@alanec skús pohľadať, garantujem že to nájdeš v niektorých starších príspevkoch.
@leonardom "vo vetranom" súhlasím, ale v nevykurovanom ? prečo?
výhody vykurovaného vidím v tom že rozmrzne sneh a ľad, skôr vyschne, menej kondenzácie na častiach elektro a motora, o komforte užívania nehovoriac a tiež optimálnejšia teplota prvého štartu, alebo?
@slavoslav Čo myslíš, kde vydrží dlhšie škridla: Na severnej (zatienenej) alebo ne južnej (slnečnej) strane domu?
Pozri si zopár starších domov.
Materiálom nie veľmi prospieva, ak sú vystavené cyklom. Zamrzne - rozmrzne, prehreje sa. A stále dokola.
V zimnom období určite lepšie urobí primrznutému podvozku, ak nerozmŕza vo vyhriatej garáži, pretože to veľmi urýchľuje koróziu. Ale pokiaľ niekto kupuje nové autá na 3 roky a potom ich predáva ďalej, tak ich to nemusí zaujímať... ;-)
@leonardom netuším kde škridla, snáď tam kde je menej zmrazovacích cyklov (a to by malo byť na juhu) aj keď kvalitná by nemala byť nasiakavá :-)
ono ten podvozok zvyčajne rozmrzne aj v nevyhriatej garáži, len nestihne vyschnúť a je otázne či väčší vplyv má soľ vo vodnom roztoku, alebo suchá. Ale teraz už rozumiem tvojmu názoru, aj keď s ním stopercentne nesúhlasím :-)
@leonardom Máš pravdu, na juhu ich môže byť menej, no pri zmrazovacom cykle je rozhodujúce množstvo vody v materiáli. Zmrazením slnkom vysušeného materiálu sa poškodenie neprejaví tak ako keď sa zmrazuje vlhký materiál. Voda ma totiž degradujúci účinok, aj keď tam môže byť tých cyklov o niečo menej. Ale hlbšiu analýzu zmrazovania škridle už nechcem robiť :-)
@alanec@jan45 to zhrnul najlepšie
akykolvek uzavrety profil robí tepelný most.
Preto sa to robí tak, že brána dosadá tesnení v styku vnútorného povrchu garáže a vonkajšej príjazdovej komunikácie
Asi to urobim tak ze do styku tesnenia s poterom dam styrodur 5 a potom to prekrijem nejakou listou napr. touto
http://www.prechodove-listy-profily.c...
A tak bude oddeleny poter od prijazdovej cesty.
Na podklad pod bránou som osadil purenit. Musis samozrejme vediet final vysku poteru garaze, pripadne vytvoriť mensiu rezervu, ak ho casom budes chciet prekryť nejakou prejazdovou lištou, aby brana dobre dosadla.
Pred bránou som to pre istotu posilnil železom,