Dobrý večer,
chcem sa Vás opýtať ako by ste postupovali na našom mieste?...
Objednali sme si vstavané skrine v obchodnom dome u nemenovaného známeho veľkopredajcu,za prijateľnú cenu.Páčila sa nám farba zvonku ,aj zvnútra.Skrinu sme si aj na predajni odfotili,akoby sme vopred nieco tušili.Čakali sme niekoľko tyzdnov na ne,všetko prebehlo v poriadku,dorazili na počudovanie celkom včas.
Priviezli sme si ich na vlastné náklady domov(podotýkam,ze je to 6O km od nás),no a doma nás čakalo nemilé prekvapenie.
Vnútro vstavaných skríň bolo na predajni vo farbe JAVOR, a to naše má nemožnú -šedú- farbu.
Ihneď som tam telefonovala,že čo to má znamenať.Tak pani z predajne vravela,ze aky je problem,ved farba je JAVOR, a ja vravim nie neni vo farbe javor,ale v tejto nemoznej -šedej- farbe.
Tak ona ,ze skrine su dovezene z Nemecka, a ze bud ich mame vratit do 14 dní alebo si ich nechat take ake sú.Manzel uz nechce ani pocut o vymene,teda opat ich nosit do auta,z auta a este k tomu samozrejme vsetko na vlastne naklady:-( No ja som za ich vymenu.Myslite,ze sa to da??
Viete zaujima ma,ci neexistuje nejaky zakon na to,ved my sme chybu nikde nespravili,nech si pridu preto sami a nech dovezu to co mame my objednane.
Chcem napísať reklamáciu a poslat im mailom.No zaujima ma ,myslite ze pochodim s tymto??Manzel vravi,ze nie,aby sme si ich nechali,ale oni su fakt zvnutra strasne...
Co mi strechaci poradite ??ako mame postupovat??co by ste robili vy??...
Dakujem za kazdy nazor.
Ahoj je mi ľúto čo sa ti stalo...žiaľ je to podľa mňa časté takéto problémy :( dám ti príklad prednedávnom čiže min. týždeeň sme si cez internet objednali konferenčný stolík vo farbe vysoký biely lesk a prišiel nám vo farbe tmavá slivka...volali sme hneď do predajne s tým, že farba nesedí povedali aby sme napísali reklamáciu a poslali e-amilom o tri dni prišiel kuriér zobral nám stolík a doniesol v správnej farbe. Podľa mňa by takto určite mal postupovať aj ten váš dodávateľ skrine. Je to smutné že niektoré firmy si takto chcú odklákať aj potencionálnych zákazníkov. Ak si veľmi nespokojná a farba sa ti nepáči určite by som to na tvojom mieste riešila ;-) Budem držať palce ;-)
@barcinka13
dakujem,
tak bodaj by sa to podarilo s tou mojou reklamaciou, len ked vy ste to mali objednane cez net,u nas je to iné....nam asi povedia : -dovezte to sem,ale moj uz nechce o tom ani pocut.....
...a farba je hroznááá vážne. :-|
@madana
A čo čakáš na aký názor ?
Z pohľadu obchodného "zákonníka" ty pre to prísť nemusia ... Barcinka ktorá uvádzala príklad hore, mala objednaný stolík aj s dopravou, teda automaticky náklady na dopravu pri zle dodanom tovare znáša predávajúci.
Vy ste si dopravu nezaplatili, takže je len a len na dobrej vôli predajcu, či by dopravu vyriešil, alebo nie ... Skúsil by som to reklamáciou prípadne kontaktom a telefonátom na vedúcu osobu predajne. Ak nepochodíte, tak je len na Vás, čo spravíte ...
Určite neexistuje zákon s ktorým by ste vedeli v tomto prípade pochodiť ...
