Kto je Profesionál?

Rád by som priblížil našu víziu, historické pozadie a dotkol sa práv a povinností Profesionálov. Všeobecná predstava je, že  Profesionál je užívateľ, ktorý na stránke pôsobí komerčne, prezentuje svoje služby. Za túto službu si platí. Táto predstava je síce pravdivá, ale veľmi skreslená. Poďme sa na to pozrieť bližšie.

Začnem historickým pozadím

Je prirodzené, že si tu užívatelia odporúčajú a hodnotia komerčné služby. V mnohých príspevkoch, v ktorých užívateľ odporúčal komerčnú službu sa ukázalo, že nejde o úprimnú snahu pomôcť a podeliť sa o svoju skúsenosť, ale o chytrú reklamu. Zástupca firmy sa tváril ako váš sused na stránke a spokojný zákazník firmy, v ktorej v skutočnosti pracuje. Takýto spôsob "odporúčania" vnímame ako manipuláciu a klamstvo. O takúto reklamu u nás nestojíme. Vznikla teda potreba mať transparentný systém komerčnej prezentácie. 

Pri tej príležitosti nás napadlo vytvoriť vzájomný dialóg medzi návštevníkmi stránky a ľudmi z firiem. Ten by mohol viesť k vzájomnej prospešnosti, pretože firmy môžu ponúknuť kvalitné informácie, rady a tým pomáhať. Obavali sme sa, že nie všetky firmy majú záujem radiť a pomáhať. Sme však presvedčení, že nejestvujú len firmy, ktoré svoj obchod stavajú na manipulatívnej reklame a odfláknutej práci. Sú aj takí, ktorí si zakladajú na kvalitnej práci, férových podmienkach a úprimnej snahe pomôcť. A s takými by to mohlo fungovať. Služba Profesionáli začala mať jasnejšiu podobu - víziu.

Vízia Profesionálov

- Našou víziou je, aby všetci užívatelia, ktorí stránku využívajú boli súčasťou jedného spoločenstva "susedov" na Modrastrecha.sk. Profesionál má byť plnohodnotným členom spoločenstva. Zapája sa do diskusií, zverejňuje zaujímavé príspevky o svojej práci, informuje o akciách, zľavách a novinkách v obore, zdieľa svoje skúsenosti, reaguje na príspevky iných, radí, pomáha, nachádza si tu priateľov a budúcich zákazníkov. 

- Profesionál je konkrétný človek - Milan, Jozef, Zuzana..., ktorý na stránke zastupuje firmu v ktorej pracuje, alebo ju vlastní. Ukázať vlastnú tvár je predpoklad dôvery. Budovať dobré meno na dôvere zákazníkov si myslíme, že je správny smer.

- Profesionál neobťažuje, jeho spôsob prezentácie sa, je založený na tom, že pomáha tam, kde niekto pomoc hľadá, prispieva tam, kde jeho príspevky majú pridanú hodnotu, komentuje to, k čomu sa vie obdorne vyjadriť a označuje kliknutím na "To sa mi páči" len to, čo sa mu skutočne páči. Tým si buduje dôveru. 

- Chceme tvoriť férový vzťah medzi firmami a ich zákazníkmi. Stále žíjú predsudky na oboch stranách. Zákazník vníma firmu ako tú, ktorá sa snaží od neho vytiahnúť čo najviac peňazí za minimum práce. Na oplátku firmy vnímajú zákazníka ako toho, čo by chcel všetko a najlepšie zdarma. Z toho môže byť iba boj, kto z koho. My vo firmach a zákazníkoch vidíme predovšetkým ľudí. Zákazník - človek, ktorý túži dostať kvalitnú prácu a firma - človek, ktorý  túži byť potrebný a odmenený za svoju prácu. Podľa nás, ak jedna strana vloží kvalitnú prácu a druhá adekvátnu odmenu, vzťah je férový.  Vtedy to už nie je boj, kto z koho, ale vzájomná dohoda. Tá je o dôvere, dobrom mene, skutočných odporúčaniach, snahe pomôcť...o tom má byť služba Profesionáli.

