Reklamácia v záhradníctve

Ahojte, v zahradnictve sme nakupili viac stromov, medzi inými dva rovnaké, z ktorých jeden nam po týždni od zasadenia začal odchádzať. Zahradnictvo bolo ihneď informované. Na základe ich pokynov sme sa snažili strom zachrániť, nakupili odporucane hnojiva a o strom sme sa nadalej starali a sledovali jeho stav. Ako sme sa dohodli, po troch týždňoch sme sa im ozvali opäť, zial, strom nadalej odumieral, až uplne uschol. Reakcia a odškodnenie zahradnictva bola zľava na nakup ďalšieho stromu, s čím sme ale nesúhlasili. Chceli od nás doložiť pokladničný doklad, pričom mali zvážiť iné riešenie reklamácie. Poslali sme im ho, no riešenie nezmenené, ponúknutý nakup druhého stromu za polovicu s tým, ze oni nenesú vinu na odumreti stromu. Podotýkam, že druhy strom je uplne v poriadku, oba stromy boli zasadene do rovnakej pody, rovnakého odporucaneho substrátu, o oba sme sa starali rovnako. Je podla Vas takýto postup záhradníctva v poriadku? Nikdy som sa nereklamovala rastlinu, ani strom, ale toto mi rozhodne nepríde ok...
Odpovedať
Ahoj, ja som reklamovala strom. Ale dovod bol taky, ze som ho kupovala online, presny druh stromu, a na jar zakvitol inak, bola to ina odroda. Dohodli sme sa a na jesen sme ho vykopali a oni si pren prisli a peniaze mi vratili. Na tvojom mieste by som stale trvala na plnej reklamacii, strom nema co vykapat po troch tyzdnoch. Prípadne sa informuj na SOI.
Odpovedať
Brat kupoval gaštany a jeden sa mu neprijal, normálne mu ho vymenili.
Odpovedať
@tomi_s Reklamovať rastlinu mi príde dosť úlet. My sme kupovali do záhrady postupne spolu cca 2.500-3.000 stromov, kríkov, kvetov a rastlín, neprijalo sa cca 150ks a poviem úprimne, že ani na sekundu som nerozmýšľal ísť niečo reklamovať, lebo to nie sú stroje, ale flóra, vy ho síce presadíte aj s koreňovým balom, ale slnko, vlhkosť, vietor, tieň sú všetko faktory, ktoré sa iné na každom stanovisku.
Odpovedať
Keby ti stromy zahradnici aj sadili, tak by som brala ze ziadas o plnu sumu, ale v takomto pripade mi pride v poriadku oddkodnenie , ktore navrhuje zahradnictvo
Odpovedať
@uglybetty1234 pri online nakupoch je to iné, ak prislo k takémuto omylu, je ok, že vymenia @stowasser je pravda, že ide o rastliny, ale v tomto prípade - ako som písala, bolo zrejmé už po týždni, že ten strom odchádza, druhý, úplne rovnaký bol a je stále v poriadku. Jeden stál stovku, tak to celkom zamrzí, rovnako ako prístup záhradníctva, keďže som to s nimi riešila úplne od začiatku a o probléme vedeli. Ak by išlo o malé rastlinky, nepoviem nič, stáva sa a stalo sa aj nám veľa krát. Každý sa snaží postupne, tiež to nie sú jediné rastliny, ktoré sme tam nakúpili, spočítané ich nemám ako ty, ale sú to tisíce eur, ktoré sme u nich už nechali. @zuzcek1988 Ak by tam nebol ten druhý strom o kusok dalej od tohto a za rovnakých podmienok zostal krásny, prečo by mi ten, ktorý prakticky ihneď začal usychať, nemali vymeniť? Nereklamujem predsa po roku...
Odpovedať
@tomi_s lebo ako ty dokazes ze si ich nasadil rovnako. Mohol mat mensiu jamu, mohol mat menej uvolnene korene, alebo naopak pri uvolneni si ich mohol viac znicit. Namocil si ich riadne pred sadenim? Mas ich riadne zakolikovane? Nieje jedno miesto slnecnejsie? Vystavene vacsiemu vetru? Sadenie ma tiez svoje pravidla, mohlo sa vyvrbit cokolvek. O ake stromy ide? Napriklad javory su take, ze ich mozes mat 10 rokov a zrazu zo dna na den vyschnu, proste ich slak trafi. Kedy si ich sadil? Teraz v tychto teplach a uplne nevhodnom obdobi na vysadbu stromov?
Odpovedať
ako este som nepocula, ze by sa dali aj rastliny reklamovat. nenapadlo ma to a to sa nam ako vela krat stalo, ze sa proste neujala rastlina
Odpovedať
Ja som kupoval " stepene" gastany jedle zo znameho zahradnictva Josef Star*l, no az po roku som si vsimol ze nie su stepene, ale semenace. Reakcia zahradnictva: vykopte a poslite nam ich spat, vratime vam peniaze. Dik, ale vykopavat stromy, balit ich a posielat kurierom spat kvoli ich chybe nebudem, no uz od nich nikdy nic nekupim.
Odpovedať
@zuzcek1988 🙃 stromy sa sadili na zaciatku júna, práve sme vystihli krásne daždivé počasie. Jedine, v com mas pravdu je, ze nie je možné dokázať, ze sú sadene rovnako. I keď som im všetko dôkladne fotila, miesto je rovnaké, sú od seba v odporúčanej vzdialenosti, postup sadenia a závlaha rovnaka u oboch, ale tebe to vysvetľovať nemusim😉 Nie sú to prve stromy, ktoré sme sadili. Jedine, co som sa chcela dozvedieť, su skusenosti iných s reklamáciou rastlin a nie názor, ci zahradnictvo kona alebo nekoná správne. Pretože ako som uviedla v prvom príspevku, nikdy som sa s podobnou záležitosťou nestretla, možno ze tebe by to bolo jedno, a nič by si neriešila, keby si nakúpila strom za stovku (pre mňa už väčší peniaz, pre teba nemusí byt) a odchádza ti v prvom týždni. Btw... ide o viackmenne himalajske brezy, co su bezne nenáročné stromy..
Odpovedať
@milan_vt ano ano, starkl uzna najrôznejšie reklamacie aj po roku, vychádzajú zákazníkovi co najviac v ústrety, mam tam známu a o priebehu riesenia ich reklamacii viem. Je to trosku iný typ nákupu. Rovnako viem, ze napríklad v bauhause uznávajú reklamacie rastlin nakupenych nad istú hodnotu, presne neviem nad akú, myslím, ze nad 50€, ale istá si skutocne nie som.
Odpovedať
Otazka znela ci je takyto postup v poriadku. Podla mna je a nevidim na nom nic zle. Aj mne vykapal strom sadeny v lete, dalsich 10 bolo ok a nereklamovala som ho. Stromy sa maju sadit na jar a jesen. Sadit v lete vzdy prinasa vacsie riziko. Ale vsak reklamuj
Odpovedať
O tom som este nepocula, ze by sa dala uplatnit aj v takomto pripade reklamacia. A napisem tak, ze by som sa na to nedala, proste ani oni nemozu vediet do akeho prostredia strom ide a ci sa mu tam bude darit
Odpovedať
Článok sa načítava...
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?