Síce som o mojich problémoch s firmou DD Trade písal aj inde, ale táto firma si zaslúži mať samostatnú tému, aby prípadní záujemcovia o spoluprácu s nimi boli objektívne informovaní o spôsobe práce tejto firmy a jej komunikácie s klientom. Taktiež budem prípadných záujemcov priebežne informovať o aktuálnom stave problému a taktiež iní členovia môžu napísať svoje skúsenosti s touto firmou. Pokiaľ viem, existuje dosť klientov, ktorí mali negatívnu skúsenosť pri spolupráci s firmou DD Trade.
Ešte raz popíšem aká bola s nimi spolupráca:
- za okná som zaplatil v apríli. Zamerať prišli 3.6. Trvalo to 3 týždne, kým ich vôbec u výrobcu objednali - 20.6.
- výrobca zaslal zákazku 21 7. Montáž vedeli zabezpečiť až 10.8.
- V deň montáže som mal dovolenku, majstrov som čakal od rána. Až okolo obeda mi povedali, že objednali iba dvere a HS portál. Okná ZABUDLI :-o objednať, takže ich musia doobjednať a budú dodané až po 10.9. Takže zbytočný deň dovolenky. Keď som bol v ten deň vo firme, tak konateľ sľuboval, že mi preplatí deň dovolenky a dohodneme sa na odškodnom.
- zároveň sme zistili, že v objednávke je uvedený hranatý profil okien a my sme chceli oblé. To sa stihlo opraviť.
- tiež sa zistilo, že na bočných garážových dverách bolo zvonku objednané madlo, hoci tam mala byť kľučka - aj to sa našťastie stihlo pred výrobou opraviť.
- Okná boli od výrobcu dodané 9.9. Montáž vedeli zabezpečiť až 14. a 15. 9.
- Objednali sme si oblý profil, no dodaný bol zvnútra hranatý. Vraj pre dané sklo nie je možné zvnútra použiť oblú zasklievaciu lištu a mali sme si to v cenovej ponuke prečítať. Pri predaji mi obchodník prikyvoval, že okná sú určiite oblé. Obchodník nepoznal profily čo predáva a preto nás dostatočne neinformoval. PReto pozor, čo vám dajú podpísať, ak to raz podpíšete, mohli vám sľúbiť čokoľvek, ústne prísľuby u nich neplatia.
- Tie hore uvedené garážové dvere vyrobili o 5 cm užšie - ponúkli mi zľavu 50%. Dalo sa to doriešiť primurovaním ostenia z každej strany 2 cm. (viď obr. 1)
- HS portál som chcel mať bezprahový a chcel som ho preto zapustiť do podlahy. Technik to zle vymeral, lebo mu nevedeli povedať, aký široký je podkladový profil, preto po osadení vznikla hore medzera 6 cm. (obr. 2 a 3)
- Vchodové dvere mi vyrobili opačne - miesto pravých spravili ľavé. Uznané v rámci reklamácie (reklamované 19.9., vymené až 15.12.!!!!!, t.j. o 3 mesiace).
- na HS portáli mi pri montáži rozbili sklo - obr. 4 . Najprv mi majiteľ firmy reklamáciu nechcel uznať, až po opätovnej reklamácii uznané. Sklo vymenené tiež až 15.12., reklamované 19.9.
- na HS portáli som požadoval zámok, bolo to aj v objednávke a zaplatené. Napriek tomu to tiež zabudli objednať. Dorobené v rámci reklamácie (reklamované 19.9., dodané 1.12.) - obr. 5
Celkovo od zaplatenia diela (1.4.) po dodanie všetkého, čo som si objednal trvalo viac, než 8 mesiacov (12.12.).
V zmluve je uvedené, že v prípade omeškania dodania objednaného tovaru má klient nárok na zmluvnú pokutu 0,05% za každý deň omeškania. Doteraz mi žiadnu zmluvnú pokutu nevyplatil, hoci podľa výpočtov je celková pokuta vyše 500 EUR. Môj doplatok by po zohľadnení zľavy na dverách bol 280 EUR, doteraz mi výšku doplatok ešte nevypočítali. . A to nerátam dodatočné náklady (musím znovu zavolať omietkárov, aby omietli špalety okolo dverí a zbytočne som si vyčerpal 3 dni dovolenky).
