Mame predpripravu na zaplavove cidla s napojenim na hlavny uzaver vody. Mam vyhliadnuty tento ventil https://www.atria.sk/dvojcestny-venti...
Co nan poviete? Cital som, ze existuju aj tzv. solenoidy, ale tam je potrebny staly prud, tak lepsi je so servom. Popr. ine odporucania? Dik
@jurp Kym sa servoventil zavrie ubehne 75 sek. Takze zober 3/4" hadicu napoj ju na vodu a zapni, stopni si 75 sek. a pozeraj o kolko ti stupne v dome hladina a co ti vsetko zaplavi za tych 75 sek. Ak je to vyhovujuci stav smelo do serva, inac jedine rychly solenoid.
@yuri66 "Guľový ventil s pohonom - servo, len rychlejsie" :-D :-D Ja ich používam na závlahy /automatický predpreplach/ systému 10.sek.pred každým spustením závlahy.. ;-) Napájanie z RJ závlahy.. ;-)
@jurp mame doma tento:
https://www.bola.sk/elektromagneticky...
cez rele napojene na Jablotron a zaplavove cidla, ventila sa zatvara, ked do neho prudi elektrina, pokial neprudi, ostava otvoreny
@yuri66 Lebo z bezpečnostného hľadiska je "super" DAŤ 230v na potrubie hl. prívodu vody... ;-) Prečo aj na závlahách je napätie do 24V...a nie priamo 230v??? :-) To by si mal ozaj vedieť ;-)
@technik007 no, ale toto by aj mna zaujimalo 😄 preco nemoze byt el-mag ventil na 230V? 🙂 lebo tie volty maju pomerne daleko od potrubia 😄 a su aj dostatocne izolovane 😄
a teda kontrolna otazka - preco sa vobec 230V ventily vyrabaju, ked su nebezpecne? 🙂
@sgi320 Máš práčku? Iste máš, je v nej tiež el.magnetický ventil, ALE NIE je z kovu!!!! Tak isto UMR, naparovacia žehlička.. A je zabezpečený každý jeden el.magnetický ventil min. zábranou a je celý z PLASTU, kdežto ten Tvoj ktorý si písal je z kovu, ja by som tam iste NEDAL ventil na 230V ale max. 12-24 V kvôli bezpečnosti ako som písal...Nie je problém samozrejme dať cievku na spomínané napätia... Len toľko k tomuto.. ;-) Ty máš na základe záplavového čidla napätie na servoventile 230v??? ;-)
@sgi320 dakujem za radu. takze v pripade vypadku zdroja, zostane otvoreny ventil a hrozi vytopenie? je to asi malo pravdepodobny scenar, len tak teoreticky uvazujem 😄
@technik007 To ze je nieco z plastu neznamena ze v pripade poruchy sa faza nedostane na vodivu cast ventilu, preto tam mas zltozeleny vodic ktory je spojeny s kovovymi castami a plus prudove ochrany v rozvode, ale kludne si davaj 24V nic s tym nepokazis
@technik007 😄 😄 😄
kokos, dnes ale davas 😄 az sa mi nechce verit, ze to pises Ty 😄
teraz tak rozmyslam, kolko nekovovych vodovodnych ventilov som v zivote videl 😄 ked nepocitam tie na zavlahach od Hunteru 🙂
ten el-mag ventil, ktory som uviedol v linku, je na 230V (existuju aj 12/24V verzie), pochopitelne je kovovy, dokonca sa nebojim napisat, ze az ocelovy 🙂 solenoid (cize cievka), ktory otvara/zatvara ventil je v plastovom, odizolovanom obale, do ktoreho je privedeny kabel, cez vodotesnu koncovku - toto sa do kontaktu s vodou dostane len vtedy, ak nam vytopi technicku miestnost tak, ze tam bude cca 1m vody, do kontaktu s kovom/ocelou to nema sancu sa dostat 🙂
pripojenie je jednoduche - v stene mam osadene rele:
https://www.jablotron.com/sk/produkt/...
pripojene k ventilu:
https://www.bola.sk/elektromagneticky...
v pripade, ze Jablotron dostane signal zo zaplavoveho cidla, ze je "povoden", tak zopne rele a ventil sa uzavrie (pripadne mozem rele zopnut, a tym padom ventil zavriet manualne, telefonom)
ked nejde elektrika, tak to pochopitelne nefunguje, ale polozme si otazku, aka je pravdepodobnost, ze v tom istom momente vam vyplavi technicku miestnost a nepojde elektrika, ano, argumentom moze byt skrat - ale treba to premysliet tak, aby sa ventil zavrel skor, ako ku skratu dojde (napr. zasuvky v 30cm vysky), a opacne riesenie (s ventilom permanentne pod prudom) tiez nie je najstastnejsie (uz len kvoli spotrebe a prehrievaniu), mozete este skusit zalohovat ventil nejakou baterkou a pod. 😉 ale zase neprehanajme to, pre kriticku situaciu toto riesenie postacuje