Moja story so stolarom alias "My sme Mrenka"

19. feb 2014

Mala som dnes velky zazitok. Dostala som mail od pana stolara Romana Mrenku z Ochodnice, ktoreho som poziadala - na zaklade odporucani tu na Modrej streche - o nacenenie kuchyne, ktoru riesime v ramci rekonstrukcie 3-izboveho bytu v centre Bratislavy. Poslala som mu navrhy, ktore vypracovalo profesionalne kuchynske studio. Do tychto navrhov som doplnila rozmery skriniek, popis spotrebicov, do mailu som dalej popisala, o ake typy skriniek mame zaujem, ze niektore skrinky v navrhu by sme chceli vymenit za ine atd. To bolo predvcerom. Vcera mi p. Mrenka volal, pohorsoval sa nad tymi vizualizaciami, ze kto ich vobec robil a ake su nemozne, potom sa mu nezdala ta pracka v kuchyni, digestor, ani rozmiestnenie skriniek, a sam sa nakoniec ponukol, ze mi "nakresli" novy navrh. Este v ten vecer som dostala od neho spravu.

Vo svojej sprave p. Mrenka priklada aj nim prerobene navrhy - mozete si ich pozriet v porovnani s tymi, ktore som mu poslala ja, a sami usudit :)

Kedze z komunikacie s nim, telefonickej i mailovej, som mala zmiesane pocity, dnes rano som si sadla a odpisala mu teda v dobrom umysle nasledovny mail v tomto uplnom zneni:

"Dobry den pan Mrenka, dakujem za prepracovanie navrhu kuchyne i cas, ktory ste tomu venovali.

Som priamy clovek a preto si dovolim napisat Vam uprimne, ako som vnimala nasu vcerajsiu komunikaciu cez telefon a neskor i Vas email.

V prvom rade mi prislo z Vasej strany velmi neprofesionalne, ako ste znevazili pracu Vasho kolegu/kolegyne, co sa tyka navrhu kuchyne. Ci uz bol navrh vyrobeny v nejakom kuchynskom studiu, alebo ho vyhotovil odbornik na nabytok na mieru, ako ste vy sam, Vasa reakcia nan bola neprimerana.

Dalej ma zaskocila Vasa snaha presviedcat ma ohladom rozhodnutia, kam umiestnit spotrebice ci ake skrinky kde vybrat. Navrhu kuchyne sme venovali doteraz vela casu a nase rozhodnutie o tom, ako bude kuchyna vyzerat, vzislo po dlhodobom radeni sa s priatelmi, ktori maju prakticke skusenosti, ale tiez odbornikmi. Rada prijmem dalsie nazory, avsak komunikacia typu: "Preco chcte mat pracku v kuchyni, to mate garsonku?" sa mi zdala absolutne nevhodna.

Nakolko sme o dizajne a rozmiestneni kuchyne dlho uvazovali a poslala som Vam presny rozpis, ako si kuchynu predstavujeme a ake typy skriniek chceme pouzit, vy ste napriek tomu do Vasho navrhu zaradili typy skriniek (konkretne tych hornych - na oboch stranach kuchyne a este aj nad chladnickou), o ake vobec nemame zaujem. Taktiez som v maili popisovala, ze sedenie so stolickami v kuchyni nebude, ze to miesto sme sa rozhodli vyplnit skrinkami konkretneho typu. S tym ste taktiez vo Vasom navrhu nepocitali.

Co sa tyka sporaka a tych 15 cm volneho priestoru od neho ku stene, vo Vasom navrhu ste tento priestor zrusili a pravdepodobne obisli normy, a to konkretne tie, ze elektricka zasuvka nesmie byt umiestnena priamo za spotrebicom, ale mimo jeho plochy (co som Vam vcera do telefonu vysvetlovala, ze prave v tom 15 cm odskoku su el. zasuvky na spotrebice).

