Profil Profesionál je nástroj, vďaka ktorému môžete pozitívne ovplyvňovať mienku o Vašej firme a získavať nových zákazníkov. V zásade je na každom majiteľovi účtu, akým spôsobom bude k prezentácii svojej firmy pristupovať. Ak si profil PRO zvolíte ako svoju internetovú reklamu a chcete ho využiť čo najefektívnejšie, je dobré myslieť na niekoľko vlastností tohto profilu.
1. Profil Profesionál je súčasťou komunity.
Náš web je v prvom rade sociálna sieť. V samých začiatkoch združoval len „bežných“ užívateľov, ktorí si chodili na stránku po rady a inšpirácie, alebo prišli zdieľať svoje vlastné pokroky pri budovaní domova. Časom sa prirodzene od nich „oddelili“ firmy, ktoré chceli prezentovať svoju prácu a ponúknuť ju ďalej potenciálnym zákazníkom. Tak vznikol účet PRO.
Nezabúdajte preto, že vytvorením profilu PRO vstupujete do komunity. Že ste súčasťou sociálnej siete, kde sa budujú virtuálne aj reálne priateľstvá. Najlepšie, čo môžete urobiť, je, že obsahom svojej prezentácie sa budete snažiť do komunity zapadnúť a s ostatnými nadväzovať vzťahy. Pri násilnej reklame môžete byť vnímaný negatívne a do komunity nezapadnete.
Chceme, aby toto miesto bolo osobné a tvorilo obsah nápomocný všetkým návštevníkom. Medzi bežnými používateľmi a Profesionálmi sa snažíme udržať rovnováhu, jeden bez druhého by nemohli existovať. Vy ako firma by ste mali preto zvažovať, čo chcete návštevníkom stránky „naservírovať“ a akým chcete byť hostiteľom.
2. Profil PRO vnímajte ako Váš web.
Profil PRO poskytuje dostatočný priestor k tomu, aby ste doň uviedli všetko, čo by ste bežne pridali aj na vlastný web. Máte k dispozícii kontaktné údaje, môžete si uviesť, kto ste, čomu sa venujete a čo môžete ostatným ponúknuť. Každá aktivita v rámci tohto účtu sa ráta a zviditeľňuje Vás nielen na našej stránke, ale aj v rámci Google prehliadača. Je dôležité, aby človek, ktorý navštívi Váš profil, našiel čo najviac informácií a ukážok Vašej práce. Profil, do ktorého neprispejete, je rovnako neatraktívny ako aj web, o ktorý sa nestaráte. Preto ho netreba zanedbávať.
Ak využívate popri PRO účte aj iné formy reklamy (Facebook, vlastný web, Instagram...), je dobré aktualizovať tieto kontá pravidelne a súbežne. Užívatelia internetu sledujú informácie o Vás na takom webe, ktorý im najviac vyhovuje. Zväčša môže byť dôvod aj ten, že sú sami jeho súčasťou a hľadajú všetko potrebné “pod jednou strechou”. Nemali by ste teda podceňovať profil PRO, je to skvelá možnosť ako sa predstaviť našej komunite priamo na mieste.
3. Profilom PRO prezentujte svoju identitu.
Mnohí sú sklamaní, ak zo svojho účtu nemajú prekliky na svoj oficiálny web. Príliš sa zaťažujú tým, že svoju prezentáciu smerujú na spropagovanie webu, nie svojej činnosti. Profil PRO je sám o sebe web, treba mu preto venovať rovnakú pozornosť ako Vašej oficiálnej stránke. Sústreďte sa na to, kto ste Vy a Vaša firma a prezentujte túto identitu a nie internetový odkaz. Pokiaľ užívateľov zaujmete hneď, zjednodušíte im cestu k Vám a oslovia Vás priamo na stránke.