To sú len fakty. Nehovorím o nervoch a hroznej komunikácii s firmou. Stavebné práce boli prerušené kvôli nim skoro na 3 mesiace, teda bude neskoro dokončená. Na byt už mám kupcu od leta, predaj kvôli neschopnosti firmy predlžujeme do apríla.
Ešte ako pár perličiek, aký musia mať bordel v evidencii a v sklade.
Keď mi konečne teda namontovali tie chybné výrobky a stihli rozbiť to sklo, montážna firma mi tam nechala jednu zabalenú krabicu. Vraj tam sú tesnenia a podložky k tomu rozbitému sklu. Pri výmene skla (našťastie prišla iná partia) som tú krabicu vytiahol a dal montážnikom. Po otvorení sme zistili, že je tam nejaká kľučka, nejaký bezpečnostný zámok, podložky a tesnenia - ale pre iného zákazníka. Takže niekto iný čakal na svoje veci a nedočkal sa ich. Krabicu aj s obsahom som vrátil firme.
U výrobcu som si overoval cenu tej rozbitej okennej tabule. Prekvapením bolo, keď mi oznámil, že to okno sa im podarilo už DRUHÝ krát rozbiť. Prvý krát to bolo ešte v sklade.
V prvý deň montáže montážna firma len privážala výrobky. Prvý krát prišli na stavbu až okolo 11-tej s malým prívesom za osobným autom. Celá zákazka na dom bolo 13 okien, 2 dverí a 1 HS portál. Aby to všetko priniesli, museli sa točiť 3x!!! Takže montovať začali až okolo piatej poobede. Montážnik sa urazil, keď som si dovolil mu povedať, aby tam dal viac peny, nech zaplní celý priestor medzi oknom a rámom.
Niektoré okná sa ťažko zatvárajú, reklamoval som to. Stačilo by, keby to nejaký technik lepšie nastavil. Ale firma to doteraz nezabezpečila. Asi si kúpim imbusák a nastavím si to sám. Aj doma v byte si okná nastavujem a udržiavam sám.
no chrobak, úprimnú sústrasť. Podľa toho čo píšeš je tá firma koncentrácia blbov. Nechápem, ako sa im vôbec podarilo dať odkopy nejaký podnikateľský plán.
Aktuálny stav veci - po tom, čo som pred 2 týždňami napísal prvý príspevok ohľadne skúsenosti s firmou, tu písal majiteľ firmy, že kým si neuhradím doplatok, tak nemôže vyplatiť zmluvnú pokutu. Lenže pán Dobias zabúda na jednu zásadnú vec - mám e uzatvorené 2 zmluvy. Prvú som mu komplet vyplatil, takže mu nič nebráni, tiež si z nej splniť svoje záväzky.
Písal som do firmy, nech mi vyčíslia môj doplatok, ako aj výšku zmluvnej pokuty. Že prídem a navzájom si to vyplatíme. Ani obraz ani zvuk. Čušia ako voš pod chrastou. Keď som tam volal, tak technik chcel odo mňa doplatiť nejakú čiastku, ktorú som už dávno uhradil - mám o tom aj doklad. Zdá sa mi, že nielen v sklade majú bordel, ale aj vo financiách.
Kto nechce, nemusí čítať tieto riadky. Ak ale niekto zvažuje objednať si okná vo firme DD Trade, nech si to prečíta, aby vedel, s čím môže rátať.
So samotnými oknami (Salamander bluEvolution) som však spokojný., môžem ich len doporučiť Ale to nie je ich zásluha - oni ich nevyrábajú. Nie je však problém nájsť iného distribútora týchto profilov.
Budem rád, ak aj iní pridajú svoju skúsenosť - či už negatívnu, alebo kľudne aj pozitívnu, veď určite musia mať aj spokojných klientov a aby som videl, že nie sú úplne neschopní, ako sa ma počas tých pár mesiacov snažili presvedčiť. Len nech to nie je klient, ktorý sa v jeden deň registruje, napíše 1 kladný príspevok a viac neprispeje.