Posledna vec, s ktorou som sa za celu tu dobu, co riesime novu kuchynu, este nestretla, je sposob podania Vasej cenovej ponuky: "Vaša kuchyňa sa dá vyrobiť za 1500 euro, ale aj za 6000 a je to len na vás, koľko chcete do nej investovať." Ked som poziadala o cenovu ponuku, vo vsetkych pripadoch pred Vami som dostala podrobny rozpis cien na jednotlive skrinky, doplnky, pouzite materialy, montaz a dopravu. Vasa cenova ponuka, podana takto, ma v nijakom pripade nemoze oslovit.

Z tychto dovodov, ktore som opisala vyssie, nemam zaujem o realizaciu kuchyne Vasou firmou. Verim, ze tieto moje pripomienky Vas neurazia, skor ich vezmete ako konstruktivnu kritiku, ktora Vas posunie vo Vasej profesii a samotnej komunikacii so zakaznikom niekam dalej. Zelam vsetko dobre."

Pan Mrenka nelenil, sustredil vsetku svoju podnikatelsku silu a cest a dnes poobede som dostala do mailovej schranky tento skvost. Dopredu upozornujem, je to len pre silne zaludky ;)

"Otvorenosť za otvorenosť,
Ako som váš návrh vydel vedel som že ste cent,a nemá zmysel sa vám viac venovať lebo naše kuchyne začínajú na 4000 euro .
Kôli ľudom ako Vy nerobím cenové ponuky podrobné lebo všetci chcú len ceny a potom hľadajú najlacnejšiu cestu, zaberá to čas a ten sú peniaze,večer som nemal čo robiť tak som vám chcel tú kuchyňu aspoň pomôcť navrhnúť,
 lebo ste sa mi zadala taká popravde ako sociálny prípad ,a ta práčka v kuchyni to len potvrdzovala.
Chcel som pomôct aj ked som ani len nedufal že to budeme robiť , My sa vám totiž pod hociaký shit nepodpíšeme a záleží nám čo z dieľne odíde a to aj designovo.
,,My sme Mrenka ,,a niesme odkázany na centov ako Vy,, verte mi.
Chcel som len pomôct pri návrhu socialne slabšej rodine tak zo seba nerobte paničku z Beverli Hills, keď bývate v byte a pračku máte v kuchyni.
Veľmy dúfam že vás tento mail posunie profesionálne dopredu a naučíte sa komunikovať z ľudmi čo vám chcú nezištne pomôcť.
A či 1500 alebo 6000?
z lacních lamino dvierok čo chcete dáme striekané autofarbou najvyššej kvalit PPG, pracovná doska použijeme corian a sme na 8000 nie na 6000.ešte stále nerozumiete ,kolko chcete toľko bude vaša kuchyňa  stáť?
Chodte do ikea a tam to bude o polovicu lacnejšie ako my a choďte k Hanákovi a naša cena bude polovičná od jeho, ale to je asi vyžšia škola jazdy pre Vás pochopiť to.
Návrh sa  rieši tak že sa klient vyjadrí ako chce zmeny a pošle sa mu návrh prekreslený,na 5-6 krát je všetko podla jeho  predstáv a môžeme začat nacenovať,už napresne,vy ste to všetko preskočila chcela ste hrrr cenu tak som vám ju poslal.
Ak by ste odpísala
 ,Pán Mrenka pomôžete mi to aspom navrhnúť, ale ja nebudem mať peniaze si to u Vás objednať,zasmejem sa prekreslím ,prepošlem a ešte aj poradím cenovýmy ponukami,a čo je najlepšie z pomeru cena/kvalita a sú z nás kamaráti.a nemám najmenší problém sa k vám prísť pozrieť ako prebieha rekonštrukcia,
Vy ste sa rozhodla ináč.
Teraz dám na mojom maili ban na vašu e-mailovu adresu, lebo ďalšia naša komunikácia by bola len o urážkach o čo nestojím. ;-) a budem len spomínať z akou lamou som zabil 30 minút z môjho života ktoré mi už nikto nikdy nevráti."