PS: Mne osobne by bolo úplne ale úplne jedno, akej farby bude vnútro skrine ... Veď aj tak celý deň bude zavreté a budeš si tam chodiť len pre veci ... Takže by som to osobne riešil ako tvoj muž - nechcelo by sa mi prevoziť ďalších 240 km pravdepdoobne na nejakej dodávke a čakať na nový tovar ... Ale tak to už je na Vás, či sa na to dáte ...
@jankazb predne dvere ano.
Tu ide o to,ze ak by mali na predajni skrinu takuto sedu zvnutra tak ju ani neobjednavame...a my sme hned objednali dve,co sa nam tak pacili...
@lubk0 podla mna je to zavadzanie zakaznika,ak Ti ponukaju nieco a posielaju ine.Muzom nezalezi na takychto veciach ,nam zenam ale ano.Jednoducho sa mi to nehodí do mojho interieru,lebo skrina je strasna.
@madana
zial pan lubk0 ma pravdu. Vy ste dopravu v cene nemali, ale len tovar. Zakladne pravidlo pri niecom takomto je si tovar skontrolovat hned pri preberani na predajni. Cize naklady na dopravu musite znasat vy. Ako chlap tvrdim, ze manzelovo rozhodnutie je spravne:-)
@madana bud sa s tym zmieris, alebo to vymenis na vlastne naklady. sama, bez manzela, kedze ten sa s tym nechce zaoberat. :-(
predpokladam, ze predtym, ako ste to nalozili do auta, ste podpisali prevzatie tovaru a potvrdenie, ze je OK. oni su teraz kryty. malokto to robi, ale vsetko co podpisujeme by sme mali najskor skontrolovat.
@madana
Do akého interiéru ? Veď roldor je tu od toho, aby bol zavretý nie ? Či ty si kupuješ roldor na to, aby si mala vždy aspoň polovicu otvorenú nech je vidieť farba políc ? Ja neviem, ja ráno vstanem, otvorím si roldor, vyberiem si čo potrebujem, zavriem roldor a je vybavené ... Otvorený ho nenechávam a naozaj mi je jedno v akej farbe sú police.
Ak by si si objednala predné dvere vo farbe javoru a prišli ti šedé, tak nepoviem pol slova a to je vec ktorú by som riešil aj ja.
PS: Myslíš, že to spravili schválne ? Samozrejme, že spravili chybu, o tom sa tu nikto nebaví, ide len o to, že môžeš reklamovať len to, čo si si od nich objednala. Dopravu si si od nich neobjednala, takže je len na ich dobrej vôli či niečo také vykonajú.
Ale toto je stále na debatu medzi tebou a manželom, čo zmôžeme my s tým, že muž to tam odmieta zaviesť a vyreklamovať ?
@lubk0 Dnes chcem zavolat este sefovi predajne,kedze minule mi zodvihla pani predavajuca,a ze sa musi teda popytat este sefa,ale tak ci si ma bude pamatat bohvie.
Co sa tyka reklamacie,tak tu si uplatnim urcite.Ja som chcela len vediet ci pochodim .
Za skusku nic nedam.
@madana No a my sme ti odpovedali, že či pochodíš je len na "dobrej" vôli obchodu ...
Moje odporúčanie = buď slušná, milá a ústretová v rozhovore s ním ... Ak dopravu odmietne, je v práve a budeš si ju musieť poriešiť sama ... :/
@madana Hmm no co povedat, ja by som cchel osobne dnu radsej sive alebo biele ako drevo, je to na tebe. Mozno by si sa mohla zamysliet. Asi beres drevo aho hodnotnejsi vzhlad ale skus sa zamysleit nad tym ze vdvere vo darbe + pekne neutralne moderne sive policky. Mne sa to tak paci. Aspon neposobi vsetko tak rovnako z jedneho bukasu. neber to ze siva ja lacna ale moderna a imidzova. Ja by som si mozno ponadaval a nechal tak, cakat na nove a zase chodit hore dole kaslat na to.
