Odpoveď na príspevok od wishmaster:
Zdravim, mam takto zapojeny protiprud (vid foto) … @wishmaster spojením kontaktov A1 a A2 nastane skrat. Nieje to žiadny istič ani poistka, ale motorový spúštač. Ešte aj zle nastavený... Volaj elektrikára, lebo o elektrike nevieš podľa toho, čo píšeš, nič.Odpoveď na príspevok od wishmaster:
Zdravim, mam takto zapojeny protiprud (vid foto) … @wishmaster Na stitku mas 11A a na tocitku vedla off ceveneho tlacitka mas minimum tam treba dat pozadovanu hodnotu ale to ti povie elektrikar. Istotne by som amateraky do toho nebabral keze voda a elektrina plus decka v bazene smrdi basou.Odpoveď na príspevok od wishmaster:
Zdravim, mam takto zapojeny protiprud (vid foto) … @wishmaster Nechápem jednu vec, nevieš aké vybavenie máš /nevieš ho nazvať/ ale Ty chceš zasahovať do toho o čom nemáš páru /skratovať 🫢 A1+A2/... Ešte šťastie že si to neurobil a ani sa o to nepokúšaj!!!!!!!!!! Takýmto ako si Ty je zbytočné niečo radiť... Max. si zavolaj elektrikára ako bolo spomenuté a ten bude vedieť čo má urobiť...Jedná sa Tvoju bezpečnosť a tých čo používajú bazén- nie našu!!!!!!!!!Odpoveď na príspevok od wishmaster:
ďakujem za dva hejty a jednu normálnu radu (vcelk… @wishmaster aj zuby si plombuješ/poriešiš sám v pivnici? Ako to chceš poriešiť sám, keď ani nevieš, aký je rozdiel medzi poistkou a motorovým spúštačom? Keď nevieš, že stykač má na A1 svorke fázu a na A2 svorke pracovný vodič? (Ktoré keď spojíš, ako si mal v pláne, vytvoríš tvrdý skrat?) Elektrika zabíja, na to bacha...Odpoveď na príspevok od megdesign:
@wishmaster aj zuby si plombuješ/poriešiš sám v p… @megdesign veď OK, ja sa nehrám na to že som elektrikár a práve preto som sa najskôr SPYTAL či to môžem spraviť, predpokladal som že to funguje na princípe klasického relé, spojením dvoch kontaktov zopnem tretí, to je celé. A zuby zrovna nie, ale v tej pivnici som už poriešil kadečo iné ;) a áno, mám stále obe ruky, nohy aj oči. @minoo - ďakujem, je teda niečo čo s tým viem spraviť aj sám, alebo teda radšej nie? Spínač som vymontoval, sám o sebe nemá ďalšie cudliky/kontakty/...Odpoveď na príspevok od wishmaster:
@megdesign veď OK, ja sa nehrám na to že som elek… @wishmaster vies vec sa ma tak, ze ani rele nefunguje tak, ze spojis jeho kontakty a ono nieco same od seba (bez stavy) spravi. Rele, rovnako ako tvoj stykac ma ovladacie kontakty, na ktore musis priviest el. prud, aby elektromagnet zopol hlalvne kontakty... Takze sa to robi tak ako to mas ty, ze neutralny vodic byva na jednom kontakte napriamo a faza na druhy kontakt byva niecim spinana, v tvojom pripade mechanicky, tym spinacom (ktory vobec neviem co je zac btw). Z mojho pohladu tam mas "prebytok" vodicov, nevidel som schemu, podla ktorej to mas (myslim, ze ani neexistuie), takze bohuzial, neda sa ti poradit co s tvojim zapojenim spravit podla toho co vidno...Odpoveď na príspevok od wishmaster:
ďakujem za dva hejty a jednu normálnu radu (vcelk… @wishmaster Pokazený bude pravdepodobne pneumatický spínač (to je tá vec, do ktorej je pripojená hadička, v tomto prípade bistabilný). Otestuješ si to tak, ze si odstrihneš kusok hadičky, pripojiš ju k spínaču a silno do nej nárazovo fúkneš, mal by sa zapnúť, alebo vypnúť stýkač protiprúdu. (keď to budeš skúšať bez napätia, budeš počuť iba slabé cvaknutie) - https://takacs.sk/sortiment/D17777-sp... Ak spínač po silnom fúknutí do hadičky zapína/vypína protiprúd, je vadné pneumatické tlačítko, alebo ti z neho vypadla hadička. https://takacs.sk/sortiment/D19206-pn... Ostatné veci nech ti skontroluje elektrikár. Spínacia krabička sa kupuje už zapojená, dopája sa iba prívod a odvod do motora. (je "mierne" predražená na to čo obsahuje) https://takacs.sk/sortiment/D19461-sp..., to si daj tiež skontrolovať elektrikárom, či tam niekto nemenil zapojenie. Ešte k vypadávaniu ochrany máš tam správne nastavených 11A, ale to je iba orientačná poloha, elektrikár by ti mal zmerať kliešťovým multimetrom, aký prúd tečie káblom, keď je zapnutý elektromotor, možno stačí jemne pootočiť koliesko jemne nad 11A. Takže funkčnosť spínača si vieš skontrolovať sám, na ostatné si zavolat elektrikára, ideálne nech ti popri tom zmeria prúdový chránič, ak tam máš typ AC, rovno ho vymeň za chránič s charakteristikou typu A.Odpoveď na príspevok od marelektro:
@wishmaster Pokazený bude pravdepodobne pneumati… @marelektro a ešte mu poraď, aby olízol kontakty ako na 9V batérií zamlada... 2pecOdpoveď na príspevok od megdesign:
@marelektro a ešte mu poraď, aby olízol kontakty … @megdesign Pri fúkaní do hadičky nepríde do styku s elektrinou, na zvyšok som mu jednoznačne odporučil elektrikára. Alebo si myslíš, že @wishmaster má doma revízny prístroj na meranie rozdielového prúdu a vypínacích časov prúdového chrániča, alebo kliešťový ampérmeter? Len som mu poradil, čo všetko by mal ten elektrikár rovno skontrolovať, nech sa mu tam postupne nevymenia napr. všetci elektrikári z dediny, a nech si to dá, ak má pochybnosti skontrolovať komplexne a rovno zavolá niekoho, kto je na to príslušne vybavený. Ako si to nakoniec @wishmaster zariadi závisí len na ňom.Odpoveď na príspevok od marelektro:
@megdesign Pri fúkaní do hadičky nepríde do styk… @marelektro to n nevie, aký je rozdiel medzi poistkou, ističom a motorovým spúštačom... Za mňa nech nefúka nikde....Odpoveď na príspevok od marelektro:
@wishmaster Pokazený bude pravdepodobne pneumati… @marelektro marelektro super odpoveď, konečne niekto kto tomu rozumie, podla mna ma pricviknutu hadicku alebo naplnenu vodou pri montazi, motorova ochrana je ovplyvnena vonkajsou teplotou okolia, takze trosku pridat, ale ako pises, urcite to premerat kliestakom