Screenshoty original mailov poskytnem na poziadanie.

Zelam panovi stolarovi Mrenkovi z Ochodnice vela spokojnych zakaznikov.

  • MIACARA.SK | tapety | dekorácie | dizajnové svietidlá | dizajnové doplnky
    PRO
    Super gramatika 🙂
    • MIACARA.SK | tapety | dekorácie | dizajnové svietidlá | dizajnové doplnky
      PRO
      Akože mám dost, píše ako nejaký primitív. Neviem, či mu nezalezi na dobrom mene, ale asi si moze vyberat zakaznikov, ked ma takyto pristup. On si vlastne sam vyberie, ze komu spravi kuchynu. Ale ja nemam pravo sudit tu firmu, ostatni potencialni zakaznici by mali toto "vydiet" ako veľmy si váži zakaznikov
      • zdenka3Pane bože...veď nie každý remeselne zručný človek musí byť aspoˇstredne inteligentný, ale mal by mať v tom prípade niekoho, kto bude s klientom komunikovať miesto neho, toto je naozaj hanba ako Brno...to si na seba vážne takýto primitív zarobí?????
        • MIACARA.SK | tapety | dekorácie | dizajnové svietidlá | dizajnové doplnky
          PRO
          @zdenka3  určite je profesional a robi pekne nabytky. Ale ta katastrofalna komunikacia.
          • jarhalnemyslim ze tato komunikacie sem patri...tot vsio...
            • ddmhaha..celkom ma pobavil..hotový profesionál...aj ja som raz jednemu panovi čo robi vstavane skrine poslala presne rozmery skríň o ktorí som mala záujem a on mi poslal len ceny za metre toho a toho materialu..a ja som si mala ratat sama 🙂)))
              • zoreimaneskutočné...fakt pre silné žalúdky, ale zažila som čosi podobné s architektom. Toto je arogantný človek, ktorý nevie jednať so zákazníkom..ak aj chcel poradiť, nerobí s ato takpouto formou...ZLE, ZLE, ZLE!! a môže si len sám za to...zaujímalo by ma ako dlho podniká a ako dlho mu to ešte vydrží 😃
                • zoreima@jarhal  ja si myslím, že áno, lebo napr. ja konkrétne sa takýmto "podnikateľom" veľkým oblúkom vyhýbam...toto nech slúži ako varovanie druhým
                  • MIACARA.SK | tapety | dekorácie | dizajnové svietidlá | dizajnové doplnky
                    PRO
                    @zoreima  podniká dlho, už davnejsie som obdivoval jeho pracu. Nie vsak komunikaciu 🙂 Tu je jeho blog http://www.drevonabytok.sk
                    • zoreima@designshop  nuž darmo...ja ak viem, že niekto takto komunikuje..nemá u mňa šancu...ja chcem kvalitnú prácu, ale aj prístup samotný 😉
                      • marisha1982"My sme Mrenka" a sme cisti profesionali 😃 Kto si nevazi malo, vela si nezasluzi!
                        • copyandpasteBy som to dal na viacero miest, nie len takto na "sklo" Nech vedia, co je to zac.
                          • zdenka3veď práve blog plný gramatických chýb a ešte aj vulgarizmy ako bonus....ja osobne by som si takéto kvítko do domu nepustila. Pán podnikateľ by si mal uvedomiť, že ho živia zákazníci a k tým sa treba nejako aj chovať...možno má peknú prácu, ale pri tom prístupe časom zastagnuje
                            • copyandpasteVrcholom bolo sudit financnu situaciu zakaznika 😃 To je najhorsie, co mohol spravit
                              • zuzxja mam rada ludi z PRO, lebo idu s kozou na trh na MS...ak by nieco dorvali, okamzite to tu bude a tak nemam strach dat im nieco spravit. Zatial som bola vzdy spokojna. A verim, ze aj tento pan tymto skoncil s karierou na MS 🙂