádom musí byť medzi chodníkom k domu a cestou ku garáži , tam kde je plánovaná vod. prípojka . viz červený bod
@ms093 Nebolo by lepsie umiestnit tu COV na druhu stranu tej prijazdovej cesty ku garazi a potom aj ta kanalizacia je pomerne jednoducha. Len ten vystup od kuchyne bude musiet byt asi dos vysoko. A COV bude treba asi obetonovat, ked sa bude okolo nej chodit autom.
Nie som si isty ci COV moze ist do dazdovej kanalizacie.
Aky typ COV planujete?
@jan45 čo je to vlastne ten kastlík? Je to napr. polistirénová kocka okolo kanalizačnej rúry pri výstupe cez deku? Je to z dôvodu prístupu ku kolenu a prípadnému natočeniu, posunutiu? Ak som správne pochopil. Vďaka
@erik8989 správne, je to debnenie otvoru pre možnosť menších úprav alebo umožnenie dilatácie. "Stavebné" firmy to moc nerobia,pretože nie sú zväčša zodpovedné za vnútorné inštalácie.