Dobrý deň,
už v minulosti som Vám odpovedal na danú situáciu v inej téme (viď.: http://www.modrastrecha.sk/forum/okna...). Takže aby som to zhrnul aj pre ostatných.
Reklamácia, ktorú ste podali bola vyriešená. Žiaľ, ste nám zákazku do dnešného dňa v plnej výške nevyplatili. Za vzniknutú situáciu sa každopádne ospravedlňujeme, ale bolo by dobré, keby ste si aj vy plnili svoje platobné povinnosti.
@peter_dobias
Prvú zmluvu som vyplatil celú, pokiaľ si nespomínate. Dokonca VOPRED!!!!! Nič vám nebráni uhradiť z nej Vašu zmluvnú pokutu.
Z druhej ste mi doteraz nevyčíslili doplatok so zohľadnením zľavy na dvere, ktoré ste vyrobili so zlými rozmermi. A nevyhovárajte sa stále na môj nedoplatok. Už som Vám písal aj mail, že som ochotný to uhradiť hneď po zaslaní faktúry. Prídem do firmy, vyplatí môj dlh v hotovosti a Vy mi vyplatíte Váš dlh tiež v hotovosti. Stále sa len vyhovárate. Na moje maily mi neodpovedáte.
A reklamácia ohľadne zlého zatváranie dverí ešte nebola doriešená. Nikoho ste neposlali, aby mi nastavil kovanie. Od montáže sa mi nedajú úplne zatvoriť jedny dvere a jedno okno.
@chrobak7 ak zadam go google.sk "DD trade + skusenosti" ako prvy mi vyskoci prispevok na porada.sk kde sa na nich uz niekto stazuje. Pre mna by to bol uz prvy varovny signal. Ale chapem tvoje rozhorcenie je to na slaktrafenie...
@andyno Ich som si vybral, už keď som začínal stavať. Vtedy som bol ešte naivný a nepreveroval som si firmy. Keby som vyberal teraz, tak by som ich už nevybral.
@chrobak7 u mna ked bol od nich obchodny zastupca, tak vedel o oknach 10% oproti mojim vedomostiam, tak uz som hned vedel komu si nedam spravit okna. Ale otravovat po tel. vedeli.
Mas smolu, ze si si im dal spravit taku velku zakazku.
@chrobak7 Viem, ze si rozhladeny,skuseny a zakonovznaly clovek,preto ma udivuje, ze aj tebe sa mohlo stat ze ta nejaka neseriozna firma takto dostala...
Ale clovek sa zial neraz uci az na svojich chybach,za pochodu. Tiez sme mali zlu skusenost s oknami. Uz som to tu davnejsie v nejakej teme pisala. Davali sme si zalezat na vybere okien,profilov,parametrov a tychto veci. Zial,ani nas, ani viacerych nenapadne si overit aj firmu, ktora ma okna dodat a montovat,co je velmi dolezite! Aj najlepsie okna ti dokazu takyto "pani majstri" spackat :-|
My sme si vybrali kvalitne,drahe okna a dvere,ale firma,co ich montovala to bol jeden Horor! Iba jediny clovek tomu rozumel,ostatni boli pracovnici pobrati z uradu prace,ktori sa vzdy par dni zdrzali a odchadzali.Niektori doslova nerozoznali sroubovak od kliesti! Bez skusenosti, bez praxe,bez zaujmu...
Ale boli lacni,firma usetrila, tak na co by si zamestnavala kvalitnych,drahsich ludi? To, ze pokazili,co sa dalo,to uz bolo vedlajsie.Zial,vela veci sa uz neda spatne opravit. Inak, ta firma onedlho skrachovala,lebo zle chyry sa rozniesli nastastie pomerne rychlo. Okna zle poosadzane,dvere ani nehovoriac.Neustale reklamacie,nikdy nedotiahnute dokonca,lebo majstri nevedeli, co robit.
