@polystyren Noo, tiež možné riešenie. Vďaka. O vodu sa ani tak nebojím, vchod do garáže má prestrešenie 3m. Existujú však aj tvrdené polystyreny na ktorých sa stavajú celé domy, tak nejaké auto by snáď udržať mali nie? :) Tuším s pevnosťou 30t na 1m2.
@monster7843 Pevnosť polystyrénu sa udáva pri 10 % stlačení. Polystyrén je pružný materiál. V podlahe garáže by to nevadilo, ale na hrane základov asi áno. Penové sklo je nepružný materiál, nepraskajú spoje pri zaťažení.
@monster7843 uz to mas doriesene? co tak phonotherm.. drahe riesenie ale je to riesenie.. je dost odolny voci oteru a je nenasiakavy.. ked spravis z toho obratene U sirky a do vnutra vlozis izolaciu tak je to riesenie
@skorpy riešenie s ktorým by som sa uspokojil som zatial nenašiel. Nejaké možnosti síce mám, len hľadám vhodný materiál. Phonotherm? Neviem, nepoznám tento materiál. Určite to však omrknem. Základy mám hotové, aj zaizolované 200mm XPS RAVATHERM 300 WB do hlbky cca 84cm. Budúci týždeň asi v utorok zalievame platňu.
Prikladám rýchly náčrt mojej predstavy.
Ja som na namahanom mieste na prerusenie mostu pouzil extra tvrdy Styrodur, skus si pozriet techn. parametre materialu 5000 CS. Ako planujes riesit dlazbu, resp povrch prijazdu do garaze?
Btw projekt si si robil asi sam, robil si aj nejake prepocty a simulacie tepelnych strat, alebo je to len podla motta "Cim hrubsie, tym lepsie"?
@stowasser všetky simulácie, ktoré som dosiaľ videl nerešpektovali realitu, ale vytvorili si vlastnú predstavu. Zvislá izolácia základov má malé alebo žiadne opodstatnenie, pri modelácii treba zohľadniť zdroj tepla pod domom, uvádza sa konštatná teplota 5-10st. Tá sa ešte zvýči položením domu a teda zmenšením strát aj bez príspevku vykurovania. Riešiť špeciálnu izoláciu podlahy garáže, kde je pod podlahou 10st. a mať stále vráta, ktoré majú 3-5x vyššiu vodivosť ako steny, je uletené.Do garáže dáte auto s vyhriatym motorom , mokré, to treba odvetrať . A to je ďaľší prestup, ktorý treba riešiť.
@monster7843 ano riesil... len nie tak extremne ako ty.. ja mam suteren zaizolovany 10cm perimetrom.. a na oddelenie vnutorneho poteru od vonkajsieho betonu mam 4cm XPS a phonotherm ( kde bude prechadzat auto kolesami).. mam do vrchu otvaratelnu branu takze je z vnutornej strany muriva.. hrany betonu a poteru su zosilene zeleznym profilom L, ale su odelene (bez tep. mostu) a pokope to drzi ten phonotherm..
@jan45 suhlasim, preto nie som zastancom vystavby garaze ako sucasti domu, maximalne tak vyuzitie danych podmienok vo svahu a s tym suviciacej vystavby pivnicnych priestorov. Mnou spominany extra tvrdy styrodur vnimajte ako tajny tip pre fanusika extremnych rieseni, my sme ho pouzili ako podlozku pod niekolkotonovu konzolu.
@skorpy Ak budeš udržovať teplotu v garáži 6st. , je ti tam potrebná tá izolácia podlahy? U mňa susedí s garážou jedna obytná miestnosť, preto by som potreboval aspoň 16st. Ty si použil purenit? V hodnotách uvádzajú 5,5-7,5MPa, to ten XPS čo mám v základoch má 300kPa (30t/m2). Že by ten purenit mal až takú pevnosť?