Práva a povinosti Profesionálov

Naplniť víziu je dlhodobý proces, ktorý má svoje etapy. Nie je možné, aby sme hneď  dovolili všetko a slepo verili, že všetci sa budú správať tak, ako si to predstavujeme. Realita je iná, zmeniť zaužívané spôsoby myslenia a správania je náročné. Mnohí si myslia, že dobrá reklama znamená, že musím všade, kde sa to len dá, vložiť linku na svoj web, všetkým hovoriť aký som super, najlepšie veľkými písmenami, rozposielať nevyžiadanú poštu a za každú cenu byť na očiach. Toto však prináša iba krátkodobý úspech za cenu toho, že po čase už nikto týmto rečiam neverí. Z toho dôvodu budeme práva Profesionála rozširovať postupne, tak aby cítil, kde je hranica slušnosti voči užívateľom. Cieľ je, aby Profesionál mal všetky práva ako normálny užívateľ. Vo veľkej miere sme sa už k tomu priblížili. Ak však bude niekto zneužívať svoje práva, sme ochotní spoluprácu ukončiť. 

Povinnosťou Profesionála je za službu zaplatiť. Sme presvedčení, že ak má niekto finančný príjem vďaka používaniu našej stránky ma za túto možnosť platiť prostredníctvom ponúkaných komerčných služieb. Ak niekomu naše služby z akýchkoľvek dôvodov nevyhovujú, nemá žiadnym spôsobom upozorňovať na svoje komerčné aktivity. 

Situácie Profesionála, ktoré neakceptujeme

Nechceme skrytú reklamu, tak ako sme na začiatku spomenuli, keď sa niekto tvári ako spokojný zákazník a pritom je firmou. Taktiež tu patrí využívanie našej stránky na "súkromné" účely pritom "súkromné" príspevky sú o firme, alebo produktoch, ktoré predáva ako firma. Skrytú reklamu riešime upozornením na komerčný úmysel a odporúčaním služby Profesionáli. V prípade odmietnutia služby a ignorovania upozornenia, zamedzíme prístup na stránku. Chápeme, že sa môže stať, že niekomu naše komerčné služby nemusia vyhovovať, ale rešpekt má byť obojstranný.  
Neakceptujeme ak si Profesionál vytvorí ďalší login s tým, že ho chce používať ako súkromná osoba, alebo naopak, ze si vytvorí nový login ako Profesionál a starý si nechá na súkromné účely. Aj keď sme sa v minulosti snažili výjsť v ústrety tejto požiadavke, skôr či neskôr došlo ku komerčnej aktivite z loginu, ktorý mal byť na súkromné účely. Chápeme, že týmto môžeme obmädziť tých, ktorí by túto možnosť využívali v súlade s dohodou. Porušenie však veľmi podkopáva účel služby Profesionáli, preto budeme v tejto veci striktní. 

Buďte Profesionálmi

Verím, že sa nám podarilo priblížiť vám kto je Profesionál. Chceme, aby všetci Profesionáli ako aj ostatní užívatelia stránky chápali naše dôvody, prečo táto služba vznikla a čo si dáva za cieľ. 

Ideou Profesionálov chceme ponúknuť nový pohľad na obchod, nový pohľad na reklamu a marketing, tvoriť nový vzťah medzi zákazníkmi a firmami, kde kľučovým slovom je dôvera. Dobré meno sa nedostáva len tak, ale získava dobrou a kvalitnou prácou. 

Ukážte sa tí, ktorí chcete byť Profesionálmi, sú tu ľudia, ktorí čakajú na dobre odvedenú prácu, pomoc a radu. Sme presvedčení, že takú, každý dobre ocení. 

Tešíme sa na vaše otázky, dotazy a návrhy.

Asmira Team