Ked sme si chceli opravy dat urobit nejakej inej firme /samozrejme za uhradu /, tak nas vsetci odbijali, ze nech si reklamujeme tam,kde sme si zadavali objednavku. Zacarovany kruh!
Odvtedy sa drzim hesla.Overovat,pytat recenzie,vela komunikovat vopred aj s firmou, vsetko dat dopodrobna na papier,platit az po odvedenej praci a pri najmensom naznaku neserioznosti najst inu firmu.
Drzim palce!
Tak ja neviem, je bežná vec, že sa na konci pokiaľ vzniknú takéto vzájomné podlžnosti, spraví zápočet, kde sa dorieši kto koľko komu zaplatí (väčšinou sa to neplatí v hotovosti :D)
apropo kvalitný montážnik:
bohužial to je bežná prax že odborný pracovník je v partií tak 1 max 2. Ale zase prečo sa čudovať.
Nevravím že to je OK, ale keď chce firma vo vysokokonkurenčnom prostredí minimalizovať prevádzkové náklady, musí sa uchýliť k takýmto procesom.
Keď väčšina vyberá podľa ceny, a áno "nekvalitný" montážnik začiatočník je lacnejší ako skúsený harcovník s 25 ročnou praxou. To je fakt.
chyby:
z toho pre každého plynie že ako investor ktorý podpisuje zmluvu/objednávku by mal byť informovaný čo podpisuje a mať o tom prehľad. Keď si všetko robím sám, tak som za to aj sám zodpovedný (za to čo si objednám). Alebo to môžem zveriť do rúk ľudom, ktorý sa v tom vyznajú a vyriešia to za mňa.
@peter_dobias Keďže ste sa tu po mne vozili, a agumentovali iba tým, že som Vám neuhradil doplatok, tak pre Vašu informáciu - dnes bol ten doplatok uhradený, zajtra ho máte na účte. Tým pádom som si ja splnil moje povinnosti zo zmluvy.
Dúfam, že aj Vy si splníte svoje. Som zvedavý, na čo sa budete tentoraz vyhovárať.
A mohli ste byť tohoto celého humbuku ušetrený, keby ste boli vtedy v decembri súhlasili so stretnutím, kde sme si to mohli ako seriózni ľudia vydiskutovať a vyrovnať. Ja som bol ochotný uhradiť moje záväzky, hneď druhý deň po montáži som Vám písal, že som ochotný sa osobne stretnúť a finančne sa vyrovnať. Stretnutie ste odmietli, že vyrovnanie bude v zmysle zmluvy. A nič viac. Viac ste sa neozvali. To je jednanie s klientom? Ako ja mám vedieť, čo myslíte pod pojmom "vyrovnanie bude v zmysle zmluvy"?
súdiac podla úsmevu na profile pána z firmy, sa táto záležitosť dúfam dokončí a teda do zdarného konca a spokojnosti zákazníka. Ale malo by to byť aj varovanie pre ďaľších podnikatelov a aj zákazníkov. Lebo zákazník "furtom-furt" ťahá za akoby neexistujúci koniec. Veď koľko obabraných ľudí chodí po SK!!!! A prieťahy, komplikácie, trvanie na pravde, fakt pri stavbe domu nepridáva na zdraví a klude v tak náročnom období, ako je stavba domu. Prajem obom stranám dobrú kávičku na stole a rýchlu dohodu.
P.S. my sme mali tiež nekonečné problémy, ale všetky sme doriešili bez zvýšeného hlasu, v kľude a hlavne s uznaním si viny, či chyby majiteľov firiem, či ich zástupcov.
@staronova Toto som navrhoval aj ja, ale pán podnikateľ odmietal akúkoľvek komunikáciu so mnou (či už osobnú alebo písomnú - na moje maily neodpovedali).
Keď "zabudli" tie okná objednať, tak som ich požiadal, či by nemohli výrobu u výrobcu urýchliť. Odpoveďou bolo, že sa to nedá. Tak som ja kontaktoval vedenie firmy RI Okná v ČR, či by vedeli nejako pomôcť. Dodaciu lehotu na základe mojej komunikácie s konateľom firmy RI Okná skrátili o týždeň, nie je to veľa, ale aspoň niečo. Firma DD Trade nebola ochotná ani len to urobiť, keď už moju zákazku zvorali.