Ak ti to fakt strasne vadi tak sa musis povozit, to ze su firmy ktore su schopne poslat kuriera na reklamacie a pod. je ich bunus a nie su povinny to robit. Tak si vyber siva policka alebo 2 x 120 km a cakanie...
Ak by si si kúpila skriňu v nemecku a tam by sa stala takáto chyba, myslíš, že by ti ju prišli vyreklamovať a vymeniť na slovensko??
Tieto obchody upozorňujú, aby si kupujúci skontrolovali svoj zakúpený tovar. No v praxi je to takmer nemožné.
Nižšia kúpna cena nemusí znamenať aj nižšiu celkovú cenu.
Ja so riešila vstavanú skriňu tak, že som ju dala vyrobiť stolárovi na mieru a neboli problémy ani s dovozom, ani s vynášaním a ani s montážou.... a mám ju až po strop.
Držím palce, aby si nalomila mužíčka a išiel ti ju vyreklamovať.
@madana MM Market, čo dodať... Ako výrobca by som si toto nikdy nedovolil. Maťe štastie, že je to aspon vo farbe, pretože už som videl aj skrinu, ktorá mala vnutorne plochy surové - bez dekoru. Určite by som s nimi " bojoval ". A čo sa týka tých políc na obrázku...fakt parádna zlava. 1m2 drevotriesky , dekor javor , 18mm hrúbka z Bučiny stojí asi 6.80€ za m2. tak si to preratajte aky je mm market výhodný :-D
@tomasko007 odkial si prisiel na to,ze je to polsky MM??pretoze nie je.....je to nemecky vyrobca vstavanych skrin.A ano idem bojovat,spísať reklamáciu.No a police sme si ani neobjednavali,na foto je len ukazka farba vnut. steny a políc...
Ale aký boj ? :D Ja stále nechápem, kto tu chce bojovať :)
Podľa zápisu vyššie si obchod chybu uvedomil a tovar zoberie naspäť, nie je tam čo bojovať :)
Ak však chcete bojovať, aby Vám ju prišiel zobrať a novú doviezol, tak to potom hej. Pevné nervy, pretože zákon je na strane obchodu (bohužiaľ) ...
ak je v objednavke siva, nenarobis nic, lebo si ju uz podpisala. Ak je v objednavke ina farba, urcite reklamovat.
Ak vydavaju na predajni alebo sklade tovar zabaleny, nepoznam nikoho, kto by balenia rozbaloval predtym, ako ich nalozi do auta. Skontrolujte dodacie podmienky. Ak je v nich napisane, ze tovar kontrolujete priamo pri vydaji, doprava na vase naklady. To sa uz musis dohodnut s manzelom alebo to vybavit sama.
Ak sa da reklamovat dodatocne po rozpbaleni tovaru doma, tak reklamacia a este aj s preplatenim vasich nakladov na dopravu;-)
@sissik na fakture nie je uvedena ziadna farba vnut.casti skrine,ale co som si vsimla na krabici zvonku ako su etikety sa po nemecky pise,ze vo vnutri je dub replika,o šedej ziadna zmienka.
Bol to vystavny kus na predajni, na zaklade ktoreho sme si objednali 2 kusy,kedze sa nam velmi pacila,aj zvonku ,aj zvnutra.A reklamovat sa da,len ci mi to prejde...netusim
my sme v mobelixe v KE kupili kuchynsky stol. prisli domov cca 70km. rozbalili a zisitli ze vrchna doska poskodena. sfotil som.poslal mailom. objednali novu dosku a vymenili. co sa tyka dopravy preplatenia dopravy neviem. neriesili sme to nakolko chodim do kosic casto. ale s vymenou nebol problem.
@madana vy ste kupovali to, co vidite v obchode. takze ak mas foto z obchodu, tak by mlai dodat to, co je v obchode vystavene. inak je to zavadzanie a kludne by som isla aj na SOI, ak reklamaciu neuznaju. otazny je sposob dopravy....