Výmena radiátoru

Ahoj diskutujúci, Chcem vymeniť radiátor starý plechový 600*1000 za podľa výpočtov 600*800 korad. Na Bazoši majú také ale dá sa aj zanovny použiť? Lebo ako pozerám korad sú drahe ale po kúpe im rýchlo klesá cena. Ale jedna firma mi povedala že montujú iba nové ale ich cena 360€ za výmenu s radiátorom ma prinútila takto konať.
Odpovedať
1
2
@normal Kúp akýkoľvek iný. Korado sú není o nič lepšie, než iné značky. Osobná skúsenosť, že podstatne lacnejši (kúpený asi v Baumaxe) vyzerá po cca 10tich rokoch lepšie, než tie Korado. Dokonca jeden z nich mi aj docela nafúklo mrazom a nehrzdaví a ani nekoroduje. Do používaného Korada by som nešiel ani náhodou...
Odpovedať
@frantisekca Ale na trhu sú Korad z Košických USS a Korado. Aspoň za ten týždeň čo to študujem som počul vraj iba korad. Teda toto sa týka iba Korado alebo aj korad? Ja mám starý plechový dvoj 600*1000 v podstate ide len som chcel niečo aj aj aby lepšie vyzeralo ale mám v tom chaos nový plechový alebo to nechať tak. Chcel som aj liatinový ale pre byť to je prežitok vraj a hliníkový mi zase nedovoľuje tlak v sústave.
Odpovedať
@normal nepišeš vek radiatora, umiestnenie, prečo len 1ks, a meniť len pre dizajn... obrusim, nastriekam, alebohttps://www.merkurymarket.sk/vrobok/radiator-c226001000-1689-w,69715.html a liatinovy sa daval kvoli velkej zotrvačnosti krd sa vecer v korli nakurilo na 80 st. , aby vydržal do rana
Odpovedať
Profilova fotka
@normal KORAD aj KORADO su identicke kvalitou podla mojho nazoru. Novy stoji 140euro, novy bez zaruky 110e https://dom.bazos.sk/inzerat/15405450... jemne jazdene za 1/2. Vyber je na tebe. Porovnavat KORAD(O) s aktualnym vymetom v hobbymarkete je skoda, hrubka tych radiatorov je casto mensia. Dolezity parameter je vaha a povrchova uprava plechu. to je napr. miesto kde sa dnes setri. Montaz radiatora je max 50euro. Takze do 200 euro sa musis zmestit kedykolvek. Skus hladat inych monterov.
Odpovedať
@rudy2501 je nastriekany na sivo minulý rok ale u sa zašpinil keď som robil omietku. 40rokov. Jeden lebo na viac nemáme, veľa pýtajú za výmenu od 120-250€ Tak to áno už len plechové alebo počkať a vyrobia nejaké lepšie.
Odpovedať
@mgx tiež by do 50€, mne povedali od 120-250€ za jeden výmena a to je také že radšej to asi nedám urobiť. Pridávam foto, v podstate okrem dizajnu ide aj o to že ma síce len 40 rokov ale ten ventil na odvzdusnenie neviem kúpiť v hornbachu ho nemajú.
Odpovedať
@frantisekca korad a korado su dvaja rozni vyrobcovia
Odpovedať
@mgx uz aj korad sa vyraba z 1,25 mm plechov, pokial si dobre spominam (a to sa mohlo medzitym tiez zmenit) tak 1,50 radiatorove plechy bral z USS uze len Voss
Odpovedať
Profilova fotka
@zita19 Korado je myslim uz len 1.1mm plech od minuleho roku.
Odpovedať
@mgx vidis "pokrok" nezastavis 😬 A este sa to valcuje v minusovych toleranciach od nominalu, takze celkom kludne to bude holy bosy milimeter...
Odpovedať
@zita19 Áno, ďakujem za upozornenie, Košice, Slovensko - Korad. Autokorekcia mi automaticky dopĺňa na Korado.
Odpovedať
@zita19 @mgx Dobre, takže keďže vyrábajú haraburdy tomu chápem takto hľadať iba hrubo plechové asi na bazari alebo nechať tento len otázka tie škaredé ventily kde kúpim v Košiciach? Hlavné odvzdusnovaci lebo kvapka. Minulý rok bol nastriekany, ale ešte by to chcelo no už izbu mám poskladaný iba zakryť lebo to keď som striekal stupačky jak som omietku robil je neskutočne dačo to dýchať ten aerosol preto som chcel nový kúpiť.
Odpovedať
Článok sa načítava...