@sc4th nedá mi nenapísať o kvalite montážnikov. Nás uisťoval majitel firmy -konkretne pri oknách/ nakolko som bola zvedavá a zistovala som kto bude pri montáži, --že nebojte sa pani XY, to je top montážnik, pracoval pre nás roky v zahraničí /robia aj v AT/, má dobré referencie a bla, bla. Bohužiaľ u nás "nevydalo". Ani nepomeral dobre, bol málo komunikatívny a nedochvílny. Okno museli hodiť do šrotu, vyrobiť nové a do ďaľšej montáže u nich už nepracoval. Takže nie je istota ani u pracovníka s 20 ročnou praxou a za dobrý plat. Proste asi tak, že aj majster tesár sa utne. Ale to už by mali riešiť nadriadený a pochopiť aj svoje zlyhanie. Priznám sa, že ja som pred ukončením pracovného procesu robila viacej chýb. Teraz su neskutočné tlaky na zamestnanca. Robila som v Projekcii. Napr. v noci som sa zobudila a "pracovala som" Dala som tam? Nadala? Napísala? Nenapísala? Prišla som do práce a pozrela výkres a zistila, že nie. Lenže môj výkres už bol vo výrobe!!!! Od večera do rána už začali vyrábať, čiže celé zle. A to iba preto, že šéf nám to ťahal obrazne povedané z obrazovky a nebol čas si pozrieť chyby. A toto sa v začiatkoch mojej prac. kariery nedialo. Kludne sme výkresy prešli a doplnili, prehodnotili.....skrátka rýchlo žijeme, rýchla doba.....tak je to aj u tých montážnikov....zámerne opomenú, nevidia, nemôžu kvôli času?.....
@staronova Veru, je to hlavne o ľuďoch. Tiež som sa čudoval, keď mi šéf montážnej partie hovoril, že montujú v AT. Ale asi ani tam nerobia len top majstri. Tiež sú tam stavebné firmy, čo potrebujú len lacných gastarbeiterov a na kvalite im nezáleží. O spoľahlivosti montážnikov, ktorí to montovalil pomlčím. Pre nich bolo ráno niečo medzi 10 a 11 hodinou.
Keď som nad nimi nestál, tak mi na garážových dverách jeden montoval kľučku so štítom. Evidentne ako nástroj používal kladivo, lebo ten štít tam tak natĺkol, že ho zdeformoval. Pritom stačilo len trochu zbrúsiť tú upevňovaciu skrutku pod štítom. Ani sa len neunúval povedať, že pán domáci, tu sme to pos..li, dáme to vymeniť. Spoliehal sa asi na to, že na to neprídem.
V rámci reklamácie to bolo vymenené, ale trvalo to 2,5 mesiaca.
@chrobak7
Ďakujeme za doplatenie. Ako som už vyššie spomínal, do týždňa Vás bude kontaktovať kompetentná osoba spoločnosti DD Trade a danú situáciu doriešime do spokojného konca oboch strán.
@chrobak7 tfuj no "kvalitka" už som videla a počula kadečo ale toto teda nie... to si si mohol rovno bez montáže objednať a asi by si si to sám lepšie nahodil....
@peter_dobias ako nič v zlom ale na vašom mieste by som sa neoháňala nejakým nedoplatením ale zaujímala o to aby ste si vo firme urobili poriadok a zabezpečili kvalifikovaných ľudí aj v kancelárii aj na montážach ... keby sa u nás na firme robili takéto zmätky s objednávkami, faktúrami a dodávkou tovaru tak letíme a firma môže zavrieť áno kto nič nerobí nič neposerie ako sa hovorí ale toto už je riadne cez....
@chrobak7 hah, a ešte aj vložka je utopená.