4. Profil je reklama vo Vašej vlastnej réžii. Môže a nemusí byť úspešná.
Každý, kto do reklamy investuje, má prirodzene veľké očakávania a teší sa na nápor nových zákazníkov. Je však sklamaný, ak jeho investícia vyjde nazmar. Aby ste prezentáciu na Vašom účte mohli zhodnotiť ako úspešnú, je potrebné pre to urobiť niečo navyše. Oproti klasickej internetovej kampani, má účet PRO tú výhodu (pre niekoho aj nevýhodu), že si môžete to ako bude prebiehať manažovať sami. Zároveň treba mať stále na pamäti, že ste spolutvorcom obsahu našej stránky a preto by vám malo záležať na tom, aby ste zdieľali obsah, ktorý prinesie ostatným užívateľom pozitívne emócie a vašu prítomnosť na stránke si budú vážiť.
Ako pri každej aktivite, ktorú ovplyvňujete vlastným konaním, tak aj tu je to o tom, že to ako sa “vykreslíte” ostatným na stránke počas vášho aktívneho obdobia, môže ovplyvniť vašu celkovú (ne)úspešnosť a to aj vtedy, keď už nie ste aktívnymi členom.
5. Profil PRO nie je predavač na trhovisku.
Heslá v štýle „Ponúkam“, „Akcia“, „Už iba dnes“ a pod. nechajte na trhových predavačov a teleshoppingy. V súčasnej dobe preplnenej reklamou ľudia hľadajú miesto, kde by pred ňou unikli. Ani u nás sa reklamným pôsobeniam nevyhneme, nakoľko je to súčasť stránky, avšak chceme dosiahnuť aspoň to, aby Profesionáli svoju prezentáciu naladili na formu prirodzenejšiu ľudskému vnímaniu. Takto docielime aj to, že návštevníci stránky sa u nás budú cítiť príjemne, nebudú cítiť nátlak a radi sa vrátia znova.
Ak niekedy premýšľate nad tým, prečo Vaša reklama nie je úspešná, keď ste pravidelne aktívny, skúste sa pozrieť aj na štýl, akým svoju kampaň vediete. Nie ste až príliš aktívny? Nesnažíte sa ľudí nalákať viac cez akciové správy, než na vlastné ukážky práce? Cielite na správnu skupinu alebo to beriete rad radom bez ohľadu na potreby užívateľa? Sociálna sieť nabáda k tomu, aby ste sa trochu odviazali a z Vašej prezentácie si vytvorili pútavý fotoblog, kde sa návštevníci môžu dozvedieť užitočné veci, nápomocné informácie alebo inšpirácie.
6. Budovanie mena niečo trvá. Aj u nás.
Netreba mať hlavu v smútku, ak Vás okamžite niekto v rámci portálu nekontaktuje. Tým, že je na stránke viacero druhov aktivít, sú aj užívatelia nastavení na to, že niečo sledujú menej a niečo viac. Pri prezentácii na internete zohráva úlohu aj čas a aj šikovnosť majiteľa profilu. Niekomu sa podarí vytvoriť si meno po pár dňoch, niekomu to môže trvať dlhšie. Netreba sa vzdávať po prvom neúspechu. Vtedy treba zvážiť aj to, aký typ služby ponúkate, v akom období je najviac žiadaný, kedy je sezóna a tým pádom najväčší dopyt, čím by ste sa mohli odlíšiť od ostatných, čo by na Vás ako návštevníka stránky „zabralo“ a pod.
Možno sa Vám niektoré aktivity dnes zdajú zbytočné, na druhej strane však môžu mať význam z hľadiska dlhodobejšieho pôsobenia. Vašu dobre mienenú radu vo fóre si môže prečítať veľké množstvo návštevníkov stránky a môžu Vás na základe nej kontaktovať možno nie hneď, ale napr. aj o pol roka. Ako sa hovorí „Ani Rím nebol postavený za jeden deň“, preto aj profil PRO vyžaduje trpezlivosť a trochu odvahy.