No a ešte k tomu radiatoru prirataj nove napojenie a ventil, a vymenu pomeroveho merača na radiatore a dostaneme sa stale ku 200 €
Odpovedať
Profilova fotka
@normal tebe treba odrezat rurky, dorobit ventil na uzatvaranie spiatocky. Rovno by som uz vymenil aj ten TSV. Odvzdusnovaci ventil ma kazdy novy typ radiatora uz zabudovany a kupis ho spolu s nim v sete. Ta tvoja instalacia vyzera otrasne. Ak treba vymenit aj pomerovy merac, kludne to moze byt aj 100e.
Odpovedať
@mgx takže sumár, buď nechať tak, alebo zháňať radiátor nielen na watt čo som vypočítal z 600*1000 na 600*800 cca 1300W, hrúbka plechu musí byť 1.50. A za prácu mám dať 100€. Lebo ak budem meniť čakám od nového radiátora aby tam bol už na dlho nie na 20-30 rokov.
Odpovedať
@normal nemusis kupovat rovnake hnusne ventily, mozes kupit aj elegantnejsie. Napriklad v Empirii pod Furcou, na Juznej triede mas tolko obchodov so stavbarskymi a instalaterskymi vecami, ze ked zacnes pri krizovatke VSS, tak do vecera ich vsetky nestihnes obist. Len to by si najprv potreboval vediet co potrebujes kupit, a ty mas v tom riadny gulas... Ked kupis radiator z 1,50 pechu. tak ten radiator bude mat takych 15 rokov, ani srnky netusia v akom stave je zvnutra, vyrobcovia deklaruju zivotnost radiatorov 20 rokov, maloktory viac. Setris na nespravnom mieste. Je ti to jasne?
Odpovedať
@zita19 áno chápem, takže ak má tento 40 rokov a ide, je otázke či ho vymeniť za nový čo vydrží 20 rokov. Áno mám v tom chaos.
Odpovedať
@normal 40 rocny radiator by som vymenila preventivne. Za najlepsi aky viem zohnat. Pretoze na radiatore v dnesnej dobe nejde len o hrubku plechu, ale hlavne o ucinnost. Dvojdoskovy, dvoj alebo trojkonvertorovy ma ovela vacsiu ucinnost ako stary klasicky dvojdoskovy. Natieranie dalsimi natermi este viac znizuje prestup tepla z telesa do obtekajuceho vzduchu. Ked ho vymenis za nejaky viac ci menej prehrdzaveny dvadsatrocny kus z bazaru (ktory uz prekrocil svoju zivotnoast), tak si dobre pozri poisku na byt, hlavne aby si tam mal poistenie stavby a poistenie zodpovednosti za skodu, pretoze ak ti lupne radiator, vytopis seba a 5 susedov pod sebou, tak z poistenia domacnosti ti preplatia akurat tak zmoknuty koberec, vsetko ostatne aj susedom budes platit ty, bud priamo alebo ich poistovne budu od teba ziadat refundaciu. Druha vec je, ze z bazara nemas zaruku, ze ten radiator vobec bude tesnit. Namontujes, natlakuju system a budes mat bazen... Mne pripadas ako americki majitelia mojho byvaleho zamestnavatela. Usetrine, nech to stoji co to stoji, hlavne, ze dnes sme usetrili...
Odpovedať
@zita19 ďakujem za radu, mi ich máme 4 v 3 izbovom byte ale začalo to takto ja som si vyrovnal steny v izbe som robil omietku od panelu, potom som si povedal čo ďalej strop, podlaha, radiátor? A som hľadal. Nemám už veľa peňazí som čakal takú investíciu že 200€ ale radiátor slúži, tak buď nájdem mi niekto poradí nejaky fakt spoľahlivý aký kúpiť alebo to nechám tak a neskôr sa urobia všetky naraz. Len tu padol názor že tie nové majú kratšiu životnosť tak neviem či nie lepšie počkať kým zase budú vyrábať kvalitné nie na cenu ako dnes.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 5 mesiacoch
Chcel by som sa opytat ci sa da vymenit Type 21 za Type 22 bez toho, aby som musel prerabat pripojenie ? Viem ze stred je u type 22 trochu dalej ale da sa to nejako napasovat, naprd. kratsia konzola bez toho, aby som nemusel pajkovat trubky. Vdaka.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dzankamizu:

Chcel by som sa opytat ci sa da vymenit Type 21 z…
@dzankamizu Rozdiel medzi stredmi radiátorov Korad 21K a 22K sú necelé 2 centimetre. Konzolu, bežne dodávanú k radiátorom Korad (takú tú s plastovým excentrom na zavesenie radiátora) vieš skrátiť možno o centimeter. Možno aj trochu viac, záleží od konzoly - v priebehu rokov sa málilinko menili. Ak tam máš iný radiátor s inou konzolou - to už treba vidieť...
Odpovedať
Profilova fotka
@dzankamizu treba vidiet
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dedo758:

@dzankamizu Rozdiel medzi stredmi radiátorov Kora…
@dedo758 @mgx pani, ano mam tu klasicku konzolu s tym plastovym excentrom. Prikladam foto v prilohe. Medzera od steny je 5cm. Ak sa to da skratit o 1cm, tak to by potom asi slo ? Ta blizsia vzdialenost ku stene by asi trocha znizila tepelny vykon ale asi len miminalne. Co sa tyka odladenia systemu, co myslite ze by v tomto pripade pomohlo najviac ? Z toho co som dosial zistil empiricky a z rad na forach to vyzera nasledovne: 1. akumulacna nadrz 250L (este som rozmyslal nejaky hybrid aj so zasobnikom TUV rovno) 2. Vykonejsie cerpadlo na zmenu max. prietoku zo 16 l/m na 24 l/m 3. Vymena radiatorov Type 21 zaType 22 Otazka je o kolko nizsiu teplotu by som mohol pustat do tychto radiatorov ked momentalne davam tak 45C co staci akurat tak na -5C a 22 vnutri. Myslite ze by to vedelo pri tych istych velkostiach len Type 22 vykurat s 40C vodou ? Ma to cca o 30% vacsi vykon ale neviem aky to ma vplyv na vyzarovany vykon ked zas znizim teplotu vody. Ucinost tepelka vzrastie asi len o 0.2COP bodu co neviem ci je az take rentabilne. Skor asi nie ale zvysilo by to asi stabilitu systemu. Skor ta 250L akumulacka by tomu asi pomohla aby tolko necyklovalo ked je teplenjsie a zvysila sa ucinnost. Pripadne to nechat riadit len termostatom pri vyssich teplotach, ale ten controller co ma samsung je katastrofa.
Odpovedať
Profilova fotka
@dzankamizu radiator sa podla fotky vymenit da K TC, zalozte si novu temu a napiste aky problem presne mate. Ak mate projekt/vypocet, pridajte ho. TC potrebuje pomerne dobre prisposobit k existujucemu systemu, hlavne musi byt dodrzany prietok a vhodny tep.spad. Zaradenie AN jeden problem vyriesi, ale dalsi prinesie=akykolvek vymennik sposobi pokles SCOP. Osobne by som AN/buffer instaloval len v pripade, ze to vypoctovo/prevadzkovo nevychadza. K samsungu gen6, jeho ovladac je vyborny, da sa tam nastavit vsetko co treba. Spolu s Vaillant Airotherm je to spicka na trhu. Druha vec, ze instalater alebo prevadzkovatel to nevie nastavit, ale to nie je problem Samsungu.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od mgx:

@dzankamizu radiator sa podla fotky vymenit da …
@mgx vdaka, nechcel som zakladat novu temu, ale zalozim asi. Projekt samozrejme nemam, viem dat len data, ktore som zozbieral pri kureni elektrickym kotlom. Od nuly nizsie nemam problem, problem mam nad +5 a vyssie. Pouzivam water law a videl som ho cyklovat velmi casto lebo radiatory nestihali odovzdavat teplo. A ten water law nema bohvie ako vyrieseny samsug. Ako vazne nevidim dovod aby 5 minut islo cerpadlo a 3 minuty stalo a takto stale dokola ked je nad 5 stupnov. Mala by tam byt dlhia pauza ale ocividne to takto riadi. Stacilo keby jeho logika videla ze to cykluje casto tak by ho proste nechal dlhsie vypnute ale nie. Jedine ako to viem poriesit ze ho dam regulovat pomocou termostatu. Len ten termostat reaguje dost pomaly a histereziu ma 1C co je vela, mali implementovat do FW ze sa da menit, toto nechapem ze to tam nedali. Takze ma to svoje muchy. Cize nastavim mu napr. 22.5C a ked je teplovonku tak to vykuri do 23.5C a potom caka na pokles 22.5C co je v reale tak 22C. No ale teda aspon ma dlhu pauzu a potom zase dlhsie nahrieva. Ale cez water law to neviem spravit lebo proste ma velky vykon a cykluje. Cize neviem co by idealne pomohlo. A este aj tu pumpu mam slabu ked vravite zo nominal je 23 l/s.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dzankamizu:

@dedo758 @mgx pani, ano mam tu klasicku konzolu s…
@dzankamizu Postup: Zvesíš radiator. Odmeriaš, ako ďaleko je excenter od steny. Odskrutkuješ excenter, odskrutkuješ maticu z konzoly, vytiahneš biely plast zo steny a ten, zo strany od radiátora skrátiš o tie cca 2 centimetre. Zasunieš nazad, zaskrutkuješ maticu a excenter zaskrutkuješ tak ďaleko od steny, aby si mal potom radiátor tam kde potrebuješ. Odrežeš prečnievajúci závit z konzoly, zavesíš radiátor, docentruješ. Mne (nemusí tebe) je jednoduchšie dať medzi rúrku a ventil predĺženie... ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
@dzankamizu s pumpou problem nie je, to by sa prejavovalo pri -10 a menej ze by ste nemali pretok a boli by ste nedokureni. Ak je problem len pri teplote 5c a viac (cerpadlo cykluje) tak to znamena, ze: 1) tepelna strata budovy je nizsia ako minimalny vykon cerpadla. TS budovy mate vypocitanu na kolko? 2) ak mate nejake TSV alebo zony, treba ich vsetko vypnut a nechat vsetko otvorene na maximum, aby ste mali prietok (a tym padom aj odovzdane teplo)=tzv. open loop system. Tieto systemy maju aj najvyssi SCOP. Dobry indikator je zmerat alebo si pozriet teplotu vody z TC a teploty spiatocky, aby ste vedeli s akou deltaT idete. Optimum je 5C, ale u Vas to bude pravdepodobne menej-> znamena to ze vykurovacia sustava nestiha odovzdavat teplo. Riadiaca automatika TC to potom vyhodnoti a cerpadlo vypne. Tu nechcem radit co s tym bez toho aby som instalaciu videl, ale moznosti: a) znizit otacky pumpy cez menu na minimum b) vyhodit TSV, vypnut zony, teplotu riadit len ekvitermicky c) AN pre stabilizaciu TC okruhu (aby vam klesol deltaT).
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dedo758:

@dzankamizu Postup: Zvesíš radiator. Odmeriaš, ak…
@dedo758 Diky za postup. Tak by som to spravil asi. No ked mas na to vybavenie tak ano :) Na to predlzenie predavaju rovno nieco so zavitom aby som to nemusel tam pajkovat ? Alebo sa neda inak ? @mgx ja uz mam PWM regulaciu (predtym som mal fix lebo instalateri nezapojili PWM kabel), cize cerpadlo si to riadi ako potrebuje od tych 7 l/m to tych 16 l/m co mam max. pri otovreni vsetkych radiatorov naplno. Aka je vlastne zavislost prietoku od teploty ? Je tam aj nejaka zavislost od poctu priskrtenych radiator TRV ventilmi ? Ja som to teraz vsetko otvoril naplno ale ak ich priskrtim tak klesne prietok alebo ako to je vlasne ? Lebo skussal som aj test, zavrel som vsetky dole a otvoril vsetky hore, prietok viacmenej nezmeneny stale okolo 15 l/m. Potom som zavrel vsetky horea otvoril vsetky dole a zase nezmenene. Tak toto som nejako nepochopil. TS budovy ja nemam, ale z pozorovania viem je je to asi 4.2KW pri 0C vonkajsej a 22C vnutornej. Ta instalacia je uplne jednoducha. 10 radiatorov (5 na prizemi + 5 na poschodi Type 21 vsetko a 2 rebrikove v kupelniach) Zapojenie TC v pivnici priame. Nic navyse len pump 24-40 v systeme. Cize mam teraz otvorene vsetko a riadim to len ekvitermicky, co ale nerozumiem je ze ako to spravit tak aby dakedy neprestrelil teplotu. Priklad. Vonku je stale okolo 0C ale prazi slnko do miestnosti a na stresne okna takze logicky teplota narastie lenze ekvitermika si ide stale svoje. Kedze som odstavil aj TRV ventily tak bez pridavneho riadenia termostatom sa presvihne pozadovana teplota, potom ked slnko zajde tak sa po case vyrovna ale to moze trvat dlho a moze to zbytocne prekurovat. Len sa pozrite na ten termostat. Je uplne mimo. Poviete ze ved si to mozem upravit v nastaveniach. Ano viem mu pridat 0.5C len problem je ten ze zas ked sa teplota znizuje tak zas ukazuje blbosti a strasne pomaly klesa takze ten vtchny termostat uz ukazuje napr. 22C a ten samsug ma este veselo 22.5. Na tom druhom obrazku vidite ze vonku je +5C a on ma teraz teplotu vody asi 38C a vidno ze to uz cykluje kazdych 10 - 15 minut pricom v dome uz mam teplo lebo svieti slnko. A videl som to uz tak ze to cyklovalo aj 6x za hodinu co je neunosne.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dzankamizu:

@dedo758 Diky za postup. Tak by som to spravil …
@dzankamizu Izbový termostat: treba nastaviť krátke intervaly s požadovanou teplotou. Napr. 3x denne po dobu 2 hodín. Je to individuálne. Ekvitermiku preč.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dzankamizu:

@dedo758 Diky za postup. Tak by som to spravil …
@dzankamizu Áno, kúpiš 15 mm 1/2" mosadzné predĺženie. Na medenej rúrke je napájkovaný prechod - tak medzi ventil a prechod pôjde predĺženie. Na spiatočke tiež...
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?