@staronova Ja nemám nič proti takej optimalizácií nákladov, kľudne nech je odborník jeden a má 2-3 pomocníkou keď si to ustráži a montáž je tak ako má byť. A ano, aj majster tesár sa utne, a ani 20 ročná prax nie je zárukou.
@majki555 To zaúradovali Murphyho zákony. Ja som začal vyberať firmu na okná už v januári 2016. Stavať sme začali v marci 2016. S výberom som začal preto, aby všetko išlo hladko a kvôli mne nemuseli prerušiť stavbu. Výber okien som ukončil v marci, začiatkom apríla som podpísal zmluvu s firmou DD Trade. K zameraniu došlo hneď, ako boli hotové otvory, t.j. vchodové dvere 9.5 a okná 3.6. 2016. V máji som vyplatil jednu zmluvu celú a z druhej 80%.
Iróniou osudu bolo, že práve to, čo som si myslel, že bude včas zabezpečené, to sa pokašlalo. Do júla postupovala stavba celkom rýchlo, kvôli DD Tradu som potom musel od polky júla do polovice septembra zastaviť práce, lebo v otvorenej stavbe sa nedá robiť interiér, Okná mi dodali až 15 9. no s množstvom chýb. Kým vybavili všetky uznané reklamácie, bola polovica decembra. Takže takto promptne pracuje firma DD Trade.
@zuzanale Pekný deň prajem, vyriešili sme túto situáciu prijatím nových, kvalitných montážnych skupín. Žiaľ, ľudský faktor niekedy urobí chybu, nikto predsa nie je neomylný.
Nechodím sem až tak často ale totok som si fasa počítal!!! :-D Pán majiteľ nezvládli ste komunikáciu s nespokojným zákazníkom. Oprávnene nespokojným! Žiaľ žeby zlyhal ľudský faktor je málo,toto bol firemný faktor. Som oknár a aj mne sa stalo,že výroba zahaprovala a nestihol som termín, ale dodať okná po viac ako troch mesiacoch som za 16 rokov nezažil. Dokonca mi aj sklo prasklo,reklamácia vybavená do 10 dní. Zľavu ako odškodnenie som vždy vyriešil okamžite pri doplatku za dodávku a nie do týždňa prísľubom návštevy kompetentnou osobou. Lebo naťahovať sa so zákazníkom dokonca na takejto stránke je najhoršia antireklama,ktorá Vám tu zobrala pár potenciálnych zákazníkov.Zákazník si vždy myslí,že za jeho peniaze má byť dodávateľ neomylný,pretože on neomylne platí. A má pravdu. Ak dodávateľ omylný je,musí spraviť maximum,aby vylepšil svoj obraz a nie aby klienta napádal na nete a dokazoval svoju pravdu. Nuž kto chce kam...
@peter_dobias@dodok@ivan007@zuzanale@majki555 Takže týždeň ubehol a nikto sa mi z firmy DD Trade neozval. Asi majú všetky telefóny pokazené...
Ale vážne - pán Dobias sa ukázal v plnej kráse. Zo svojich klientov si robí dobrú prdel. Jeho prísľuby stoja za deravý groš (napísal by som to aj vulgárnejšie, ale asi by mi to zmazali). Toto som očakával, že urobí, že mu išlo iba o to, aby vytiahol peniaze. Mňa tu bude buzerovať, že som mu neuhradil doplatok a on sa bude vysmievať klientom do ksichtu. Ja som si svoje povinnosti splnil, on nemá záujem svoje záväzky uhradiť. A pritom ide o nemalú sumu - vyše 700 EUR.
Pán Dobias, väčšiu negatívnu publicitu ste si na modrej streche urobiť ani nemohli. To, že ste obraz serióznej firmy v mojich očiach stratili dávno, som už napísal. Teraz ste klesli na dno žumpy chrapúnstva. Chcel som od vás len to, na čo ste sa zmluvne zaviazali. Pre vás sú zmluvy zdá sa iba zdrapom papiera. Na vašom mieste by som sa hanbil niekedy ešte ukázať ten váš vyškerený úsmev na modrej streche. Že vysporiadame záležitosť k obojstrannej spokojnosti... hlavné, že vy ste spokojný.