@stowasser Príjazd do garáže dlažba, alebo kameň. Dom pôvodne nebol navrhnutý s takými izoláciami, ale... plyn, nie je a ani nebude, kúriť drevom na to ja nie som, takže jedine elektrika.
@monster7843 pouzil som phonotherm.. ale purenit a phonotherm je to iste.. tvrde je to dost.. je to ako dubove drevo.. skratka tvrde drevo.. vyraba sa to z rozdrvenych garazovych bran a poriadne zlisovane.. ked to prepilis tak vo vnutry vidiet ciastocky hlinika.. nechtom do toho nevripnes.. ked chces do toho zavrtat vrut tak musis najprv predvrtat dieru, lebo inac to praskne.. nenasiakave..
podlahu som izoloval preto, lebo som daval podlahove kurenie aj do garaze a to len kvoli tomu ze ak by nahodou niekedy bolo treba prerobit garaz na izbu , tak aby uz s podlahou som nemusel nic robit.. len dat kritinu..
fedo17... naprosta väčšina garážových brán ma hrúbku panelu 40mm. V podstate poznám len jedného výrobcu ktorý ponúka aj 20mm bránu (áno Hormann). Ostatný výrobcovia majú 40mm (+-) a teda teraz je trend ponúknuť ešte hrubšie panely (60mm), ja poznám aj garážovú bránu z dreveného sendvičového panelu hr 75mm a U=1,0 W/(m2K) (údaj výrobcu).
Cena je niekde inde (asi tak 3x orpoti normalnej 40mm bráne) ale aj tak vyzerá...parádne.
Čiže hrúbka brány naozaj nie je problém
Vzduchotesnost..nie som si istý čo tým myslíš... ale súčiniteľ prestupu tepla uvádza výrobca na celú bránu (poväčšinou) namontovanú nejakým spôsobom (v tomto prípade za otvor = štandardne).
Niekedy ovšem uvádzajú údaje len panelu a nie celej brány, čo ale nie je tento prípad.
Každopádne, ten údaj ("U" panelu) je pre mňa irelevantný a preto som napísal údaj uvádzaný pre celú bránu ktorý je (poväčšinou) horší ako údaj samotného panelu, práve vďaka tomu že sa riešia kritické miesta ako je styky brány s tesnením po obvode.
no pasivne domceky by mali byt +- vzduchotesne ... este som nevidel garazovu branu ktora by to dokazala zabezpecit a mala certifikat, U je sice dolezite, ale nie je jedine na co sa v PD vystavbe pozera ... samozrejme do NED domcekov to vela ludi neriesi co samozrejme chapem ..
Aha, no certifikát blow-door test som ešte na žiadnej GB nevidel, len na vstupných dverách, a tam uvádzaju tuším 2 a 3 triedu.. ale to nie sú brány.
Jediné čo píšu je že tesnenie z EPDM gumy po celom obvode, a teda vynikajúce zvukové, vetruodolné a vodeodolné vlastnosti.. nech už tým myslia hocičo :D Nie je to údaj o nejakom certifikát.
Nedavno som sa plavil trajektom a spomenul som si na tuto temu. Ak niekto naozaj tuzi po dokonalych vzduchotesnych dverach, ktore bezproblemov absolvuju blower-door test, mal by sa inspirovat konstrukciou dvier na trajektoch, zjednodusene je to nieco podobne, ako mali stredoveke hrady-padacie vrata. S klasickou garazovou branou nie je technicky mozne vytvorit vzduchotesnu rovinu, ak niekto tvrdi, ze ano, tak nehovori pravdu, mozno tak v laboratornych podmienkach.
No, veď ono existujú aj plynotesné dvere keď sme pri tom.. ale to je už iná liga (dizajn, použiteľnosť.)
Každopádne mi ani nepríde potrebné riešiť vzduchotesnosť GB, nakoľko pokiaľ sa nemýlim tak ak máš spojenú garáž s domom, musíš tam mať požiarne dvere, takže je jednoduchšie vzduchotesnosť riešiť pri nich (menšia plocha, menej miest možného úniku, atd..)