Prosím vás tí, čo máte podlahové kúrenie ... koľko stupňou môže ísť do podlahovky? Mám novostavbu a podlahovka je napojená na teplovodný krb. Dík za odpoveď.
Teplota podlahy by nemala presiahnuť teplotu ľudského tela, čiže 35°C ... Pri teplotnom spáde 45/30 by to malo byť ideálne, ale záleží od hrúbky poteru... Bez regulácie a mixu to na teplovodný krb radšej ani nepripájať...
a nezabudni mysliet aj na max. povrchovu teplotu podlahy, ktora je odporucana vyrobcom(plavajuce podlahy). My pustame do podlahy 25-35 stupnov uplne to postacuje, ked sme susili podlahu tak sme max. pustali 55
@petrusia No určite tam nesmiete púšťať vodu z krbu priamo. Treba veľkú akum. nádobu a potom pomocou termostat. ventilu púšťať takú teplotu vody, akú máte vypočítanú. Taktiež rozostup rúrok a dĺžky okruhov sa musia vhodne navrhnúť.
Dakuje za rady. Jasne ze tam nedavame priamo vodu z krbu. Mame akumulacnu nadrz, termostat, 2 cerpadla a kopec ventilov, ktore sa ani do smrti nenaucim na co sluzia. Pytam sa preto, lebo ideme davat lam. podlahu. Poter sme robili v juli a uz mesiac postupne kurime. Zatial sme max. davali 38 C. Dakujem za vsetky rady.
Pri spustani kotla do prevadzky nam servisny technik nastavil/obmedzil max teplotu vody do podlahovky na 45st.Dava sa max 50st,ale je to zbytocne,pretoze aj v najvacsich mrazoch okolo -22st nam kotol na udrzanie teploty nastavenej na izbovom termostate na 22,5 st pustal do podlahovky vodu teplu 42st.Ale samozrejme to v kazdom dome moze byt uplne inak.Zalezi od vela parametrov.
@dedo758 pozor , pises blbost... teplota podlahy nema presiahnut 28st.. ale ! teplota podlahy je nieco ine, ako teplota vody v kureni ... ta ma byt niekde medzi 35 -45st idealne, zavisi od mnohych veci, ci je ekvitermika a pod.... a podla teploty vonku ( vacsia zima = vyssia teplota vykur. vody ) a vsetkeho mozneho ( tep. strat, zateplenia. okien. atd atd....)
dík za upresnenie... A ako som aj písal... veľa faktorov má vplyv na optimálnu tepelnú pohodu pri použití podlahovky... Sem tam aj hrúbka ponožiek... :-D
@matko101112 sorry, ale toto sa mi nezda.. preco by mal beton zacat degradovať pri 40st .... ved to v lete na slnku je hocikedy .... skor keby napises ze striedania teplôt mraz a teplo, tak to ano, to degraduje kazdy material....ale teplota 40st je uuuplne ok... :) dolezite je aby rurky boli OK, beton uz aj tak 40st mat nebude , jednak po celej dlžke trubic teplota sa odovzdava a teda klesa a ak ide od kotla 40st, tak urcite po par metroch ma 38 , 37 ,35 atd... :) az po spiatocku. Takze toto je podla mna irelevantne , ze ci sa nejaky beton ma degradovať a je to podla mna aj blbost :)
@pivec mali sme tu dnes termoviziu.. vsetko kuri ako ma ( v zmysle, ze prietok tam je) , mi odlahlo, ze trubky su priechodne.. takze cely problem je v kapacite... nestiha to rozhanať na oba rozdelovace ako ma... Ked zavrieme jeden rozdelovac, tak vpredu kuri krasne .... takze budeme musiet instalovať pridavne obehove cerpadla.. :-p do rozvadzačov.
@katrin21
nedaal som tam že nad 40začína? :-(
začína rozťažnosť betonu a to 4mm,plastifikátor sice umožnuje rozťažnosť ,ale nie donekonečna.
http://www.systemova-doska.sk/podlaho...http://www.thermoflex.sk/http://m.sme.sk/diskusie/1581174/1/http://www.ebeton.cz/pojmy/teplotni-r...
ak máš dobré podlahové kúrenie na vstupe35st.,tak po dvoj trojtýždnovom kúrení mám na spiatočke tú istú teplotu ako pri vstupe,možno 1 st.menšiu,takže v betone je tiež povedzme 34st.teplota pri kúrení je stála a rozťažnosť pri navyšovaní teploty je v.neporovnávaj to čo je na slnku.tam sa nahreje a potom odovzdáva.
ale pusti si aj 50st. ;-)
@matko101112 No clovece, to mas to zle, ak mas na vstupe 35 aj na vystupe 35.
Ja mam na vystupe vzdy iba nejakych 23-25C. Rano pustim do podlahy tak 37C na asi hodinu, spiatocka aj po tej hodine nema viac ako 25 a zbytok dna uz kurenie iba stoji ...
@matko101112 rovnaka teplota na vstupe a vystupe byt nemoze, to by znamenalo, ze vobec nefunguje :). Teplo odovzdane podlahovkou je totiz 1,16[kWh/m3/K]xprietok[m3/h]xtepelny spad[K]. Cize ak mas rozdiel 0C nefunguje vobec. Teplotny spad by mal byt niekde medzi 3-7C. Ked je viacej, je pravdepodne prilis slabe cirkulacne cerpadlo a zaroven uz je na podlahe citit rozdiely medzi vstupnou a vystupnou trubkou. Ked je menej, je cerpadlo asi prilis silne. To sice v principe nevadi, ale zbytocne sa plytva energiou na cerpadlo.
@johny18 popozeraj co pisu dodavatelia podlahoviek a nizkoteplotnych vykurovacich systemov. A ver mi, ze ak ti idu vedla seba trubky v podlahe, ktore maju rozdiel 15C nie je to moc prijemne. Okrem toho pokial by si to napojil napriklad na TC moc by sa mu to nepacilo.
@johny18 ten clanok je vseobecny a 12 rokov stary. Ako som pisal, treba si pozriet dodavatelov.
npr http://www.universa-at.sk/documents/p... strana 17
Pri modernych uspornych zdrojoch tepla ako npr TC znizujes velkym spadom ich efektivnost.
@majkoj@katrin21 ja este v dome nebyvam, len tam temperujem, nie som si teda teraz isty, aky spad mam ja, tusim je to tych 10 st, musim si to odsledovat. Vo v pripade, ak by bol vyssi? Ako ho upravim? Zvysim prietok? Mam na prizemi podlahovku, na poschodi radiatory, vsetko na jeden okruh, prietok 1,5 l/min.
ano, potom zvysit prietok :) ak ti to system dovoli... ak je dobre nadimenzovany, tak by mal .
my mame napr. momentalne rozdiel po dnesnej termovizii asi 12st... takze ked pridame obehove cerpadlo ( lebo prietok uz zvysit viac neviem, nie je na to uz kapacita), tak by sa rozdiel mal znizit :)